Sorry, ale Ty chceš linky z Ázijskej ťahať až na Madridskú a naopak zriadiť expres s východzou zastávkou MiÚ Sídl. Ťahanovce a ďalej po Americkej??? Nemám slov...
K tej L53 - ja len poviem, že takúto linku už raz ktosi kompetentný navrhoval a mala sa volať 54. Nerealizovala sa. Osobne z princípu nemám rád linky, ktoré prekrížia samú seba.
A rovnako som, žiaľ, zásadne a neústupčivo proti zastavovaniu zrýchlených liniek pri Hypertescu. DPMK už takéto hlasy od cestujúcich zaznamenal a zatiaľ im úspešne odoláva. Naopak, ja môžem menovať zastávky, kde dnes expresy stoja a kde by nemuseli. Ešte jedna zastávka pre expresy v Košiciach navyše a to potom už skutočne môžeme celý rad liniek 5x zrušiť ako absolútne bezúčelný.
Neber si nejak osobne, že by som práve s Tebou nechcel súhlasiť, ale jednoducho s tým, čo píšeš, nemôžem na základe svojich vedomostí, skúseností a presvedčenia súhlasiť
Re #2634 eMareq: V zásade s Tebou súhlasím. Možno som trochu tolerantný, keď má vodič meškanie a aj tak musí stáť, ale aj tak sa mi takéto veci nepáčia. Sú tam viaceré dôvody.
Re #2635 Dopravák: Ak ja som sklamal Teba, tak sa nebudem tajiť ani ja tým, že Ty si sklamal svojimi názormi mňa. Odporúčam Ti vystrčiť nos niekedy aj mimo Košíc a pozrieť sa ako funguje v iných mestách. MHD nie je pre vodiča, ale pre cestujúceho.
Re #2637 Sarko: Súhlas. Cestujúcemu je vždy lepšie každých 5 min. spoj s prestupom ako raz za 30 min. priamo.
Re #2647 S499.1023: Čo myslíš pod "bratislavskými pomermi"? V Košiciach sa takto odstavujú autobusy, zároveň sa jedná o konečné, ktoré sú neustále obsadené. To nie že niekde v poli nechám trolejbus....
Takovi cestujici jsou bohuzel vsude. Kdyby ridic kontroloval kazdyho , tak na nekterych linkach by za den udelal 2 kola a na zastavce by se stalo klidne i pres 5 minut. Takovi se neuhlidaji . A ridic muze tak maximalne nechat zavolat hlidku , aby onoho cloveka vyprovodila. Ale to znamena cekat na ni. Takze obcas je i lepsi to nejak vydrzet (i kdyz ten smrad nejni k vydrzeni) .
Myslim, ze by nebolo mozne, aby vodic na kazdej zastavke kontroloval kazdeho cestujuceho. Nakoniec, v pripade vykonavania spoja dvojickami si to ani neviem predstavit. Pochybujem o tom, ze podnapiti a kdejaki ini sa nevyskytuju vo vozidlach MHD napr. v Cechach ci v mestach inych statov na zapade. Co sa tyka technickeho stavu elektriciek, ked je vozidlo pekne cerstvo natrete zvonku aj v interieri, este to nemusi odrazat jeho skutocny technicky stav. Ten je mnohokrat zalostny, co mozno beznemu cestujucemu zostava skryte.
No ja by som Vám naozaj niečo chcela povedať. Minule som išla električkou do mesta a viezla som sa s niekoľkými cestujúcimi pod úroveň. Osobne by som vyžadovala, aby každý vodič električky, pred tým, ako niekto nastúpi skontroloval, či potenciálny cestujúci nie je v podnapitom stave, má cestovný lístok a či počas jazdy neohrozuje ostatných cestujúcich svojim neslušným správaním a urážkami. Myslím, že toto by ocenili najmä staršie pani a dôchodkyne, ku ktorým sa takýto ľudia správajú veľmi hrubo. Veľakrát som si všimla, ako musia stare pani superiť s takýmito ľudmi či už len o miesto na sedenie. Pokiaľ ide o električky, nie som odborník ale myslím, že sú v celkom dobrom stave vzhľadom na financie.
Tak to po 4 dňoch neprítomnosti nejako zosumarizujeme:-):
Re #2522 Vladimír: No, ak vládnu v KE také pomery ako v BA, tak by som špičkové trolejbusy v sedle odstavené na konečnej nenechával. Ale mali by zaťahovať z miesta najbližšieho k vozovni.
Re #2533 Dopravák: A čo má byť? Ja by som tiež išiel a bonzoval. Ja som tiež mával všelijakých plyšákov, ale CD-čka sú vyslovene nebezpečné. Si typický vodič, ktorý si neuvedomuje potenciálnu nebezpečnosť svojho konaia. A za ten komentár Vladimírovi "nevoz a nepozeraj sa" by som z DP okamžite a bez milosti vyhadzoval. miláčik, vy ste tu pre cestujúcich, oni vás živia!
Re #2540 eMareq: Tak to mi zase vôbec nevadí. Sám som si za svojej vodičskej kariéry pravidelne kupoval pivo a počas služby som ho nepil:-).
Re #2556 Vladimír: Heh, to kam majú ten ohrievač zapojený? To asi nebude celkom kóšer:-). Ak myslíš piecku, tak tú predsa mali len staré 14Tr, alebo to u vás dorábali? Inak kávu som si nikdy v termoske nenosi, fuj, br, eklhaft, vždy som si varil čerstvú. Ale v búde na konečnej, nie v T-buse:-).
Re #2560 J: Ako v Bratislave:-). Len tak mimochodom, prečo museli zbytočne vyhodiť peniaze za žliabkové koľajnice?
Re #2562 Dopravák: Fuj Balkán. Presťahuj sa do Bulharska, tam si prídeš na svoje. To, čo tu popisuješ s nadšením, je podľa mňa vyslovené sedláctvo.
Re #2601 Sarko: Jedna česká 843 je podobne balkánsky vyzdobená a už si od ostatných fírov získala aj pekný nick: "Cigánsky kamión":-).
Re #2603 Dopravák: To nemá s rýchlosťou niš spoločného.
Re #2609 Dopravák: Je úplne jedno, či je to osobné auto alebo BELAZ a či to CD visí a či je natreté fixkou. NIKDY to neúčinkuje proti radaru, kto to hlása je diletant a kto tomu verí je tĺk.
Re #2617 Sarko: Kedysi som aj ja bol zástancom otvoreného zvršku ale dnes už nie. A to z prostého dôvodu: Vyzerá to odporne (hlavne keď sú tam naviate a nahádzané odpadky a nikto to nečistí) a zvyšuje to odpor verejnosti voči električkám.
Re #2623 Papyr: Lenže zrkadlo u lekára je parabolické, zatiaľ čo CD je ploché, takže svetlo nesústreďuje:-).
Re #2624 Sarko: odporný ČSAD systém.
Re #2635 Dopravák: Si mýliš pojmy s dojmami. My sme fanůšikovia fungujúcej MHD a nie balkánskeho bordelu, kde si každý robí čo chce. A to o nekultúrnych prostriedkoch a nednaí jesť ani piť, vieš ako sa tomu hovorí? Demagógia. Vodič má mať na konečnej kultúrne prostredie s chladničkou, mikrovlnkou, chladenou sódou, kávovarom a nie, že toto zanedbáme a miesto toho mu budeme tolerovať odbiehanie a ak sa niečo stane, tak ho potrestáme. Bohužiaľ, nedomýšľaš do konca.
Re #2641 Sarko: Hovoríš mi z duše. To je xoxotský vrchársky alibizmus. Dáme výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 50, zavesíme tam 30, vodiči tam budú jazdiť 40, my sa vysexieme na údržbu a keď to náhodou niekto strhne, tak to zvalíme na to, že tam nešiel 20. Ja mám na toto jednoznačný názor, na ktorom budem za každú cenu trvať: Rýchlosť vozidla nesmie byť limitovaná trolejovými armatúrami. Inak môžu ísť s celými trolejbusmi do horúcich pekiel.
I.
Co sa tyka rekonstrukcii v centre, ked sa nieco enzmenilo, tak v lete by sa malo kompletne rekonstruovat Namestie oslobditelov, vratane inzinierskych sieti. Takze budu aj nove kolajnice. Planovany Aupark v tesnej blizkosti ma vylucit automobilovu dopravu a ma sa tam zriadit pesia zona so zachovanim el. dopravy. Kolajnice v tomto useku su ulozene v BKV paneloch. Neviem, do akej miery su vhodne pre ucely pesej zony. V centre si opravu vyzaduje aj usek od krizovatky Cs. armady - Zimna po amfiteater.
Takze je dost co opravovat ci rekonstruovat. A to nehovorim o dokonceni Juznej triedy.
Ako neber to v zlom alebo že by som sa proti Tebe nejako spikol, lebo tie (nielen) CD-čká ma hnevali už oveľa dávnejšie a všetko, čo tu preberáme, nemá žiaden smerodajný vplyv.
V príspevku #2528 som písal, že vedúci TD o tých CD-čkách vie, ale zasiahnuť údajne nemôže a rieši sa to ďalej bez toho, že by som to nejako ovplyvnil. Takisto mi prezradil, že nie som prvý, kto mu kvôli tomu volal. Takže tých protestných hlasov je viac, a to je tiež vážny signál.
Ako správnemu fanúšikovi MHD by Ti mali byť prednejšie záujmy z dopravného hľadiska. Tvoje názory svedčia skôr o tom, že hájiš záujmy vodičov (jednotlivcov) a nie MHD ako takej, kde je dôležitá v prvom rade bezpečnosť, potom dodržiavanie predpisov, poriadok a neposlednom rade uniformita prostriedkov MHD.
Neviem, či sa pamätáš na debatu o tom, keď sa dopravný riaditeľ Š. Dutko vyjadril, že bude presadzovať zrušenie prideľovania vozidiel vodičom. Jedným z dôvodov je aj nežiaduce vybavovanie vozidiel predmetmi, ktoré vo vozidlách nemajú čo hľadať. Ak dopravný riaditeľ videl vozidlá, o ktorých sa tu poslednú dobu bavíme, myslím, že ho to len viac vydráždi a vyprovokuje k urýchleniu nepopulárnych krokov. Myslím si, že takto by sa nedisciplinovaní vodiči kvôli relatívne banálnej veci vytrestali veľmi kruto a mnohí disciplinovaní úplne bezdôvodne...
Nodes: Ono asi ide o konštrukcie v meste, kde sa v súčasnosti používa hlavne VUIS panely a to už má zrejme jedno ci spravíš oceľový rošt a vyleješ betónom, alebo kúpiš panely. ?
Inak VUIS panelov je v BA prístave veľmi veľa. Chystáte v KE nejakú reko v centre?
Bratislava len krátku Kapucínsku. Možno tunel, ale o tom sa len šušká. ?
Ešte drobná oprava, čo sa týka povolenej rýchlosti pri prejazde trolejovej križovatky s trolejbusovým vedením. Električka má povolenú rýchlosť 15 km/h a trolejbus 20 km/h. Podľa mňa sú tieto limity neúčelné, nakoľko sa nachádzajú na križovatkách a dochádza tak nielen ku spomaľovaniu dopravy, ale aj ku kolíziám. Neraz som videl, ako trolejbus zastavil uprostred križovatky, kým čakal na uvoľnenie prúdu z prava, pričom protiidúci prúd z ľava blokoval. A to len kvôli tomu, že si vodič trolejbusu nedovolí cez križovatku "švihnúť".
J: Dakujem Vam za clanok. Nie som odbornik na stavebne prace ani na kolajove zvrsky, tak neviem posudit skutocny prinos tych panelov. Ale zrejme je to drahsie ako samotny otvoreny zvrsok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko