Ako neviem čo je logické viac, či stavať dialnice a rekonštruovať železnice od vyspelého západu (tým myslím krajiny EU počnúc Rakúskom) smerom na východ alebo od zaostalého východu (tým myslím Ukrajina) smerom na západ. Odpovedať hádam ani nemusíte. Na všetkých raz dôjde.
Inak dnes som videl výsledky nezamestnanosti krajov v SR a vedie Bratislava s 3,68% potom Trenčín s 8,18%, Trnava pod 10%, Žilina s 11,78% Prešov 17,5% Košice - tie si nepamatám ale pod 20% a posledná je BB s 21%.
Ešte pre tých, ktorý hovoria, že nevzrátla zamestnanosť tak rok 2002 bol v qvartáloch (ide o podiel pracujúcich z ekonomicky aktívneho obyvateľstva (v
1Q. 80,1
2Q. 80,9
3Q. 81,2
4Q. 81,5
Rok 2003
1Q. 81,2
2Q. 82,6
3Q. 82,6
Takže od začiatku roku 2002 vzrástla zamestnanosť o 2,5% čo sú pre mňa dosť pozitívne informácie hlavne po demagógii pána Fica, ktorého som aj tak nikdy nepočúval. Na Slovensku teda pracuje 2,1867 mil osôb a nezamestnaných je 449 tis osôb.
Zahraničný obchod bol za desať mesiacov v salde 10,771mld. Pričom minulý rok v tom istom období bol 73,7mld.
HDP si v 3Q oproti 2Q polepšil z 3,8% na 4,2% s medzi ročne tak stúpol o 4% čím sme sa v tomto roku prehupli cez magickú 50% hranicu priemeru tvorby HPD krajín EU.
To len tak nech je o čom diskutovať keď téma ulice and co. je uzavretá.
Hmm,ak ta to potesi, tak vtedy, v roku 1990 som este na ZSR nerobil. Som tu "len" nejakych par rokov, navyse so zab. zar. nemam nic spolocne. Je to zalezitost druheho oddelenia. Len ma mrzi, ze si vytiahol zalezitost staru niekolko (13)rokov, navyse bolo to po revolucii, a to si myslim, ze bol chaos v celej krajine.
Ked som tu nastupoval, tiez som mal velke oci, chcel som priviest zmenu, urobit zmenu v agende a zar., co mi pridelili.Ale ako sa vravi, proti vetru sa curat neda, tak som skoro pochopil, ze akakolvek moja snaha urobit nieco ine, nove, je uplne zbytocna. Beriem to tak, ze je to statny podnik,sukromnik by sa tak nespraval.
Práve som dostal odborný výklad od mamy, takže namiesto prívlastku by som mal použiť vhodnejší výraz - bližšie určenie podľa spôsobu použitia (tvar, druh, zloženie a pod.)=bulvár, cesta, chodník, schody, trieda, ulica, atď., pričom dôležitosť určenia spôsobu je minimálne taká, ako samotný názov ulice. Howgh
Sam som v roku 1990 mal tu cest pracovat v stanici, kde sa spustalo SRZZ a prave pricinenim zamestnanca OZT sa spustilo aj napriek tomu, ze montazny zavod AZD chcel tento projekt SUDOP-u vyhlasit za zmatocny. Ale dobre, tak to ma byt, OK.
Tak dúfam, že už budeme vedieť robiť rozdiely medzi cestami, ulicami a ďalšími prívlastkami ulíc '-)
Na schéme siete londýnskeho metra somnašiel dokonca aj niekoľko názvov s prívlastkom "lane" (úzka ulica, cestička, chodník). Skús sa domácich opýtať, že hľadáš takúto "street" a určite Ti povedia, že taká ulica nie je.
Akou formou su na listy nanasane pismena, to ti neviem povedat. Tiez sa to dava robit ako zakazka dodavatelskej firme. Lepene to urcite nieje. Skor by som povedal na sietotlac.
Tak to si sa poriadne pomylil. Jasne som napisal, ze by sme boli radi, keby vsetko fungovalo ako svajc. hodinky. To znamena,aby bolo vsetko 100% a plne funkcne. Zial, nie stale je to mozne pri odovzdavani stavieb, zariadeni. Niekedy su totiz obrovske tlaky, ze to sa to proste musi odovzdat, lebo tak su dane terminy, je urcene preberacie konanie. A nezalezi na tom, ci stavba je urobena dobre, alebo je tam zavada. A casto to nezavisi len od jedneho dodavatela,ale zucasnuju sa na tom viaceri dodavatelia.
Alebo sa stavba pre nedostatok financii zastavi, a ked dojdu peniaze, rychlo sa robi, rychlo odovzdava, lebo je casovy sklz.
Kedze vidim, ze Ty vlastne obhajujes stav, ze zariadenia vlastne ani nemaju (plne) fungovat, tak niet o com dalej diskutovat. To, ze peniaze idu zo zapadu na vychod, to viem pochopit ako argument, ale to, ze niekto tie zariadenia od dodavatela prebral aj so zavadami, to nepochopim ako obhajobu. Az raz budu (ale asi nie, lebo zo Slovenska odidu) ludia na veducich postoch, co budu hladat sposoby a nie dovody, potom sa to tu moze niekam kladne pohnut.
Presne tak, ako si napisal. Peniaze su, ale len pre vybranych. A vychod vseobecne, ten vybrany nie je. Kolko rokov sa rekonstruoval svah na C.Dvore, kedy bude znova spustena 2. trat. kolaj cez Bodrog pri Strede n/Bodrogom, kedy bude znova funkcne 1. nastupiste na kosickej zst? Stale sa viac financovali stavby na zapad. SK ako na vychode. Je potrebne teda vseobecne porovnavat uroven zapadu a vychodu.
Nie je to o prednostoch,autorite, ale zauzivana tradicia,ze kym dojdu peniaze z Blavy na vychod, musia prejst cez cele Slovensko a medzitym je plno Sprav.Nielen SRD, OZT, ale aj EaE,ZTaS. Kazdemu treba peniaze.
A ci budu terajsie x-rocne zar. plne funkcne?Uprimne, nebudu. Je to znova vyssia moc, ododavatelsko odberatelske vztahy, zarucne doby a pod. Potom sa na nedostatky zabudne, resp. firma sa uz tvari, ze uz ju to nezaujima.
Casto pocuvame staznosti, ze toto nebeha, tamto huci, sumi, nejde. Nas by tiez potesilo, keby vsetko behalo ako svajc. hodinky.
Za uvahu stoji fakt, ze vsetci zamestnanci ZSR,stat. podniku plne sluzia pre dopravcu-Zeleznicnu spolocnost. Ponukaju im vlak. dopravnu cestu a infrastrukturu, za ktoru by im ZSSK mala platit. Takze ZSR je vlastne zavisla od ZSSK. A z tychto penazi sa velmi vyskakovat neda.
Situaciu s Pragotronom som si zistoval uz skor u Tvojich kolegov na nasej stanici a je to tak ako pises. Tymto sa Tebe aj OZT ospravedlnujem! Dalej pises, ze vsetko je o peniazoch, ze keby boli, vsade by boli moderne zariadenia, ale oni nie su... Ja si myslim, ze o tie peniaze musi aj niekto zabojovat a nie cakat, kym mu ich niekto bude nasilu pchat do ruky, musi mat nato autoritu u svojich nadriadenych na GR, a nie ze v inych regionoch vidim, ze tie peniaze tam idu a tu nic, lebo kazdy si spokojne sedi na svojej stolicke. Mne az tak neslo o nove zariadenia, ale o tie terajsie ktore niekto spravuje x-rokov a stale nie su plne funkcne. Ale to je nadlho...
Možno len došli argumenty.
OK, poďme hučať anglicky hovoriacim krajinám, aby namiesto výrazov "avenue", "gate", "road" a "way" (všetky sa dajú preložiť aj ako "ulica"), používali len výraz "street", lebo sami máme problém už len s "ulica" a "cesta"... :o) Tento príspevok však ber ako vyslovene podrývačný '-)
Overil som si u kolegu situaciu s info. zariadenim na kosickej zst. Mozno budes prekvapeny, budes sa cudovat, ale je to tak:
Samotne zar. a jeho udrzbu ma na starosti SOZT. To znaci, ze do toho spada oprava citaca, ulomenych kolikov, ulomenych vodicov a podobne prevadzkove poruchy. No listove jednotky, konkretne co je na nich zobrazene,ma na starosti SRD, pretoze ta vie o zmenach GVD. To znamena, ze SRD si musi zabezpecit vo vlastnej rezii nove nastriekane listy a na nich nove nazvy stanic. Takze tvoju zurivost na to, ze na paneloch namiesto WIEN je polovicne vypisane PECS a SANOK treba nasmerovat do vlastnych radov- SRD, a nie na SOZT, pretoze aj napriek vysokej kazovosti je funkcnost PRAGOTRONU zabezpecena.
Vidim,ze som ta riadne vytocil. Sorry,ale stale budem tvrdit,ze zeleznica nie je len o vypravcoch.Je to suhra vsetkych ludi,co na nej robia. A kazdy robi na tom, co ma k dispozicii. Ak sa vypravcovia stazuju,ze maju predpotopne zab.zar.,tak sa stazuju aj zamestnanci Sp. OZT (nie SZaT), lebo sa to casto kazi a treba to opravovat, zhanat nahradne diely, ktore uz nie su a preto sa rozoberaju menej dolezite zab. zavislosti, ako napr. trojuholnik v Michalanoch. A kedze SOZT ma na starosti aj ine zariadenia, ktore su uz tiez za hranicou zivotnosti, a penazi je stale menej,tak sa necuduj,ze to takto vyzera. Je to vsetko o peniazoch. Potom by bolo v kazdej stanicke najmodernejsie zab.zar. s indikaciou obsadenosti kolaji, automaticke priecestne zab. zar., automaticke trat. zab. zar., digitalny informacny system a najmodernejsie prenosove a komunikacne systemy.
Preblem je teda este raz v PENIAZOCH a v ochote spolupracovat s SRD, resp. prednostami stanic a nie v tom, ze SOZT je najslabsi clanok na vychode.
A pocas sluzobiek som naozaj videl niekolkych vypravcov nad krizovkami, alebo dokonca driemajuceho v sluzbe.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
Inak dnes som videl výsledky nezamestnanosti krajov v SR a vedie Bratislava s 3,68% potom Trenčín s 8,18%, Trnava pod 10%, Žilina s 11,78% Prešov 17,5% Košice - tie si nepamatám ale pod 20% a posledná je BB s 21%.
Ešte pre tých, ktorý hovoria, že nevzrátla zamestnanosť tak rok 2002 bol v qvartáloch (ide o podiel pracujúcich z ekonomicky aktívneho obyvateľstva (v
1Q. 80,1
2Q. 80,9
3Q. 81,2
4Q. 81,5
Rok 2003
1Q. 81,2
2Q. 82,6
3Q. 82,6
Takže od začiatku roku 2002 vzrástla zamestnanosť o 2,5% čo sú pre mňa dosť pozitívne informácie hlavne po demagógii pána Fica, ktorého som aj tak nikdy nepočúval. Na Slovensku teda pracuje 2,1867 mil osôb a nezamestnaných je 449 tis osôb.
Zahraničný obchod bol za desať mesiacov v salde 10,771mld. Pričom minulý rok v tom istom období bol 73,7mld.
HDP si v 3Q oproti 2Q polepšil z 3,8% na 4,2% s medzi ročne tak stúpol o 4% čím sme sa v tomto roku prehupli cez magickú 50% hranicu priemeru tvorby HPD krajín EU.
To len tak nech je o čom diskutovať keď téma ulice and co. je uzavretá.