Ja s Tatrankom plne súhlasím. A ja som ich videl. A to nie len raz. Dokonca súkromného dopravcu, bo už rušia štátne IC. Keď neveríš, tak ja som ich aj odfotil :
Južná tr., atď., to bolo financované z rozpočtu mesta a DPMK, takže ročne nevydalo na viac ako haluška tu, haluška tam a látali sa najkritickejšie úseky. Potom už na to mesto s...alo lebo sa spoliehali, že sa bude robiť IKD a MEU, tak to nejak s prižmúrením všetkých očí na DÚ staré trate doklepali do konca.
btw ked uz ste spominali tu el.trat na jazere hned mi prislo na um videjko ktore tu par mesiacov dozadu brazdilo vody serveru, velmi uzka paralela akurat ze na kolajniciach https://www.youtube.com/watch?v=Dp54CWEK2uI inak ten borat sa k tomu bohovsky hodi ?
Samozrejme, nikto nechce aby sa vozy rozbili na tratiach v dezolátnom stave, nech už sú akékoľvek... A práve to, že sa (oficiálne) nevedelo aké vozy sa kúpia by mal byť dôvod na to, aby sa prioritizovalo. Aj keď je pekné mať vynovené celé súvislé úseky. Ale v meste, ktoré živorí? Ktoré nebyť eurofondov, nedokáže zaistiť ani len minimálnu úroveň?
K tomu kúskovaniu. No ja si nemyslím, že trať na Jazere je nejaký bezvýznamný "kúsok trate". Ani úsek na Alejovej nie, navyše plynule nadväzuje na Jazero. Takže argumentom o typizácii/štandardizácii zastávok, si taký istý nie som. Obzvlášť keď si spomenieme, ako sa Južná trieda robila na dva či trikrát. Alebo križovatka na ČSA. Alebo stanica. Alebo ako sa idú ďalšie opravy robiť na osem etáp...
Nie som žiaden "jazerofil", ale keď sa zamyslím nad tým, že tá trať by mala byť už zatvorená pre havarijný stav a že sa hocikedy môže stať, že studňa vyschne a peniaze nakoniec nebudú, nemal by som toľko odvahy riskovať, že sa zakáže prevádzka na 30-tisícovom sídlisku. Obzvlášť v prípade, keď jediná alternatíva je Slanecká, dlhodobo najväčší neuralgický bod v celom meste. O totálnom rozbití celého linkového vedenia nehovoriac.
ved preco asi taskentwageny mesto kupovalo, idealny model na trate ako jazero a pod.. aspon sa clovek kusok pohojda pocas jazdy ? aspon netreba ist za atrakciou az do uzbekistanu ? ..a co tam klima a nizkopodlaznost.. pche!
Najprv k 2. výhrade: súvislosť s nákupom električiek je úplne logická. Predstav si, že "si Európska únia" a dávaš niekomu peniaze na električky. Ako donor asi nebudeš chcieť, aby si ich príjemca rozdrbal na tratiach v havarijnom stave. Že u nás nové električky (zrejme) nepôjdu primárne na nové trate (linku 2 a 6), to je druhá vec. Pri určovaní rozsahu rekonštrukcií sa ešte nevedelo, aké vozidlá sa to idú kúpiť. Aj keď niektorí už vtedy zrejme presne vedeli, čo budú chcieť, že jo...
A teraz k prvej: Kúskovaním úsekov (najprv len najhoršie a medzi nimi necháem "nie až také zlé" ladom) nič nezískaš, dokonca si dovolím tvrdiť, že stratíš. Už len na takej veci, ako sú zastávky a displeje. Niekde by to teda bolo, inde nie. Alebo trakčné vedenie, stĺpy atď. Bohate stačí, že sa nové vedenie ukotvovalo na staré stĺpy, ktoré pôjdu o dva roky preč. Kúskovaním v projekte sme sa mohli dožiť oveľa väčších "zverstiev".
Do istej miery súhlasím, mám ale dve výhrady.
Aj keď stav tratí je viac ako zlý globálne, vždy sa dajú nájsť konkrétne body/úseky, ktoré sú na tom horšie. Viď križovatka VSS, obratisko pri botanickej záhrade, ktoré sa do "prvého kola" nedostali. Prepadajúca sa Alejová, alebo vyslovene nebezpečná trať na Jazere taktiež nie sú žiadna sláva. Minimálne sú na tom určite horšie, ako bola Terasa...
Okrem toho, zrekonštruovať úseky pre jednotlivé linky v súvislosti s obnovou vozidlového parku by malo zmysel vtedy, ak by sa na nové vozy nasadzovali predovšetkým na linky jazdiace po týchto tratiach. Unifikácia podľa liniek ale v Košiciach neexistuje, všetko jazdí všade. Keby na linke 3, 7, 9 jazdili iba T6, KT8, tak nepoviem nič.
Nevidím na tom nič scestné, jednoducho vo veľmi zlom stave bola drvivá väčšina koľajovej siete a je výrazne výhodnejšie (najmä v kontexte nákupu nových vozidiel) mať zrekonštruované súvislé úseky dvoch liniek (aby sa to navyše aj vošlo do vyhradeného finančného stropu), ako to kúskovať.
1. Áno, trať na Jazere je najstrašia a rekonštruovať sa mala už dávno.
2. Zbytočne pozerať do histórie, čo na Jazere jazdilo, po Terase toho jazdilo ešte viac.
3. Dvakrát vyhodené peniaze: to sme tu už nie raz riešili ? Ako hlúpo sme napísali projekt, tak hlúpo peniaze investujeme.
4. Trate pokrývajúce linky 2 + 6 majú v konečnom dôsledku väčšiu hustotu spojov, ako kombinácia 2 + 9. Trasu linky 9 tlačí "k zemi" málo využívaný úsek na Alejovej.
Je to pravda, trať na Jazere je veľmi dôležitá a zaslúži si kompletnú generálku....len to treba urobiť s rozvahou a dodržať, aby táto trať bola pojazdná naďalej aj pre AD a zároveň lepšie vyriešiť aj množstvo prejazdov cez trať.
Aj keď trať NO - Staničné námestie bolo stavané neskôr ako Jazero, žiaľ odvodnenie v úseku NO - Senný trh bolo nefunkčné, stačilo aby chvíľu pršalo a električky sa brodili vo vode....
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Bjorn
K tomu kúskovaniu. No ja si nemyslím, že trať na Jazere je nejaký bezvýznamný "kúsok trate". Ani úsek na Alejovej nie, navyše plynule nadväzuje na Jazero. Takže argumentom o typizácii/štandardizácii zastávok, si taký istý nie som. Obzvlášť keď si spomenieme, ako sa Južná trieda robila na dva či trikrát. Alebo križovatka na ČSA. Alebo stanica. Alebo ako sa idú ďalšie opravy robiť na osem etáp...
Nie som žiaden "jazerofil", ale keď sa zamyslím nad tým, že tá trať by mala byť už zatvorená pre havarijný stav a že sa hocikedy môže stať, že studňa vyschne a peniaze nakoniec nebudú, nemal by som toľko odvahy riskovať, že sa zakáže prevádzka na 30-tisícovom sídlisku. Obzvlášť v prípade, keď jediná alternatíva je Slanecká, dlhodobo najväčší neuralgický bod v celom meste. O totálnom rozbití celého linkového vedenia nehovoriac.