Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #1756:
Ja som síce nikdy nikde nevidel kompletný prepravný poriadok platný pre prevádzku MHD v Košiciach. Porovnávať môžem teda len z Prešovom. A uisťujem Ťa, že prepravný poriadok tarifu neobsahuje.

Sarko, ak sa nachádzam na území tarifného pásma 1, ale podľa nejakého špeciálneho predpisu sa prepravujem na cestovný lístok platný pre tarifné pásmo 2, tak to považujem za tarifnú výnimku. Ako môžeš tvrdiť, že to nie tarifná výnimka? Tarifné výnimky by neboli, keby všetky lístky platili len pre pásma, na ktoré boli vydané.

Re #1757: 95% vozidiel košickej MHD so zobrazovačom pásma zobrazuje vždy pásmo 0. Všade tam je doprava zadarmo? Ale to len skúšam rýpať 😉
Reakcia na: Vladimír #1754:

Ešte raz opakujem, cestujúci, ktorý cestuje v pásme "0", cestovné neplatí. Cestujúci v pásmach I, II a III platí príslušnú sumu v danej oblasti. Tieto podmienky platia predsa pre všetkých cestujúcich, tak aké výnimky z tarify?!?

K bezplatnej preprave na L15 som sa už vyjadril. Ak bola možná dohoda s OC, aby v určitom úseku, ktorý OC zadotuje, bola preprava zdarma, je to pre DP len prínosom. UVedom si, že aj keď by tu bola časová prestupná tarifa, stále môžu platiť tie isté podmienky. Napr. cestujúci si zakúpi dajme tomu 10-minútový CL, ktorý mu vyjde akurát po zastávku Mikovíniho a odtiaľ sa, či už s prestupom alebo bez neho, presúva k OC Optima bezplatne. To isté by platilo aj opačne, cestujúci by si znehodnotil CL až na zastávke Mikovíniho, resp. až po prestúpení napr. v spoji L31 alebo 34, ktoré si spomínal.
Reakcia na: Vladimír #1755:

Áno, definuje to TARIFA DPMK, ale tá je len výňatkom PREPRAVNÉHO PORIADKU. Nástup a výstup cestujúcich je spôsob vybavovacieho procesu a ceny cestovných lístkov je už samotná tarifa (tarifikovať=účtovať, spoplatňovať podľa nejakého vzorca-oblasti), do ktorej spadajú aj tarifné pásma. Toto sa naozaj nedá miešať. Predsa pásma II. a III. nie sú žiadne výnimky a vzťahujú sa na všetkých cestujúcich, ktorí sa v danom pásme nachádzajú!
Reakcia na: Sarko #1752:
Akože rozlišovať? Veď spôsob nastupovania a vystupovania vozidiel a spôsob označenia a kontroly platnosti cestovných lístkov definuje tarifa. Opäť raz sa pokúsim zhrnúť to - stav k 31.12.2003.

NÁSTUP A VÝSTUP CESTUJÚCICH:
1. Vo všeobecnosti možno nastupovať a vystupovať všetkými dverami
2. Do autobusov (okrem liniek uvedených v bode 3) je zakázané nastupovať prednými dverami
3. Na vybraných autobusových linkách je zavedený povinný nástup cez predné dvere s preukázaním sa cestovným lístkom vodičovi alebo označením jednorazového CL v prvom označovači vozidla.
3a., platí pre L21, 24, 33, RA1-RA8
3b., platí pre L28 v úseku Krásna nad Hornádom - Ukrajinská až Nižná Myšľa - štadión. V zvyšnom úseku platí bod 2.
4. Na L40 je zavedený povinný nástup cez predné dvere s povinným zakúpením cestovného lístka u vodiča.
5. V pracovných dňoch v čase od 20 do 5h je zavedený povinný nástup prednými dverami pre všetky linky cestnej dopravy (neplatí teda pre električky) s preukázaním platnosti cestovného lístka vodičovi alebo označením jednorazového CL v prvom označovači vozidla. V nepracovných dňoch je povinnosť predĺžená až do 8h. Ostatné dvere slúžia na výstup cestujúcich.
6. Na linkách R1-R8 je zavedený nástup a výstup všetkými dverami pre cestujúcich s predplatným CL. Cestujúci s jednorazovým CL nastupujú len prednými dverami prevého vozňa súpravy a cestovný lístok označia v značovači pri predných dverách, ostatné označovače sú znefunkčnené.
7. Na bezplatných linkách TESCO a OPTIMA platí v smere od železničnej stanice k obchodnému centru povinný nástup prednými dverami. Výstup z vozidla v tomto smere vôbec nie je možný s výnimkou konečnej zastávky pri HM Tesco, resp. posledných dvoch zastávok pri OC Optima. V smere ku železničnej stanici je povolený nástup všetkými dverami na konečnej zastávke pri HM Tesco, resp. prvých dvoch zastávkach pri OC Optima. Na ostatných zastávkach slúžia všetky dvere pre výstup, nástup do vozidla vôbec nie je možný.

Hádam je to všetko. A že nie sú výnimky pri hodnotách CL? Sarko, nežartuj! Nech sa páči:

CENY CESTOVÝCH LÍSTKOV
1. Vo všeobecnosti cestujúci prepravujúci sa na jednorazový CL pre jazdu každým vozidlom označí v označovači cestovný lístok. Cestujúci s predplatným CL lístok neoznačujú. Cestovný lístok je platný:
a., pre vozidlo v ktorom bol označený (pre JCL)
b., na dobu, na ktorú bol vydaný (pre PCL)
c., na územný rozsah vymedzený tarifnými pásmami, na ktoré bol zakúpený (pre JCL aj PCL), a to pre samostatné pásma alebo kombináciu rôznych susedných pásiem alebo pre celú sieť.
2. Cesty v rámci MČ Pereš, Lorinčík Poľov a Šaca a medzi nimi sa chápu ako cesty v rámci 2. tarifného pásma aj keď sú realizované na území 1. pásma. (pre JCL aj PCL)
3. Cesty medzi obcou Nižná Hutka a úsekom Krásna nad Hornádom - motorest až OC Važec a cesty medzi obcou Vyšná Hutka a úsekom Krásna nad Hornádom - motorest až OC Važec sa chápu ako cesty v rámci 3. tarifného pásma aj keď sú realizované na území 1. tarifného pásma. (pre JCL a PCL, platí len pre deti a študentov)
4. Cesty medzi MČ Šaca a územím 1. pásma sa chápu ako cesty v rámci 1. tarifného pásma aj keď sú realizované na území 2. tarifného pásma (pre PCL, ak je držiteľ žiakom alebo študentom školy nachádzajúcej sa na území MČ Šaca a pre JCL a PCL, ak má držiteľ trvalý pobyt v MČ Šaca).
5. Na objednávkových linkách do OC Optima a HM Tesco je bezplatná preprava.
6. Na úseku L15 od OC Optima po zastávku Západ - Mikovíniho a späť je bezplatná preprava. V zvyšných úsekoch linky platia ustanovenia z bodu 1.
7. Na celej trase L40 platia len JCL zakúpené u vodiča, neplatia žiadne iné JCL a PCL z predpredaja. Platí však nárok na zľavu.
8. KIDS - možnosť zakúpiť si kupón v hodnote 20 Sk oprávňujúci na území mesta používať autobusy prímestskej dopravy alebo vlaky. Kupón platí pre jeden druh zvolenej dopravy, pre oba druhy dopravy je nutné mať dva kupóny.
8a., oprávnenie cestovať sa prímestských autobusoch platí len pre spoje vykonávané SAD KDS Košice, pre iných dopravcov nie
8b., platí len medzi vybranými zastávkami (stanicami) dopravcov
8c., celý bod 8. sa vzťahuje len na osoby s trvalým pobytom na území mesta Košíc, na ostatné nie.
9. Vybrané spoje SAD KDS Košice v úseku Nám. osloboditeľov - Šaca, Benzinol, ktoré sú vyznačené v cestovných poriadkoch MHD prepravujú cestujúcich DPMK po preukázaní sa PCL, žiadne iné doklady nie sú nutné. JCL neplatia.

Zdá sa vám to málo? Nezúfajte. Pripravuje sa zavedenie MHD Košice do obce Kokšov - Bakša a podľa mojich informácií budú platiť ďalšie tarifné výnimky o tarifných pásmach a používaní PCL, či JCL 🙂
Reakcia na: Sarko #1745:
Nie. Bezplatný úsek L15 nie je ničím iným ako provizórnym riešením situácie, kedy neexistuje prestupná tarifa. Keďže sa zrušil Optima bus na KVP-čko, zaviedla sa bezplatná L15 v úseku Mikovíniho - Optima. Pri takomto riešení obyvateľ KVP-čka môžu na cestu do Optimy využiť L31 a 34 a na zastávke Západ - Mikovíniho prestúpiť do autobusu L15 bezplatne. Inými slovami, opatrenie rieši použitie len jedného cestovného lístka, t.j. nákladov na prepravu v hodnote 12 Sk. Pri bežnom systéme by totiž zákazníkov Optimy prestup a tým pádom cena lístka 24 Sk s najväčšou pravdepodobnosťou odradili.
Ak by však v Košiciach bola prestupná tarifa a lístok v hodnote 12 Sk by napríklad platil hodinu, tak bezplatná časť L15 nemá zmysel, pretože cestujúci si lístok orazí na KVP-čku, na Mikovíniho prestúpi a do cieľa svojej cesty sa dostane s jediným cestovným lístkom.

Re #1750 Sarko:
1. Nežartuj! Akože nie sú tarifné výnimky. Veď vaša tarifa a prepisy s ňou súvisiace sú zložitejšie jak trestné právo!
2. Čo sa týka L5, mám pocit, že tam skôr zapracovala Optima. To, že prakticky navrhla DPMK riešenie, ktoré dopraváci chceli od začiatku, bolo len šťastnou zhodou. Škoda len, že v roku 2001 nikto nechcel počuť ootočke električiek pri Optime, tak ako to DPMK navrhoval. Dnes mohlo byť všetko jednoduchšie.
Reakcia na: Sarko #1752:

A takto som dopadol, keď som prepisoval "menežer" na "manažér" -> "manežér". Ma nežéér... 😃
Reakcia na: Papyr #1751:

Ja si myslím, že by sme mali rozlišovať tarifné pásmo a spôsob vybavovacieho procesu cestujúcich, čo sú dve odlišné veci. Ja som hovoril len o prvej, ktorá definuje inkasovanú sumu, resp. bezplatné cestovanie cestujúcich. V tomto smere sa o žiadných výnimkách nedá hovoriť.

K tým manežérom. S niekoľkými manežérmi som mal možnosť prísť do styku, ale tí žijú hádam v inom svete. Častokrát nemajú o nejakej MHD ani šajnu. 🙂
Reakcia na: Sarko #1750:
Kdesi som cosi pocul, ze zvlastne tarifne opatrenia maju aj linky do USS (nastup na predne), snad aj L11 (alebo sa o tom uvazovalo?), potom akasi linka na Jahodnu, cislo som si nezapamatal... ale ta sa da povazovat za ucelovu a nepravidelnu. OK, priznavam, ze sa do KE MHD az tak nevyznam, preto radsej nebudem trusit moje dojmy, ked ich nemam nabeton overene.

K tej linke: ono tie nadnarodne retazce maju snad nejako predpisane, ze musia zaistit dopravu zdarma od nejakeho doleziteho dopravneho uzlu, vacsinou sa jedna o zeleznicnu stanicu. Proste manazeri maju tuto utkvelu myslienku, ze to tak musi byt a basta. (Len v Presove to Tescu trochu s tou teoriou nevychadza, kedze je rovno pri stanici 🙂 ). Ked uz sme pri tom, dnes som bol (autom) v IKEI na Zlicine. Linku Zlicin metro - TESCO - IKEA - Zlicin metro uz davno zabezpecuje firma Hotliner, ktora inak jazdi na vylukach za tramvaje a podobnych narazovych akciach, a bola preslavena svojim vovovym parkom, vacsinou z vyradenych K700 poskupovanych po roznych mestach CR, ale dnes tam jazdilo Mercedes Connecto 🙂
Reakcia na: Papyr #1748:

No okrem toho, že máme II. a III. tarifné pásmo, si nie som vedomý nejakého iného tarifného spôsobu, okrem tej, ktorá je na L15. Ani by som to nenazýval tarifnou výnimkou, ale tarifným pásmom "0" a všade, kde by sa podarilo dohodnúť čiastočné dotovanie linky, by mohlo byť toto tarifné pásmo.

Čo sa týka poškodzovania bezplatnými linkami, myslím, že si si čiastočne odpovedal sám. DP si určite je vedomý toho, ak by odmietol bezplatnú prepravu, že OC bude hľadať iné cesty. Preto radšej zoberie na seba bremeno menšieho zla a časom môže dohodnúť iné podmienky. Napr. v podobe električkovej linky č. 5.
Reakcia na: BM #1747:

Ak máš na mysli celulárnu info, tak informácie by sa mohli priživiť na reklamách, ktoré by púšťali iné BTS. Podľa mňa, v spolupráci s mestom by sa tieto veci dali dohodnúť. Napr. operátori dostanú od mesta určitú zľavu za prenájom plôch pre vysielače. To všetko sú však len úvahy. Implementácia CB (Cellular broadcast/celulárna info) tiež niečo stojí, avšak návratnosť investície by bola, podľa mňa, rýchla.
Reakcia na: Sarko #1745:
Preco nemat vynimku z tarify, ked ich mate uz x 🙂

A okrem toho, ked linky od zakaznickych centier poskodzuju DP, tak to DP moze odmietnut a oni sa obratia na SAD alebo si kupia vlastny bus. A co sa zmeni? DP bude len tratit 🙂
Reakcia na: Sarko #1746:
a kto to bude hradit? Ja urcite nie. A dpmk na to peniaze urcite neda
Reakcia na: BM #1743:

SMS notifikácia iMHD je iná záležitosť. Je to v podstate zasielanie klasických SMS skupine prihlásených užívateľov. V príspevku som však preberal možnosť komerčného a verejného informovania každého, kto vlastní mobilný telefón.
Reakcia na: Vladimír #1741:

Bezplatné linky si objednávajú obchodné centrá, škodia však DP a cestujúci ich zneužívajú. Čo vyriešime časovou prestupnou tarifou, ak je OC ochotné dohodnúť sa na časti bezplatnej prepravy, ako je to napr. v prípade L15? Nič. Preto som ochotný pripustiť radšej tarifnú výnimku, ako bezplatnú linku. Ak tu budeme mať časovú tarifu, može to predsa fungovať aj naďalej. Bezplatný úsek bude tarifné pásmo "0" a cestujúci si časový lístok môže znehodnotiť dajme tomu až po prestúpení alebo od zastávky, ktorá sa bude nachádzať v pásme "1".
Ako vidieť možnosti lepšieho informovania sú, už len tie prachy.
Reakcia na: Sarko #1736:
Pani myslel som sms info cez mobil, ze by sme si spravili sms notifikaciu.
Reakcia na: Dopravák #1735:
robis si srandu, to by nesplatiliani móje deti
Reakcia na: Sarko #1740:
A to je jediná alternatíva? Načo vlastne potrebujeme bezplatné linky alebo ich časti? Je to len nechutné zakrývanie hlavného problému - neprestupnej tarify - už aby jej nebolo a spolu s ňou padli aj ostatné pokútne tarifné experimenty!
Reakcia na: Vladimír #1738:

A prečo nie? Alebo radšej budeme viesť peážne bezplatné linky? To bude lepšie?
Hmm... pekne to tu mate, pekne zabehnuta tema, len tak dalej.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.