Aké súčiastky a kam by sa roznášali? Choď to navrhnúť podnikom v priemyselnom parku. Ale doporučujem na nohy tretry, do batohu lekárničku a so sebou zdravotnú sestru.
Ja stále tvrdím, že vďaka trasovaniu električkových liniek tu môže, aspoň teoreticky, fungovať nákladná električka. Keby sa urobila prípojka na železničnú trať tak, ako sa pôvodne mala urobiť, mohli sa takto roznášať súčiastky z priemyselného parku.
Malé výkony, vozidlo viac prestojí ako prejazdí. Čím menej takýchto služieb, tým lepšie.
V špičke bolo skrátka treba veľa vozidiel, ktoré mimo nej nejde všetky zobehovať na iné linky (pri autobusoch je to podstatne jednoduchšie: viac liniek, autobus môže všade, jednoduchý manipulačný presun atď).
V prípade letiska by to bolo o tom istom, hoci v menších číslach. A to je ďalšie veľké mínus pre takúto trať. Stavať ju preto, aby sa vypravili 2-3 posilové električky na špičku + 1 celodennú, je totálne absurdum.
Nevie niekto či sa bude riešiť to alebo je to normálne, že ak idem s tram od Kino Družba smer MMK väčšou rýchlosťou tak s ňou kolíše akoby tá trať bola rozbitá. Či vôbec sa niekto k tomu vyjadroval alebo sa nechá tak. Ďakujem za odpoveď. J.
Povedzme si narovinu. Rychlodraha je oproti stavu spred 20-25 rokov (zaciatky SR) vyuzivana len minimalne. Cize 2-3 posilove elektricky na spicku + 1 pravidelna by bol stale len zlomok toho, co jazdilo denne po rychlodrahe. Tak ako to, ze vtedy bolo vyuzitie pre tie vozy a dnes nie je? Ci vtedy vodic dal rannu spicku a do obeda cakal vo vozovni?
Autobus, nezávislá reakcia – treba mu naftu a cestu, ktorá tam už je (+ ho vieš zobehovať s mnohými linkami mestskej dopravy podľa potreby, manipulačné presuny bez problémov – cesta je dnes všade).
Električka, závislá trakcia – treba jej okrem elektriny aj postavenú infraštruktúru, možnosť zobehovať s bežnými mestskými linkami značne obmedzená (v električkovej doprave, keďže jej sieť je značne menšia, máš problém robiť prejazdy medzi linkami atď.).
Tak isto teraz idú autobusy na niektoré návozy- jeden smer plný jeden prázdny, no ale ak si ľudia zvyknú na pravidelný cp, tak by to začali využívať aj do tej optimy aj na letisko.. Stále si nemyslím že je to nezmysel a ak by sa to nekončilo úvraťou ale obratiskom tak by tam mohli jazdiť varia alebo T6 (ideálne znízkopodlažnené)
A priemyselný park... Návozy trvajú koľko do dňa? Čo s električkami a vodičmi mimo tých návozov? Kde to bude jazdiť? Kto si tie výkony objedná a zaplatí? Fabrika, mesto, štát?
Na rannú zmenu ti treba vozidlo + vodiča od cca 5:10 do 7:20, potom jedna ešte urobí návoz THPčkárov, naspäť do Košíc pôjde prázdna. Na obed výmena zmien, teda od cca 13:15 do 14:40, zase jedna električka pôjde po THPčkárov (jedným smerom opäť povezie vzduch). Ďalší obrat urobí pre zamestnancov robiacich na dvanástky a potom večer opäť výmena zmien od 21:15 do 22:40.
A ak by to chcel niekto porovnávať s rýchlodráhou v časoch jej najväčšej slávy, tak drobné upozornenie, že ona bola postavená a dokončená v hodine dvanástej, keď už nebolo možné pridávať ďalšie autobusové spoje, lebo už nebolo autobusov. A ani po postavení nestačila, autobusy RA premávali po Terase paralelne. A služby vyzerali asi tak, že vodič mal trojmo predelený výkon a aby mal hodiny, tak vždy dvaja-traja mali mimo špičky zálohu a stráženie vozidiel v slučke. To síce môžme urobiť aj dnes, len som hrozne zvedavý, kto toto zaplatí.
Možno tá trať nie je najdôležitejšia v meste,ale aj tak nechápem tú kritiku. Ono vzniká tam celkom veľký priemyslený park a k tomu je tam letisko. Posielať vždy množstvo busov je lepšie? Letisko sa rozlietava a po ceste je aj optima. Ja by som si vedel predstaviť nejakú celodennú linku Stanica-Letisko a v špičke NMM (alebo amfiteáter)- Letisko a Jazero letisko. Teraz do optimy ide málokto električkou lebo tie odchody R-iek sú aké sú
Tu je v hre štátny MH Invest, ktorý zastrešuje štátne investičné projekty. Takže keď v ňom v BA rozhodnú, že trať na letisko má špeciálnu štátnu podporu - pochybujem, že ju majú ostatné zámery na nové trate - pretlačí sa to prednostne.
Keď sa pozriem na pretechnizované riešenia niektorých križovatiek, semaforové lesy a desiatky zbytočných dopravných značiek, mám obavu, že tu sa držíme striktne STN, žiaľ.
Mám pocit, že navrhovanie nových jednokoľajných tratí podľa STN nie je dovolené. Niežeby si teda v KE niekto s normami lámal hlavu a niežeby tento šplech o trati na letisku mal nejaký reálny základ...
A čo je s traťou na sídlisko Ťahanovce s terminálom sever? Nejako to utíchlo.. malo sa to podobne ako MET stavať z eurofondov
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.