Nezabúdaj na to, že nech sa už DPMK pustil do nákupu Solarisov z dôvodu akéhokoľvek, dnes je jeho výhradným dovozcom. Takže do výpočtu sedí aj malý Solaris, pretože DPMK má samozrejme oproti iným DP ceny Solarisov výhodnejšie.
Ako sa ľudia vozia teraz? Podľa toho kde. Keď sa prevezieš z námestia smerom k starej nemocnici, tak je to zväčša niečo nedôstojné. Ale možnože to dlho nepotrvá. V Košiciach sa vždy pár mesiacov po obmedzovaní situácia znormalizuje, pretože tí "najzbabelejší" presedlajú na auto.
Ja by som nevidel žiadnu súvislosť medzi tým, že vy máte Ik280 so 6 min. intervalom a Košičania SU15 s 15 min. intervalom. Natlačení jazdia tak "Blaváci" jak "Košičane". Nesmieš zabúdať, že Bratislava takmer dvakrát väčšia, preto je aj logickejšie, že mnohé linky majú dvakrát taký hustý interval. Pri porovnaní počtu obyvateľov v týchto mestách zistíš, že ste na tom vlastne rovnako.
Vladimír: No je jedno z akého dôvodu DPMK kupuje NP vozy. A nevim či je to až tak, bo KTčka a SU12 to tvojho výpočtu nesedia. Ja si stále myslím, že 15m vozy sú pre Košice ideálne, keďže v roku 2008 (ja viem ďaleko) USS príde o daňové úľavy a v tom čase už bude tri roky po FD a tak Košice budú mať prachy. A bude priestor na viac vzkm a kĺbaky by boli veľa a sólo málo. Neviem ako sa v tom ľudia vozia teraz, ako sú namačkaní?
No nie je dobré, že BA neobnovuje svoj vozový park, ale poviem to takto. Radšej v starom 13 ročnom hnilom Ik280 v špičke každých 6 minút ako každých 15 minút v SU15.
Lenže DPMK žiaľ kupuje NP busy, aspoň podľa mňa, nie z nejakého pocitu solidarity voči cestujúcim odkázaným na vozík, ale skôr preto, že 15m NP bus je lacnejší, resp. porovnateľný ako 18m Karosa. Konečne by niekto mal pochopiť, že vozíčkar by ocenil, keby tie autobusy, ktoré sa kúpia, boli aj nejako systematicky vypravované a hlavne garatntované spoje vyznačené v cestovných poriadkoch.
Je síce pekné, že práve v tejto chvíli sú na L19 všetky vozidlá NP, ale v pondelok možno niekoho niečo napadne poslať ich na nejakú prehliadku a môžeš čakať na autobus do aleluja....
Na to, že bratislavský autobusový park nie je obnovovaný mám svoj názor a viackrát som ho už prezentoval. Škoda reči...
Čo sa týka kapely Drišľak, rozumiem im každé jedno slovo. Pre mňa je to niečo ako druhý jazyk hneď po slovenčine. Keby som mu nerozumel, nemohol by som v Prešove žiť (i keď Drišľak používa "východnú šarštinu", t.j. až tak okolo Vranova - oproti prešovskej má určité odchýlky)
Re #1830 BM: Problémom je asi to, že každý má inú predstavu o tom, ako má kvalitná MHD vyzerať.
Re #1813 BM: Tak to naozaj nasere, ale čo keby si išiel s tým za nejakým vydavateľom a ukázal mu ako pracujú magistrátny úradníci a ako pripravujú mesto o prachy. A aj keby tam bol zákaz odbočenia, tak ten sa dá zrušiť, či doplniť "Okrem MHD" Aby niekto zavrhol kvalitný projekt, ktorí prináša PLUS kvôli značke, tak to je sila. Skôr to len bolo preto, aby niekoho nenapadlo, že sú tam zbytočný aže hocijaký študent (obrazne) dokáže pripraviť lepšiu koncepciu ako oni. Si občan mesta Košice a ako jeho občan máš právo si dohodnúť stretnutie s primátorom a dať to jemu. A keby sa nič nedialo tak mu trochu pohroziť opozíciou, ktorá by mala ny konte skvalitnenie MHD,... a ďalší scenár je každému jasný.
Netreba sa báť úradníkov, sú ko krisy, ktoré ľahko človek, aj maldý, zašlapne, len musí mať trochu, ako by som to pvedal, jednoducho nebáť sa špiny. ak to bude pre dobro obyvateľov mesta a pre MHD,...
No pre Košice by bolo naozaj najlepšie asi 15m vozy a kratší interval. To isté namiesto 12m vozov 10m a kartší interval.
Re #1825 Vladimír: Ak NR SR príjme antidiskriminačný zákon (dúfam, že áno) a DP by pokračoval v nákupoch vysokopodlažných vozidiel, tak by sa vozíčkar mohol dožadovať svojich práv a to aj súdnou cestou a to z dôvodu diskriminácie bla bla bla. Avšak myslím, že Košice tento problém mať nebudú pretože neustále kupujú nové vysoký podiel z ročnej dodávky NP vozidlá (Solaris ale aj KTčka). Vozíčkar by eventuélne mohol žiadať o vypravovanie takýchto autobusov po celom meste, tak aby nemal problém sa dosťať všade i keď s čakaním. Čakanie na bus nediskriminuje. To by sa dalo ideálne spraviť pri tom návrhu BM, teda ak som dobre pochopil, že busy prídu do prestupného bodu tam si ľudia prestúpia a pokračujú ďalej.
Ja len dúfam, že Bratislava tie NP vozy kúpi čo najskôr, bo sa všeličo šušká. Dokonca, že až v roku 2005, ale to sa nám dovtedy všetky Ik280 rozpadnú a nebude čo vypravovať. Presa len 50 vozov bude chýbať. Ideálna by bola jeseň 2004
Pozeral som drišlakoviny a boha ludze jak vy im rozumite. No ja vôbec. Ale počul som, že vy tak nerozumiete Bukasovému masívu je to pravda?
"Najvážnejšia bola na Popradskej ulici, kde sa zrazilo posypové vozidlo Kositu s autobusom DPMK. Vodič autobusu sa ľahšie zranil. Ďalšia bola na ceste do Šace, pri odbočke k U.S.Steelu, kde narazilo osobné vozidlo do zadnej časti poľského kamiónu. Na krátky čas zablokovali jeden jazdný pruh."
Áno, podľa mojich informácií je skutočne cenový rozdiel medzi Karosou B961E a Solarisom Urbino 18 prekvapivo nízky. Tým nechcem poveď, že minimálny, ale určite taký, pri ktorom sa oplatí pozastaviť nad tým, že neuprednostniť NP vozidlo.
Mimochodom, ako to bude po máji 2004? Budú nejaké kvóty na percentuálne zastúpenie NP vozidiel v dodávkach alebo nič také?
Znovu sa budem opakovať, ale rozpor medzi tými, ktorí vozidlá ojednávajú a tými, čo ich zaradzujú na linky je evidentný a určite je to nezdravý jav v DPMK. PCD objednáva vozidlá a z viacerých smerom mám info, že presadzuje úplné upustenie od kĺbových vozidiel. Z tejto prevádzky dokonca (na základe neoverených informácií) vraj zazneli informácie, že linkové vedenie a intervaly medzi spojmi sa majú prispôsobovať aktuálnej skladbe vozidlového parku. Problém totiž vraj nespočíva v 15m autobusoch, ale dlhých intervaloch. ODS má na veci samozrejme opačný názor - dodávky by mali odzrkadľovať súčasný stav prepravných výkonov, a teda sa prispôsobiť linkovému vedeniu a intervalom.
Kým bude medzi týmito dvoma časťami DP nesúlad, nikdy sa poriadne nezbavíme neschopnosti vypraviť dohodnutý typ vozidla na linku a určite to neprispeje ani k zlepšeniu prepravných služieb.
Re #1824
Na vyjadrenie jedného človeka a zvlášť na konkrétne vyjadrenie sa nemusíme spoliehať. Všetci zo skúseností z minulosti vieme, že vyjadrenia a rozhodnutia sa vždy menili podľa situácie.
Nahrádzať kĺbové verzie autobusov je potrebné a ak si vedenie DP uvedomí, že cena medzi kĺbovou Karosou a SU18 zrejme nie je natoľko rozdielna, pričom rozdiel medzi VP a NP je značný, hádam sa časom dočkáme aj nejakých dodávok.
detail>iba som si vsimol ze e c na 4099 je nastriekane v strede predku a na bokoch. totiz minule som ho odfotil v domneni ze to bol 4092. z dialky su na nerozpoznanie
V utorok na linke č. 40 nevydával vodič CL s odôvodnením, že mu došli, peniaze pritom bral. Problém sa zmedializoval a vodič dostal okamžitú výpoveď. Viac v dnešnom Korzári.
Dnes o 13:43 nezastavila preplnena 604 z L3 na zastávke Astória, smer N.O., a to aj napriek tomu, že niektorí cestujúci chceli vystúpiť a Nodes nastúpiť. Nodes zavolal na dispečing, kde to vraj vodič už ohlásil, že by vraj ani nevedel otvoriť dvere... Nodes snáď napíše viac.
Napísal som presne: "Ja si takisto myslím, že by malo byť v záujme DPMK, aby nahradzoval 18m vozidlá. Neviem kto Ťa takto vyrozumel, ale od riaditeľa PCD takáto info určite nevyšla."
Prvá veta je teda len moja myšlienka a druhú som vyslovil po tom, čo som osobne s riaditeľom telefonoval a ten sa vyjadril nejednoznačne. Niečo v zmysle, že sa ešte uvidí, ale určite nie, že SU18 bude len výhradne kvôli prezentáciám. Tak len dúfam, aby kĺbová verzia mala úspech a ujala sa aj v KE.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dopravák
"Najvážnejšia bola na Popradskej ulici, kde sa zrazilo posypové vozidlo Kositu s autobusom DPMK. Vodič autobusu sa ľahšie zranil. Ďalšia bola na ceste do Šace, pri odbočke k U.S.Steelu, kde narazilo osobné vozidlo do zadnej časti poľského kamiónu. Na krátky čas zablokovali jeden jazdný pruh."