70% cestujúcich by chcelo priamu linku spred kapurky rovno pred robotu, školu, cintorín, národný výbor a tak ďalej. Asi to nebude ten správny lakmusový papierik pre to, čo by nám akože malo stačiť.
Tak poďme sa pozrieť na to, ako to vidí obyčajný cestujúci.
Čo si ľudia všímajú:
1.Bod. - 2 - článková električka - veď lepšie ako T6, ňe ?
2.Bod. - Koľko to má sedadiel
3.Bod. - Nízkopodlažnosť - všíma si určitá časť cestujúcich
4.Bod. - 70% cestujúcim je jedno v čom idú, hlavne, že sa tam netlačia a že ich to dovezie na správne miesto. O 100% nízkopodlažnosti ani nedúfajú, pretože málo z nich videlo Škodu xxT alebo CAF/Bobmardier. Dokonca som videl, že cestujúci sa ma pýtal, ktoré sú to tie nové električky. ( Čo asi svedčí o ich ... )
Toto môže povedať len nejaký obmedzenec, alebo niekto, kto bol najďalej maximálne tak v Košickej polianke.
Toto nie je len pre vozíčkarov, štandardy sa proste menia, len kdesi na východ prichádzajú vždy neskôr. Podľa tvojej logiky by stačili konské povozy, veď tie taktiež dokážu ľudí odviezť a fungovalo to tak roky... Spomeň si na svoj výrok, keď si budeš kupovať auto s elektricky sťahovateľnými oknami, klimatizáciou, či vyhrievanými sedačkami. Alebo keď keď budeš svoje rifle dávať do práčky namiesto toho, aby si s nimi šiel k potoku.
Načo mi je mikrovlnka, keď si jedlo zohrejem na sporáku? A vôbec, načo sporák, keď to dokážem aj na ohníku?
Načo mi je televízor, keď správy sú aj v rádiu a za kultúrou môžem ísť do divadla?
Načo sa vlastne do bytov dávajú plastové okná? No nestačia aj rozsušené drevené? Veď väčšinu roka to stačilo, tých pár daždivých dní, počas ktorých cez ne presakovala voda a pár studených dní, keď pomedzi ne fúkalo, sme vždy nejako prežili.
Tak sa choď prejsť za humno, hoc do toho Miskolca a prejdi sa po ich 100% nízkopodlažnom voze o šírke 2650 mm a porovnaj to s Taškentkrámom. Tu nejde len o vozíčkárov, aj zdravý cestujúci má dnes hádam právo pohybovať sa tak, aby si v interiéri nenatĺkol hubu o kdejaké schody, hrany, vysoké podesty a čo ja viem. Veci majú totiž v prvom rade slúžiť ľuďom a nie naopak, ľudia sa z nutnosti prispôsobovať zmetkom!!!
Na margo laikov, odpočuté hlášky:
"Šak to prerobene stare."
"To len prefarbili a dali nove sedačky"
"To len debilny ižinierskí ko...ti z Čiech toto mohli vymyslieť"
"Pekné, nové, ale tie schody..."
"Spojili dva stare dokopy a dali novu gumu" ? ? ?
"Horuco jak v pi..., ten ko... Raši si asi vzal klimatizaciu domov..."
Ak mám pravdu povedať, nahlas som zatiaľ nepočul žiadnu pochvalu, bez nejakého toho ale...
Áno a vodiči sú asi radi, veď vrchol techniky tu bol dvadsať rokov T6A5.
Keď to zhrniem, tak celkovo tá modernizácia je absolútna špička! Tak pre rok 1996...?
Mal som koleno po operacii a vtedy este v tedome som nastupil o barlach do busu a jediny clovek ktory ma pustil sadnut bol ten, co sedel na schode. Tam by som jednoducho nevyliezol. A to ma tedom 12 plne NP miest oproti 4+4 v (kratkej) sorke.
Teraz si predstav takuto situaciu v KT cku. Ked v NP clanku su len 3 alebo 4 miesta a ked niektore obsadi kocik a zvysne dochodcovia... Po schodoch niektori ludia proste nevylezu. A vario ma podobny pocet NP miest. A s tym, ze medzi clankami sa neda NP prechadzat.
To ze elektricka nie je az tak zla, nie je vyhovorka na to, ze mohla byt tisic krat lepsia za rovnaku cenu. Ludia su radi za kazdu zmenu. To je pravda. Ale posun o 30 rokov dopredu voci elektrickam ktore tu jazdia od 60-tych rokov minuleho storocia je, uznaj sam, malo. Stacilo by postavit pred kosicky pospolity lud vedla seba vario a nejaky bombardier alebo skodu... Hadaj ktora by sa im pacila viac?
Načo je vozíčkarovi plná nízkopodlažnosť? Nestačí mu, keď sa má kde naložiť/zložiť bez nutnosti vyjsť na schody? Na to mu predsa stačí nízkopodlažný článok v KT8 ?
Ja nevravím, že tie električky nemohli vyzerať lepšie; chcem len poukázať na to, že je to posun o minimálne 30 rokov dopredu voči tomu, čo u vás doteraz jazdilo a namiesto toho, aby ste za obnovu vozoparku boli radi, nové električky len a len zhadzujete (miestnu šotobandu spomínam preto, lebo podľa toho, čo som počul sú laici - a taktiež časť vodičov - za nové električkyradi).
Len tak mimochodom, drvivá väčšina tých českých varií je predchádzajúcej generácie. A okrem toho, tie vozidlá sú často generálkované T3/K2 a dopravné podniky si navyše montujú samé. Tu sa síce niekto ide oháňať rozdielom jedného schodu a novými podvozkami, no rozdiel tam inak nie je žiaden.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.