Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #81401:
Ja viem len toľko - v 2009, keď DPO kúpilo tento jeden kus zainvestovalo z vlastných zdrojov 270 165 000 Kč. Z tejto sumy nakúpilo:
• obstaranie
3 autobusov Solaris Urbino 12,
5 autobusov Solaris Urbino 18,
1 autobusu Solaris Urbino 15,
1 trolejbusu SOR TN 12C,
1 električky VARIO LF2+,
• modernizáciu
3 električiek VARIO LFR.E.

Koľko z toho tvorilo čo, žiaľ, netuším.

Zdroj: https://www.dpo.cz/soubory/spolecnost/v-zpravy/2009.pdf

Osobne, však neočakávam nejaký veľmi priepastný rozdiel v cene...
Reakcia na: Solider #81400:
OK, keď chceš porovnávať porovnateľné, zisti, koľko stála táto konkrétna električka:
http://kos.cz/data/uploads/vario-plus/lf2plus_5.jpg

Je to tiež LF2plus, takže pomerne dobre porovnateľné.
Reakcia na: myslavcan #81399:
Chlapci, ale električky, to nie sú rožky v obchode. Trh s električkami funguje úplne inak a neznamená to, že keď v Plzni kúpiš električku za milión eur, tak takúto cenu vygeneruje trh aj na Slovensku. Porovnanie 28T je lepšie napríklad s 29/30T, kde je za takmer identické vozidlo rozdiel takmer milión eur. A pritom v bratislavskom tendri Škodovka ponúkla najnižšiu cenu a to aj pred výrobcami PESA a Stadler, pričom títo ponúkajú električky na iných trhoch za nižšie ceny, napriek tomu takúto nižšiu cenu neponúkli na slovenskom trhu. Prečo? To už nie je otázka na túto diskusiu. Cena električiek nie je logická ani logicky odvoditeľná a vplýva na ňu množstvo rôznych faktorov.
Reakcia na: tom393 #81398:
Podobne "výhodne" vyzerá aj porovnanie so škodovkami 28T pre Konyu. Plneklimatizovaný obojsmerný 30 metrový voz s wifi len priblizne o 100 tisíc eur drahší ako naše zázraky... http://www.plzensketramvaje.cz/?page=28t.htm
Reakcia na: Solider #81397:
Košice kupia LF2+ za 1,5miliona € skoro a Plzeň kupovala Vario LF2/2 IN čo sú obojsmerné a praktický totožné s LF2+ za cca 27 mil. Kč čo je na naše cca 1 000 000€ ( http://www.plzensketramvaje.cz/?page=varioLF2-2.htm )
Reakcia na: veteran #81394:
Pri cenovej komparácii s čím?
takto by mala vyzerat spravne a ukazkovo vykonana rekonstrukcia elektrickovej trati v meste.. slovenske firmy, ucte sa! https://www.edilonsedra.com/category/project-en/
no comment.. IKD nám. Maratónu mieru 1,5 roka po modernizácii trate.
Oplatilo sa vydržať!!! https://www.facebook.com/pg/kosice.estranky/photos/?tab=album&album_id=1423971757661711 pat a mat je suvix toto ? ?
Reakcia na: Solider #81393:
Jej výška.
Reakcia na: afeno #81381:
Čo je neprimerané na ich cene?
Reakcia na: Alco #81391:
Takže by ste mali s akoukoľvek novou električkou, vrátane zbožňovaného CAF-u, ešte väčší problém ako s Variom.
Reakcia na: S499.1023 #81389:
Pojem reklamácia je v podmienkach DPMK krajne nekorektné a nezodpovedné jednanie voči dodávatelom a im podobným organizáciám, tento trend tu máme cca 10 rokov...
Hlúpe vedenie Dpmk. Zase tie hlučné, rušivé reklamy v hlásičoch zastávok.
Debili.
Reakcia na: Alco #81388:
A ak začali tiecť po 2 - 3 tisícoch km, tak to DP nereklamoval a nebola to záručná vada? A v Olomouci, Ostrave, Plzni, Brne netečú?
Reakcia na: tom393 #81386:
Nie, nepošli, začali tiecť po pár tisícoch (2 až 3) km, tak skoro by sa vplyv tratí nepreukázal. BTW tento typ podvozkov Comfort+ má tuším niekde v dokumentácii deklarovanú zvýšenú odolnosť na nie práve najkvalitnešie trate.
Aspoň niečo pozitívneho.. eurovia ,klobúk dole, dúha by ešte len teraz začala kopať a hrabkať sa v zemi..
cit. "Na stavbe modernizácie električkových tratí pokračujú práce podľa harmonogramu
Primátora mesta Košice Richarda Rašiho a viceprimátora mesta Martina Petruška o tom na dnešnom (22. 5. 2017) štatutárnom kontrolnom dni ubezpečil generálny riaditeľ zhotoviteľa diela (Eurovia Sk) Gabriel Šinály a riaditeľ košického závodu zhotoviteľa diela, Štefan Bálint.
Podľa G. Šinályho, na ucelenej časti stavby (UČS) „Obratisko Botanická záhrada" už čakajú iba na preložku plynu, a môžu začať s dobudovaním celej koľajovej dráhy.
„Na ulici Boženy Němcovej pokračujú práce v koľajisku, všetky dotknuté ulice sú sprístupnené pre dopravu, bola spustená aj cestná svetelná signalizácia na križovatke ulice B. Němcovej s Watsonovou. Na Komenského ulici máme od KSK po Letnú urobené všetky preložky, pracujeme na koľajisku, " uviedol.
Minulý týždeň v piatok bola obojsmerne sprejazdnená Letná ulica v križovatke B. Němcovej – Zimná – Letná, takisto aj úsek od ulice Československej armády po Jarnú. Nesprejazdnený ostal iba krátky úsek od Jarnej ulice po Letnú ulicu. Priestor je tam totiž taký úzky, že by tam stavbári počas premávky vozidiel nemohli pracovať na osadzovaní betónových obrubníkov, bezpečnostných zábradlí, či budovaní bezbariérových priechodov pre chodcov, vrátane nevidiacich.
„Chceli by sme otvoriť tento úsek pre motorové vozidlá už koncom tohto, prípadne začiatkom budúceho týždňa. Tým pádom by bol obojsmerne prejazdný celý úsek, od križovatky, až po ulicu Československej armády," dodal Bálint.
Systém všetkých prác je na celej stavbe MET nastavený tak, aby sa jednotlivé úseky cestných komunikácií zatvárali až vtedy, keď sú iné modernizované úseky otvorené a prejazdné pre individuálnu, respektíve aj verejnú dopravu. Ulicu Boženy Němcovej, celú, by chcel zhotoviteľ diela sprístupniť pre motoristov najneskôr do konca mesiaca jún, nie je však vylúčené, že by to mohlo byť i skôr. Dobre, a tiež podľa harmonogramu a bez problémov postupujú aj práce na križovatke VSS, kde robia stavbári sedem dní v týždni. "
Reakcia na: Alco #81384:
Prevodovky nepošli na našich úžasných tankodromoch zvaných trať na sídlisko Nad jazerom, stará VSS , alejová, rýchlodráha, kruhový a podobne?...tam trpia celé podvozky. K statickým meničom som niečo počul ale vraj odchádzajú len na jednom voze a nikto nevie prečo (mám staršie informácie a neviem či to je na 100% pravda). Svorkovnice odpiekli svojho času na jazere keď posielali vozy na zatopenú trať keď prišiel odmäk po zime na niektorých úsekoch bolo aj viac ako 15 centimetrov vody....a spadnúté kolesá sú stará známa pesnička...
Reakcia na: Alco #81384:
Však preto ich toľko objednávajú, aby bolo z tých odstavených kusov možné vyzískať čo najviac fungujúcich súčiastok. Starý dobrý komunistický model, na železnici sa takto v komunizme bežne pracovalo.?
Reakcia na: veteran #81378:
...nenáročné na údržbu? No to by si sa divil, aké sú "nenáročné". Keď skončia záručné doby na Variách, tak pánboh s nami a zlé preč - cca 40 vymenených prevodoviek, 3 x úplná výmena topníc v salónoch, cca 30 "spadnutých" kolies, cca 10 statických meničov ( jeden kúsok za "akciových" 8 000 evri) a to nehovorím o drobnostaiach ako svorkovnice, zemniace lanká a pod. Takže rozhodne nie sú nenáročné na údržbu, ešte si s nimi užijeme...
Reakcia na: 110mat110 #81382:
To by si niekto musel objednávať miestkm a nie vozkm.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.