Reakcia na: Dispecer #84819:
Nerozumiem. Čo má potenciálna budúca výstavba na Demetri a okolí spoločné s tým, že električka trasovaná (výlučne) po Americkej triede až na jej apendixovitý koniec neobslúži už jestvujúce sídlisko ani z desiatich percent? Čo sa na tom budúcou výstavbou zmení? Akurát sa jemne zvýši podiel ako-tak obslúženej obytnej plochy.Ešte aj tá sústava radoviek na Budapeštianskej ulici je od prípadnej budúcej trate oddelená bariérami (schodiská, oporné múry, budovy). Polikliniku a poštu by obslúžila akurát tak od chrbta, kde ani nie je vchod do budovy (pošta) alebo len nejaký bočný z dvora (poliklinika).
Ja by som bol teda za to, aby sa prestali dookola prekresľovať územno-plánovacie dokumentácie z konca 60. rokov (sídlisko nad Ťahanovcami bolo nakreslené v roku 1969) a aby sme to prestali vydávať za nové vízie. Teda v tomto prípade som za električku do sídliska, po Európskej triede minimálne po oblasť Hanojskej, ak nie až po Čínsku (obratisko niekde v okolí TS 802).
A keď si niekto vypracuje urbanistickú štúdiu na územie pod Americkou triedou, nič mu predsa nebráni si tam potiahnuť druhú vetvu od pošty stredom novej zóny a ukončiť ju v nejakom zmysluplnom mieste.
Ešte sa vrátim k spomínanému Barrandovu. Tam potiahli električku do sídliska aj za cenu toho, že sa museli dva úseky schovať pod zem. My naopak dookola kreslíme električku v nejakom koridore spred roka 1989, ktorý vedie územím nikoho, lebo tam ten koridor je a netreba veľa vymýšľať, len zrealizovať spodok a zvršok. To proste nedáva logiku.
Viko
Len som predtým navrhol, že aby bola mapa stopercentne user friendly, pomohla by jedna veta - niečo v duchu "tarifné obce ležiace na rozhraní zón sa počítajú do zóny, ktorá je pre cestujúceho výhodnejšia". Ale ak je jednoduchšie miesto jednej vety cestujúcich odkazovať na celý manuál, tak prosím. Rád sa nechám prekvapiť, ako to cestujúci ocenia.