No na Stefanikovej aj tak nemas kde bus odstavit a najblizsie je az Haskova, takze ukoncit tam X dava zmysel a mozes tak nahradit tusim linku 46. Inak na Lesnej mas v strede konecnu Lesna-Certova rokle. Osobne si nie som isty, ci by presla trat Svatoplukovou hygienickymi normami kvoli hluku, podobne si myslim, zeby bol problem na Azijskej triede, preto ani nepocitam, ze v pripade stavby ET zrusili vsetky bus linky na THC. Presovska je samozrejme kapacitna dostatocne, tu chyba jednoznacne obchvat Kosic a tiez uplne nestastne postaveny okruh s uzkym mostom a absenciou pripajacich pruhov spolu s nezmyselne vysokou rychlostou, ktoru ale NDS alebo Policia nechce znizit. Kto potrebuje na lavu stranu za zeleznicu, tak ma moznosti VSS-caste nehody, Palackeho-pri dazdoch zaplavene, Rampova-pomale vdaka priecestiu a absencii SZZ na stanici Kosice alebo Hlinkovu-kde je zase vysoka intenzita dopravy a navyse ani ten most ani nie je v top stave, kolkokrat tam uz opravovali tu dieru?
Dispecer
Akože, úplne najlepšie by bolo vzhľadom k dnešnému sídlisku viesť električku na úrovni cca Varšavská - Berlínska - Aténska - Viedenská... Ale neviem si ani predstaviť koľko peňazí by to stálo, nie to ešte niekoho, kto by mal dostatočnú guráž presadiť takéto riešenie napriek finančnej i technickej náročnosti.
Odbočka na Európsku tr. by dávala zmysel, len sa bojím, že museli by sme tam veľa vecí stavebne meniť (minimálne futbalové ihrisko pri Aténskej, a väčší zárez oproti úrovni cesty v hornej časti - aby sa dosiahol prijateľnejší sklon). Ale kadiaľ by si tento úsek viedol až na Čínsku? Na hranici lesoparku alebo v koridore dnešnej Ázijskej triedy?
"Ešte aj tá sústava radoviek na Budapeštianskej ulici je od prípadnej budúcej trate oddelená bariérami (schodiská, oporné múry, budovy). Polikliniku a poštu by obslúžila akurát tak od chrbta, kde ani nie je vchod do budovy (pošta) alebo len nejaký bočný z dvora (poliklinika)."
Nešťastím sídliska podľa môjho názoru je práve tento priestor, resp. tá vtedajšia snaha skoncentrovať všetku občiansku vybavenosť okolo tejto hlavnej tepny a tým dosť utrpeli hlavne horné časti sídliska, kde aspoň mne pripadajú tie objekty občianskej vybavenosti skôr ako dodatočný prílepok, bez väčšieho premýšľania nad ich riešením). A vidím ako oveľa jednoduchšie riešiť prestavbu všetkých týchto objektov (pošta, poliklinika, MiÚ) tak, aby mali pohodlný prístup aj od Americkej tr. (podobne ako to má OD Mila alebo Central), ako výstavbu električkovej trate mimo koridor, ktorý je historicky daný tak ako je.
Každopádne, toto "odsadenie" bytových domov máš napríklad aj v bratislavskej Karlovej Vsi a nemám pocit, že by to bol až natoľko brutálny problém tam.