Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak nám na Letnej už kompletne vyťali všetky stromy. Čo s toľkým voľným trávnatým priestorom? Napadlo aj vás to, čo mňa? ? Áno! Postavme si tam električkovú trať! ?

Ale teraz už s úplnou vážnosťou - čo by ste na trať Amfiteáter - Technická univerzita - Poliklika Sever povedali? Jej význam by ani nebol tak pre obsluhu územia ako pre možnosť manipulačných jázd a najmä odklonových trás. Veď si predstavte, aká by to bola paráda, keby sa v prípade odstávky križovatky Kuzmányho - Čsl. armády alebo nejakého vykoľajenia na Maratóne dali L6 a 9 odkloniť po Letnej na Komenského a k Lokomotíve! A aby sa nepovedalo, pravidelne by tam mohla jazdiť nejaká R-ka. Priestor už na to máme.
Reakcia na: balky #2976:
Až mi Sarko odpovie na moju otázku, tak k tomu podám techniky podrobné a dúfam, že aj laicky zrozumiteľné vysvetlenie.
I.
Reakcia na: S499.1023 #2974:
Myslim, ze na jednoduchu otazku sa az prilis prekomplikovala odpoved a viac ludi tu bolo nervoznych.
Suhlasim s tebou, ze viacerym je jedno, ci sa vezie v T3SU, alebo T3SUCS,alebo spominanie nad historickymi CP z roku raz-dva,ked bolo v Kosiciach menej ludi, menej sidlisk a obsluhovalo sa menej dopravnych smerov.Nakoniec, bol to socik, kde sa nehladelo na peniaze ako teraz a preto si mohli chodit spoje aj s 5 minutovym intervalom.
Zaujimalo by ma, preco je skutocne v KE obratena polarizacia napatia v porovnani s inymi mestami.Sarkovemu ruseniu rozhlasu som neveril, je naozaj jedno, ci preskakuju iskry na +, resp. - pole. Skor by som uveril,ze by to takto mohlo mat mensi vplyv bludnych prudov na mestsku infrastrukturu, aj vdaka polarizovanym drenazam.
S499.1023: tvojmu prispevku tiez nerozumiem. Na anketnu otazku, co je pantograf alebo pantograficky zberac by som nevedel odpovedat. Zberac prudu sa mi zda logicky a balky to tu tiez vysvetlil zrozumitelne.
Reakcia na: Sarko #2966:

No, takže vlastne o tom veľa nevieš, resp. takmer nič, ale pred krátkou chvíľou si to tu vydával za istotu. Poprosím Ťa ešte raz o upresnenie termínu, odkedy máte v Košiciach električky.
Aj keď nesúhlasím s bigmacovým spôsobom komunikácie, je jasné, že aj veci, v ktorých nemáš istotu, vydávaš za pravdu. A potom sa čuduješ, že sa svetom šíria bludy.
Re #2970 balky, #2972 Isidor, #2973 Tiras:
bigmac možno zvolil príliš agresívny spôsob komunikácie ale ja chápem o čo mu ide. Sarko tu popisoval akési strhnutie zberača a použil tam výtaz "zberač prúdu". Použitie tohoto výrazu odôvodňoval tým, že sem chodia laici, tak je potrebné im to podať zrozumiteľnou formou. Bigmc reagoval kvôli tomu, že "zberač prúdu" nie je len pantograf ale aj zmieňovaný osový (nápravový uhlík). Laik by určite skôr pochopil výraz "zberač" alebo "pantograf" než "zberač prúdu". Čiže výraz "zberač prúdu" nei je v zmysle pantografického zberača prúdu ani dokonale správny, ani pre laika zrozumiteľný. No a vzápätí Sarko začal šíriť strašidelné ale pre laikov uveritewľné bludy o dôvode obrátenej polarity v troleji v KE. A tro je človek, ktorý urputne bazíruje na rozlišovaní medzi električkami "T3SU" a "T3SUCS". Mne osobne je napríklad takéto detailné rozlišovanie lautr egál, ja patrím medzi záujemcov o fungujúcu MHD a nie medzi "spisovačov evidenčných čísel". Až bude koniec diskusie, tak tu podám vysvetlenie, ako to s tou polaritou je v skutočnosti.
I.
bigmac: uz dlhsi cas citam toto forum a aj ked sa nezapajam, toto je uz ale vrchol. bigmac, kym ta tu nebolo, vsetko bolo ok. bud taky laskavy a chod tam, odkial si prisiel a svoje depresie, ci bigmacoviny si liec inde. ja tym tvojim vystupom absolutne nerozumiem, takze vsetky ostatne odpovede od teba uz preskakujem. sa uvedom ze aj ostatnych to musi obtazovat.
Neviem ako ostatní, ale ja mám dojem, že si tu riešiš nejaký osobný problém, ktorý sem rozhodne nepatrí. A navyše nikoho nezaujíma. Preto Ťa chcem v mene čitateľov tohto diskusného fóra o MHD (!) poprosiť, aby si sa v budúcnosti vyjadroval k veci a bez zbytočných emócií. Dík ?
Prezeral som si fotky na tejto stránke, a zistil som - na tejto-
http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=kt8d5&no=8&id=27302aeef4f022f7f1f525

ze v KE boli elektricky typu BEUS. Nevie niekto, ake mali ev.č. ????? ĎAKUJEM ? ? ?
Precital som historiu fora, ad vcerajska je tu riadne dusno.Budem sa vyjadrovat ako laik.Zberac prudu=pantograf(polopantograf) a je to zariadenie na prenos prudu z troleja do vozidla.V publikaciach som sa vzdy docital, ze voz mal 1 zberac, prip. 2 (4) pantografy. O vnutornych zberacoch vo vozidle sa malokedy hovori. aj preto som zo zaciatku vyvaloval oci, ked som sa docital, ze KT8 ma 10 zberacov.Nuz, ako laik by som asi marne hladal na streche 10 pantografov.
Reakcia na: Sarko #2965:
Áno, príspevok #2918, konkrétne jeho bod 2) je pre mňa nepochopiteľný.

Dopravák, J...: Ja nepopieram, že trojdverové Ikarusy v Maďarsku boli. Dokonca určite boli aj v ČSSR, ale tu už nemám info o tom, aby boli riadne dodávané. Skôr som ochotný veriť, že sa jednalo, tak ako som to videl na jednej pražskej foto, že sa jednalo o rekonštrukcie po nehodách, kedy sa vytvorilo vozidlo z dvoch článkov, pričom jeden bol z Ik280.08 a druhý z Ik280.10 alebo opačne.
Ja teda trojdverové Ikarusy nepopieram. Len sa pýtam, vzhľadom na to, že sú stále viac raritou akou štandardom, či boli preukázateľne také aj v MHD v Košiciach, prípadne, ktoré vozy to boli. Das ist alles.
To je divné, že dnes na RA5, ktorá ide na (7:15 - Berlínska), neprišiel IKARUS 280.10 (zvyčajne je to 4126, výnimočne 4131-33), ale 4093 (IKARUS 280.08B). O tomto čase na tejto linke chodí vždy (pozorne odsledované). Takisto chodí na sídl. Darg. hrdinov.
re sarko, zberace: v prispevku #2927 nie je uvedene cislo, tam sa tiez len odvolavas, ze si uz odpovedas predtym. ano, zial odpoved 2 nie je spravna. spravne cislo znie 10, slovom desat, rimskou cislicou X. a je uplne jedno, ci je ten zberac stiahnuty na streche, alebo na troleji, alebo na kolaji, alebo ten voz prave vykolajil. a namiesto toho aby si si prestudoval schemu vozidla aj nadalej zavadzas ludi, ktori to nemaju odkial vediet. som nesmierne rad, ze si mi umoznil moralnu vyhru a to, ze si sa ukazal v pravom svetle. dockal som sa a dakujem ti. zasadnym rozdielom medzi mojim a tvojim tvrdenim je fakt, ze to nemas cim potvrdit. tak ako vo väcsine pripadov pateorii (c)sarko, 2003-2004. alebo 2010? dovtedy snad pochopis, o com bola tato debata a prestanes sa vyjadrovat k problematike, ktorej co uz z akejkolvek priciny nerozumies alebo o nej nevies. este raz si vsak dovolim apelovat na tvoje svedomie a poziadat ta, aby si nesiril rozne "zarucene spravy" a ine demagogicke sarkoviny.
Reakcia na: S499.1023 #2963:
Podľa môjho názoru, zmena polarity nemá výrazný vplyv na blúdivé prúdy. Tie sa vyskytujú tak či tak a DPMK pred niekoľkými rokmi musel pristúpiť inštalácii katódových el. polarizovaných drenáží, napájaných fotovoltaickými článkami. Presnú príčinu zámeny polarity neovládam, stretol som sa len s názormi, ktoré hovoria o rušení rádiového a televízneho vysielania.
bigmac, S499.1023:
Takže na jednej strane sa tu presviedčate o mojom "hraní sa", na strane druhej mi následne vyčítate vykrúcanie a demagógiu...

Aby som upresnil (hlavne pre nezainteresovaných), "tak všetky tie hlúposti, čo som tu potáral" sú konkrétne:
A) "Koľkože má tá anakonda kt8d5 zberačov?" (moja odpoveď v #2927)
😎 "Prečo sa vôbec stanovuje hranica pre meškanie?" (moja odpoveď v #2918)

Nebudem ďalej nič analyzovať, to prenechám naslovovzatým expertom, ktorí by to mali zvládnuť.
reS499.1023: teraz su v kurze skladacky roznych ikarusov 280.08 a 280.10, hlavne vzajomne kombinovanie ich prvych a druhych clankov. ale najdolezitejsie je najblizsie 2 dni hrat poziciu vsetci mi ublizili, vsetci ma urazili, hrubo ma osocuju... tak to laskavo pochop a najblizsich 48-72hodin neklad kontrolne otazky...
Sarko:To je demagogia najhrubsieho zrna.Keby sa tu objavil niekto novy a poziadal o vysvetlenie,tak ho samozrejme dostane.Ale ked tu jeden z najostrielanejsich diskuterov,inokedy bazirujuci na kazdom detaile (moje "oblubene" SU vs. SUCS) zacne hlasat taketo momotiny ako jedine pravdy,tak moze vyvolat jedine alergicke reakcie.Takze kontrolna otazka:Preco teda mate v KD ten - pol v troleji? Ostatnych diskutujucich prosim aby neodpovedali a nevyjadrovali sa,ocakavam odpoved od Sarka.I.
Reakcia na: J #2961:
Hoď sem linky, nech sa na tie Iky tiež pozrieme. ?
Zabudol som ten Ik bol klasicky modrý.
A jeden bol červeno biely - takže už farby dopravcu.
Niečo som našiel na googli vo vyhľadávači obrázkov. Je tam Ik280 nie je dosť zreteľne viditelný a obrázok sa z nejakého dôvodu nedá zväčšiť ale prvé trojo dverí je vidieť dobre štvrté vidieť nie je.
Reakcia na: Dopravák #2958:
He, he, typický DPMK, dnes mali 3 poruchy a jedno vykoľajenie! Dnes mali poruchu T3SUCS 374+375 (slabé brzdy, vodič dobrzďoval koľajovkami, na svahu prešvihol zastávku a na bezpečnostnej zastávke sa mu nepodarilo zastaviť-aj s cestujúcimi...), 2x bola na poruche KT8 #531 (jedna z nich je "zmedializovaná"...) a vykoľajenie KT8 #538 v obratisku OC Važec, keď vodič tlačil poruchu, ale dvoma podvozkami prešiel výhybku a pri cúvaní si spravil vidlicovú jazdu... Vynechali dve L9 (bez náhrady) a namiesto R-liniek bolo z premávky stiahnutých niekoľko busov. Dizpozičné zálohy z Važca a z Lokomotívy len tak kmitali... (KT8 #529 napr. až 4 kolá na L6, potom R1...). ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.