Na to som poukazoval uz davno... ze pravidlene minimlane tretina osadenstva Optimabusu tvori nasa studujuca svetla buducnost, ktora ma zvezenie na internat a do mesta zadarmo.
Mne ide o princíp. Na vozidle sa píše, že doprava je pre zákazníkov OC Optima zadarmo. Študenti ubytovaní v ŠD TUKE Jedlíkova sú najvernejšími zákazníkmi OC Optima. Záver: doprava je pre študentov TUKE zadarmo.
Ja však na tom trvám. DPMK nezaujíma, kto si čo preplatil, ale koľko pôjde do ich kasy za používanie verejných liniek. Používaním Optima busu bola ohrozená existencia linky W a na druhej strane, preplnené autobusy už ani riadni návštevníci OC nemohli riadne využiť. Aj keď bývame len jedinú zastávku od OC Oprima, naši tam chodia pravidelne a ako inak - autom! A určite nie preto, aby si mohli tú jednu-dve nie najťažšie tašky pohodlne položiť do kufra...
Odmietam pojem "zneužívanie Optima busu študentmi". Študenti sú jedni z najčastejších zákazníkov OC Optima, pri ceste na a zo stanice majú nárok na pár jázd týždenne autobusom zadarmo. Nákupmi cenu týchto jázd dávno preplatili!
Áno, zabudol som spomenúť, že súčasne so zavedením "Optima tram" , odpadajú teripetie s "Optima busom". Nástup cez predné dvere, časté slovné icidenty pri nepovolenom nastúpení/vystúpení, zneužívanie linky študentami internátov a častá zmena podmienok zo strany OC Optima prinútila DP nájsť kompromisné riešenie v spustení verejnej električkovej linky, ktorá bude študentskou a nákupnou linkou v jednom. Nehovoriac o ekológii a čiastočnom zahustení intervalu v danej trase, takže, ak to (dúfam) magistrát podpíše, máme zabitých jednou ranou nie dve, ale rovno štyri muchy! :->
Nuž veľmi vážne sa o tom hovorilo aj počas mojej návštevy DPMK minulý týždeň. Zriadenie linky 5 bolo podmienené ukončením objednávky Optima, ktorou sa toto OC už dlhší čas vyhráža.
Dnes 1004 na skusobej jazde, videna o 10:30 na Narodnom namesti. Ako nova, ako zo skatulky...
Linka c. 5, tak tu linku 5 si myslel. Aha, ja len tak, ze o nej sa uz hovori hodne dlho a este pred tyzdnom nebolo ani chyru ani slychu o takychto konkretnostiach, ako su napr. odchody. Vies Sarko, keby som sa mal pokazde takto excitovat ako Ty dnes, tak ako by povedal stary Skopek, mal by som "srdce v prdeli, maamo"... Ale verim Ti, ze mozno tentoraz to konecne pojde...
Mam ju na videu a bolo na nej vidno, ze bola pre potreby natacania patricne nalestena. Je to uctyhodny vek, ale je stale ta tramvaj o rok mladsia ako ja Vtedy mala len 15 rokov.
Ak je to ozaj tá "filmová" tramvaj, tak ev.č. 6689 je z roku 1967, má teda úctihodných 36 rokov a momentálne sa nachádza v inventárnom stave vozovne Strašnice. "Strašné", že?
* L5 je na spadnutie. Boli už objednané linkové tabule u dodávateľa a ich výroba záleží už len od jediného podpisu a tým pádom schálenia prevádzky novej linky č. 5, ktorá by od 2.1.2004 mala nahradiť nepravidelnú linku "W". Návrh cestovného poriadku je už definitívny a takisto je potrebné ho už len schváliť. L5 bude premávať v pracovné dni od 7:29 do 13:59 a od 16:16 do 23:16 (zo žel. stanice vždy na :29 a :59 a OC Optima vždy na :16 a :46) a cez voľné dni súvisle od 7:29 do 23:16 (tak isto ako cez PD, ale bez dvojhodinovej prestávky, kedy premávajú spoje liniek "R" v čase špičky). Na linke bude premávať jedno KT8D5 na jednej službe č. 05014 (4=dlhá služba), resp. 05011/05012 (1=dopoludňajšia služba, 2=odpoludňajšia služba). V tejto súvislosti nebudú na linke č. 6 premávať v nedeľu popoludní súpravy, resp. článkové vozidlá.
* Rekonštruované KT8D5.RN2 #517 a 521 by mali začať premávať buď začiatkom týždňa, resp. po Vianociach (ak sa nepodarí zabezpečiť technicko-bezpečnostné skúšky na polícii ešte do Vianoc). Jedno vozidlo by malo premávať na garantovanom spoji linky č. 7 a jedno na ktoromkoľvek poradí linky č. 9. Ak vypadne NP vozidlo na garantovanom spoji, spoj z L9 sa ihneď presunie na garantovaný spoj L7 a na L9 bude vypravená dispozičná záloha.
* V súvislosti so zavedením garantovaného spoja, ale aj všeobecne s neekonomickou a chaotickou prevádzkou autobusov na rôznych linkách, kde sa porušuje garancia kapacitnosti (malý, stredne kapacitný, článkový autobus), ktorá bola často popisovaná aj na tejto diskusii, sa riaditeľ dopravy rozhodol ku nepopulárnemu kroku zrušenia prideľovania vozidiel vodičom všetkých trakcií. Vodič (zvlášť vodič autobusu) už nebude môcť mať prednostné právo pri nahradení spoja určitej linky na vypravenie prideleného vozidla, ale striktne s danou kapacitou autobusu určenou pre konkrétnu linku. V tejto súvislosti sa uvažuje aj o rozdelení typov električiek pre dané linky. Prechod k zrušeniu systému prideľovania bude kontinuálny a jeho ukončenie potrvá v dlhšom časovom horizonte.
* V predbežnej rovine sa uvažuje o zriadení novej električkovej linky č. 8, ktorá by mala premávať v trase OC Optima - Tr. SNP - Amfiteáter - Štadión TU, resp. v trase OC Optima - Moldavská cesta - Kuzmányho - Štadión TU. Šťastnejší by bol pravdepodobne prvý variant, kde by sa dali čiastočne nahradiť tzv. školské spoje na linke R4, ktorá vykonáva zbytočné kilometre v úseku VA USS - OC Optima. Nie je ešte jasné, či by mala byť táto linka pravidelná alebo nepravidelná, každopádne to bude predmetom štúdie.
* V súvislosti s maximálnou ekonomizáciou, pružnosťou a čo najvyššou rentabilnosťou v MHD, je riaditeľ dopravy zásadne za urýchlené vybavenie vozidiel všetkých trakcií systémom elektronických znehodnocovačov a následnou radikálnou zmenou linkového vedenia. Konečne nastala reálna šanca na aplikáciu systému nosnej električkovej a doplnkovej autobusovej dopravy so zriadením prestupných terminálov na konečných zastávkach ED.
Oprava: tie tabule boli v uvedenom čase do DP dodané, nie vyrobené. Distribuované boli v nasledujúci pracovný deň. Za chybu sa ospravedlňujem a ďakujem za upozornenie od BM.
Zajtra (18.12.) dopoludnia sa uskutoční skúšobná jazda 521, takže fotografi ho majú jedinečnú šancu ho zachytiť pri prvej jazde po meste. Keďže ešte nemá evidenčné čísla a kolegovia z Prahy a Krnova majú záujem o fotografiu s "miestnym" ev.č. a "miestnou linkou s miestnym cieľom", pravdepodobne ešte dnes alebo zajtra sa nalepia čísla a nabije BUSE ("extra linky a extra ciele" nie sú vylúčené ). Keďže som časovo zaneprázdnený, uvedenej akcie sa pravdepodobne, žiaľ, nezúčastním, takže neviem vybaviť prípadné zvezenie.
Takže chalani, zelené tabule na L38 ste mohli vidieť presne od pondelka 8.12., keď sa dostala do obehu prvá sada. Zvyšné sa dostali do obehu v priebehu týždňa. Keďže posledný krát som cestoval na L38 v utorok 9.12., zelené tabule som ešte nepostrehol, až 14.12., keď už boli z obehu stiahnuté všetky pôvodné tabule s prelepeným číslom. Kto by chcel tvrdiť, že videl zelené tabule skôr, tak mám z ODS (odd. dopravnej služby) potvrdené, že tabule boli vyrobené cez víkend 6.-7.12.2003.
Upresním, že KT8 #521 bolo pospájané už minulý týždeň a elektrickú časť, vrátane skúšok, musia pracovníci KOS Krnov stihnúť do 19.12., dokedy majú najneskorší termín odchodu domov. Sú veľmi šikovní, takže určite to stihnú.
Druhé nízkopodlažné Ktčko je už poskladané - zatiaľ bez ev. čísel. "Bratia" Češi ho už dokončujú. Čoskoro by malo začať jazdiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír