Ja zajtra pridem asi SPISANOM do Kosic mozno sa za tebou stavim aj ja. Podla toho co tu je napisane tak pracujes na 1. perone, v tej krasnej hnedo-ciernej budke pre riadenie dopravy.
Sam som dlhu dobu robil v TESCU a Cerrefoure. Mozem potvrdit co Vladimir tvrdi. Heslo ktorym sme sa riadili, bolo za kazdu cenu predat. Si predstavte ze taka spol. ako je Cerrfour nema na vahu na peniazze. Tak dava prepocitavat pokladnikom trzby, rucne. Okradaju vlastnych zamestnancov, denne. NApriklad ked ti necha zakaznik v maloobchode tringelt tak si ho ako pokladnik nechas. Ale ked som dostal tringelt od zakaznikov v CARRF. a TESCU tak som ho nemohol vziat. Raz som si zobral a dostal som vyhadzov.
Areálom ŽST Košice prechádzam každý pracovný deň, takže to hádam nebude problém. Keďže však momentálne čerpám vytúžené vianočné prázdniny, počas ktorých sa jednak zotavujem zo semestra a súčasne psychicky a čoskoro aj prakticky pripravujem na skúškové obdobie, v Košiciach sa ukážem najskôr 12. januára 2004. Potom niekedy nájdeme termín...
Re #1451 Nodes: Tak teda ja som vo svojom mladom živote zažil viac svinstiev a podrazov zo strany veľkoplošných, než maloplošných predajní. Ak človek ide do Tesca, či nebodaj do Kauflandu, to aby neustále pozeral, na čom ho okradnú a kde oklamú.
Myslim, ze SOIka si rada zgustne na obchodnikov, ktori nevydavaju blocky. Ale pokial v predajni nestoji za pokladnou sam majitel, ale zamestnanec, ktory blocek nevyda, este to automaticky nemusi znamenat moje zelanie, aby skrachoval.
Vladimir, mozes ma tiez navstivit a preberieme aspekty, o ktorych tu bola rec. Myslim, ze v mnohych, ak nie vo vsetkych mimoriadnostiach, nam, aspon niektorym, moze byt ZSSK vdacna, ze ich za nich riesime my. Inac by to bolo uplne mimo. Podrobnosti rad vysvetlim osobne
Veď iste, ja som dopravák, takže objektívne príčiny nevypravenia vlaku pochopiť viem (dokonca sa len tak "z ľudu" niečo o štrajku poľských železničiarov počul). Mňa zarazilo len to, že nikto sa nenamáhal ľuďom, t.j. cestujúcim, t.j. zákazníkom nič povedať. A preto ma ako človeka, ktorý vždy radšej podporí železnicu ako bus mrzeli zlostné vyhlásenia niektorých cestujúcich, že vlakom šli do Prešova naposledy
Asi to plati vseobecne, ze vsade robia ludia a "ludia". Niekto ma ku svojej praci vztah, niekto nie. Niekto urobi to, o com pises (poda presne a vcasne informacie) sam, nikto mu to nemusi prikazovat, niekto to niekomu aspon prikaze a niekto to ma v ... Meskanie primarne vzniklo strajkom polskych zelezniciarov, ked vobec do Ke nedosiel vl. Zr 385 od ktoreho suprava a hnacie vozidlo po 49' obrate odchadza ako vl. Zr 384. Nahradnu supravu ani nie, ale nahradne hnacie vozidlo s rusnovodicom, ktory ma poznanie prislusnej trate, to uz problem zohnat je.
No po tom, čo som dnes videl, čo obnáša práca výpravcu a čo všetko okolo musí zabezpečiť sa vôbec čudujem, že bol problém "len" s týmto Zr a "len" jednu hodinu. Práve sa hrám so simulovaným elektronickým stavadlom GORDIKON, všetko robím len jednoduchým klikaním jedného tlačidla na myši, ale aj napriek tomu som v koncoch... Nestíham... :o)
Atmosféru stresu, chaosu a nervov v jednom som si dokonale vychutnal aj ja (i keď ja osobne som bol v pohode), keď vypravili Zr 384 Tarnovia o celú hodinu neskôr!!! Objektívne príčiny pochopiť viem, ale sklamalo ma, že sa na celej stanici nenašiel nikto kompetentný, ktorý by aspoň cestujúcim vysvetlil, o čo ide, prípadne ich upozornil, že kým sme hodinu čakali, medzitým odišiel smerom na Prešov jeden osobák. Kto vedel prestupoval, kto nevedel neprestupoval. A našli sa aj takí, ktorí o ňom vedeli a zostali v Tarnovii, pretože do poslednej chvíle verili, že osobák s odchodom o 39 min. neskôr nemôžu vypraviť skôr ako Zr medzištátny vlak. I vypravili. Skrátka, niekedy sa môže stať, že do Prešova príde skôr Os o 14:54 z KE, ako Zr o 14:15 z KE.
Tak chalani, dnes som využil mimoriadnu možnosť navštíviť dopravnú kanceláriu žel. stanice Košice, kde som nasal atmosféru stresu, chaosu a nervov v jednom. Až sa mal pocit, že názov kancelárie je degradujúci, ja by som ju nazval rovno centrálnou nervovou sústavou žst.
V prvom rade ma prekvapilo, že zabezpečovacie vlakové zariadenie je už 30 rokov provizórne a pri nastavovaní vlakových ciest a obvolávaní stavadiel som mal pocit, že hlavný výpravca je najdôležitejší svetový burzový maklér a za každú cenu sa snaží dosiahnuť najlepšie výsledky kurzov, ale keďže index stále kolíše (vlaky prichádzajú/odchádzajú donekonečna), musí to robiť stále znova a znova a dym z jeho cigariet mi pripomínal dôsledok práce jeho mozgu. :o) Častokrát sa musel v sekunde aj s premýšľaním rozhodnúť, na ktorú koľaj postaví vlak tak, aby si nezablokoval celé koľajisko.
Dozvedel som sa mnohé zaujímavé informácie a objavil netušené pozadie a obrovské množstvo komplikácií, skrývajúcich sa čo len za jedným obyčajným časom odchodu vlaku v cestovnom poriadku. Robiť túto prácu sa rovná ovládať majstrovské umenie.
Týmto by som chcel za nevšedný zážitok poďakovať Esickovi.
Ja som presvedčený, že študenti vedia, čo im pod oknami premáva. Naviac, L23 premáva zo stanice, kde tí istí študenti prichádzajú/odchádzajú vlakmi a autobusmi SAD.
Esicko to v príspevku #1432 napísal veľmi stručne a zároveň výstižne.
Ten sprosty debil, co rozhodol dnes o nasadeni malych Karos na L18, nech skonci pod kolesami jednej z nich. Ludia sa maju tlacit a cestuju ako zvierata, a ine klbove autobusy na roznych linkach si chodia poloprazdne
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Re #1435 J: Ty asi nie si celkom normálny. Ja v každom obchode vždy bloček dostanem, či si ho pýtam, či nie. Asi u vás platia iné mravy.