To ze rekuperacia nemusi existovat chapem! Aj keby bola to je len zanedbatelne vratene mnozstvo oproti normalne spotrebovanemu. Som napisal 70% enegie pouzitej PRI ROZBEHU ktory netrva dlho.
To Papyr: Suhlasim. Financie na zavadanie trolejovej trate neboli predmetom mojich prispevkov a viem se su vysoke.
To Vševedko: Ucinnost vyroby el. energie ma mobec nezaujima. Dopravny podnik nakupuje ako energiu tak aj naftu. To je vec elektrarni nakolko ucinne to vyrabaju. Dopravny podnik to nakupuje ako surovinu. Jouli tu tahat budem lebo do vypoctu patria. A ked tomu nerozumies tak s tym ti nepomozem. Inac v Ziline nestudujem a ani som nestudoval. A nechapem preco by to viedlo k zahube el. trakcie. Tie cisla ktore som uviedol to je fakt a o tom diskutuj nie zo mnou ale s ludmi ktori k nim dospel a zaviedol ako tabulkove hodnoty.
To Bigmac: Ucinnost stroja je podstatna. Dovol PRIKLADIK: Predpokladajme ze mas BUS a Trolej ktorych uciinost je 100%. Kupis palivo a el. energiu ktora obom vystaci na 1000Km. Spolocne sa rozbehnu a po 1000Km spolocne zastavia. Suhlas? Znova kupis to iste mnozstvo energii a pridas trochu realu. Ucinnost spalovacieho motora je 20-30%. Cize na uzitocny pohyb vpred vyuzije max 30% paliva. Zvysok sa strati teplom, trenim sucasti motora, pohonom mazacej a chladiacej sustavy... U elektromotora je ucinnost 70%. Kto dalej zajde??? Uz ked si teraz nepochopil tak sorry.
Pivix: nabuduce si dobre rozmysli, aky argument pouzijes, hlavne vsak nie taky, co nahrava do kariet odporcom elektrickej trakcie, tym totiz vyssie percento prepravnych vykonov pre elektricku trakciu urcite neziskas!
Evidentne nemáš potuchy, o čom bola táto debata ?
Ako môže byť niekto tak blbý aby si myslel, že ostatní sa naozaj bavia o......ale nič ☺
Odporúčam odskok na základnú školu ?
Pivix: naposledy. Predstav si, ze ten 18metrov dlhy citybus tlacis odbrzdeny, prazdny a po rovine. Kolko tvoje telo spali J? X. A ked budes tlacit to iste vozidlo len v inej trakcii, kolko J spali? Zas len X. Tvoja namaha bude podla toho modelu, na ktorom sme sa dohodli uplne rovnaka, bez ohladu na to, ci tlacis autobus alebo trolejbus, tak do toho netahaj ucinnost! Ta nema s mechanickou pracou nic spolocne.
Pivix: tliachas nezmysly synku! Ucinnost stroja nie je podstatna v tomto probleme a nema to nic spolocne s nastolenou otazkou. Ono ten moj priklad plati aj brzdenie, aj tam konas nejaku mechanicku pracu, vsak? Kebz tam platili tie Tvoje konstanty, tak by ten trolejbus musel aj horsie brzdit, nie? Aka je rovnica pre poucku o ucinnosti? Co to je vykon? Co to je prikon? Aky je rozmer Newtona? To je potom pekna liahen curakov ta kosicka tu, ak vam nevedia vysvetlit zakladne fyzikalne principy.
Ja viem. Aj som nejake argumenty z ineho vrecka vytahal. Na klinike usno-nosno-krcnej v Motole. Dieselove splodiny sposobuju najhorsie znecistenie mesta, co sa dost krute prejavilo na zdravotnom stave hornych ciest dychacich prazskych deti. Najviac na Prahe 5.
Lenže sme došli k tomu, čo Pivix odmieta pochopiť - že drátolez zožerie energie +/- rovnako ako smradobus a že argumenty pre trolejbusy a elektrickú trakciu všeobecne musíme ťahať z úplne iného vrecka.
Vieš, koľko je priemerná účinnosť výroby elektrickej energie v ČR? Nevieš. Tak do toho láskavo neťahaj Jouly.
A upozorňujem všetkých študentov a absolventov Žiliny - nesnažte sa presadzovať elektrickú trakciu takýmito argumentami, vedie to k jej skaze a záhube.
Ovsem takato velka uspora vznikne, ked jazdim ako prasa, teda so spotrebou 50 l / 100 km. Ak jazdim 35 l/100 km, usetrim zavedenim trolejbusu samozrejme menej.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer