Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Isidor #1235:
Ak si bol v Prešove, prečo si sa neozval, há? Mohol som Ti podať odborný výklad 😉

Karos B961 (vrátane "E" verzie) je dovedna 7 ks. Vzhľadom na to, že všetky sú vypravené na celodenných službách a všetky celodenné klbáky majú trasu cez centrum, stretnúť ich ozaj nie je vzácnosťou. Okrem toho máme 8 ks Karos B941 (E), ale to sú už 2-6 ročné busy, takže jazdia len špičky (po košicky --> "trhané") 🙂

Re #1236 Dopravák: Pokiaľ viem, v KE je 24h CL neprenosný. To nezvládli naprogramovať v automate väčší formát lístka, aby sa tam dalo vypísať meno? Automat vydáva prenosné 24h CL? Hmmm...
Reakcia na: Vladimír #1234:
Odpočuté od cestujúcich: Včera som videl a počul ako pri nastupovaní cestujúcej do vozidla jej drúhá asi kamarátka (ktorá necestovala) dala do ruky CL - buď denný, ale skôr týždenný a kričala za ňou, že nech jej zajtra ráno nezabudne doniesť. Takže aj tak sa dá cestovať na týždenný lístok, alebo 24-hodinový. Pekne z rúčky do rúčky 🙂
dnes som bol na mini-vylete v Presove... 3525 jazdila na L32, dokonca ma nahrate presovske BUSE...
Inak kolko tam mate tych B961-iek? kazdych 5 minut som nejaku videl...
Inak, dnes som si všimol, že dva 16-tlačidlové automaty Mikroelektronika osadené pred železničnou stanicou UŽ KONEČNE PONÚKAJÚ KOMPLETNÝ SORTIMENT JEDNORAZOVÝCH A TURISTICKÝCH CL!!! Obsadených je 14 tlačidiel. Ponuka je nasledovná:
- JCL pre 1. pásmo základný a zľavnený
- JCL pre 2. pásmo základný a zľavnený
- JCL pre 3. pásmo základný a zľavnený
- JCL pre 1. a 2. pásmo základný a zľavnený
- JCL pre 1. a 3. pásmo základný a zľavnený
- JCL pre 1., 2. a 3. pásmo základný a zľavnený
- TCL 24-hodinový
- TCL týždenný

Týmto veľmi oceňujem snahu DPMK!

Nedá mi ale nepoukázať na to, že aj napriek mojím upozorneniam, že DPMK v tarife ponúka nezmyselný JCL pre 1.+2.+3. pásmo (žiadna linka neprechádza cez všetky tri pásma, a teda žiaden taký lístok nikdy nikto nepotrebuje), DPMK si ho v tarife naďalej nielenže uvádza, ale už aj v automatoch predáva 🙂

A teraz už citát z textu odčítaného zo spomínaných automatov. Navrhujem ho na ocenenie "Zrnko múdrosti":
"Cestovný lístok na 24 hodín a týždenný je PRESTUPNÝ, aj keď je na lístku vytlačené, že je na jednu cestu a neprestupný."
😃 😃 😃
(dúfam, že sa mi to podarilo napísať presne)
Prevencia je prevencia, veď čo ak....?
Ešte k tým prechodom: len na jednom mieste cestná komunikácia križuje širokorozchodnú trať a to pri vjazde do areálu INTERPORT-u.
Ako to, že mňa, teroristu, ktorý stale "terorizuje a provokuje" SBS pri fotografovaní areálov USS (Vstupný areál, Valcovne, CPR, PHV..), kde platí prísny zákaz fotografovania (z dôvodu možnej navigácie riadenej strely na základe zamerania z fotografie), ešte nechytili? 🙂 A to sa mi predvčerom náhodou podarilo na chvíľu dostať aj za železiarenský múr s dvojitými ostnatými drôtmi. :o)
J: K zamestnaneckej doprave v U. S. Steel pre zaujímavosť doplním, že odkedy majú podnik "Amíci", stupňuje sa hystéria z možného terorizmu. Boli vylúčené prejazdy medzi verejnými a neverejnými linkami s cestujúcimi. Niektoré spoje RA z Košíc totiž pokračovali priamo do areálu. Teraz musia všetci cestujúci na vstupnom areáli vystúpiť a peši prejsť cez vrátnicu, kde prechádzajú cez turnikety. Ani vodič nemôže do závodu hocijaký. Každý vodič DPMK, ktorý vykonáva spoj v areáli USS, musí mať špeciálny preukaz vodiča DPMK povereného vnútropodnikovou dopravou. Ak by vodič preukaz nemal, jednoducho mu znemožnia vstup do areálu, i keď je riadne v službe. Samozrejmosťou sa stalo vylúčenie skracovania ciest cez areál USS. Trasa L21 vedúcej popri areáli je každý rok pravidelne zaplavovaná. V minulosti bolo možné v takejto mimoriadnej situácii urobiť skratku, resp. obchádzaku aj s cestujúci cez areál USS, samozrejme bez zastavenia. Ani to už nie je možné, a tak v prípade záplav sa jazdí po obchádzke, ktorá z jazdnej doby 3 minúty spraví jazdnú dobu okolo 20 minút. Najnovším výmyslom bol zákaz i manipulačných jázd cez areál firmy. To znamená, že vodič vojde do areálu, rozvezie ľudí na jednotlivé pracoviská, ale keď vystúpia poslední cestujúci, najbližšou bránou vychádza von a areál obchádza, hoci je to častokrát oveľa dlhšia trasa. Veď vieme, že mnoho našich vodičov má kontakty s teroristickými sieťami 😃
Reakcia na: J #1205:

Neviem, kto Ti čo napísal ohľadom Tvojej údajnej nenávisti voči Východu, ale prinajmenšom je to od dotyčného neférové, ak Ti verejný príspevok vytkne súkromne v maile. Veď máme slobodnú voľbu prejavu a aj keby si nás nenávidel, nenávisť nie je trestne, ani priestupkovo postihnuteľná, tak vo co go? 🙂
Inak málokto asi vie, že bývalé VSŽ do roku 1990 kupovali svojim zamestnancom ročné základné cestovné lístky za 590,- Kčs, čo je v súčasnosti presne cena mesačného základného CL pre 1. a 2. pásmo v Sk. Zamestnávateľ potom vždy od nového roka strhával z platu zamestnanca mesačný poplatok 100,- Kčs (do májovej výplaty) a v júnovej výplate ešte 90,- Kčs. Zamestnanec tak v podstate ročenku bezúročne a výhodne splatil v priebehu pol roka.
Reakcia na: J #1225:

Čo sa týka výkonov v areáli USS, železiarne si objednávajú výkony nielen od DPMK, ale aj od SAD. Zisky z prevádzy určite majú. V areáli USS premávajú všetky typy vozidiel, podľa toho, ktoré sa nachádza na akej linke a prechádza na územie USS. Takže ak by sa SOR nachádzal na určitej službe, ktorá vykonáva spoj napr. na linkách RA, mohla by sa celkom ľahko dostať aj do USS. VKZD (vnútrokoncernová zamestnanecká doprava) má pritom cca 40 vlastných liniek, slúžiacich výlučne na presun zamestnancov v rámci USS a pre vstup/výstup autobusov je vybudovaný samostatný vstup (oddelený od ostatnej dopravy) s prísnou kontrolou vozidiel, nakoľko sa už prišlo aj na prípady vynášania materiálu v priestore pre kočík/vozík. Zvláštnosťou niektorých liniek VKZD je, že prechádzajú cez veľké množstvo železničných priecestí vlečkových normálne a širokorozchodných tratí, niektoré aj cez viac ako 20.
Reakcia na: J #1225:
Áno, DPMK oddávna robí vnútropodnikovú dopravu pre U. S. Steel. Či má z toho zisk, a ak, tak aký, neviem. Fotky EkoSorky sú však z L21, ktorá je verejná, ale areál U. S. Steel iba obchádza. Nejde teda o vnútropodnikovú dopravu U. S. Steel, i keď slúži zamestnancom tejto firmy.
Pri jednej fotke SORu je takýto text: "Ako je vidieť, DPMK preveril Sorku aj v U.S. Steele (na zástavke PHV U.S. Steel)." Znamená to, že DPMk robí výkony aj v areáli železiarní a že má z toho zisk?

To by aj DPB mohol robiť pre Slovnaft, hm... veď oni majú nejakých 5 či 6 liniek 🙂 Veď stačí, že kvapká.
Reakcia na: 1018 #1222:
Modrobiele ST-18 bolo testovane v Budapesti... Neviem, ci sa jedna prave o ten kus, a kam cestoval cez Makov (zeby Budapest-Ostrava?) ale kazdopadne asi isiel z Madarska.
Vladimír:
Asi pred 2 mesiacmi som na hraničnom prechode Makov videl Solaris MAN Trollino18 v modro-bilej farebnej kombinácii ako pre Rigu. Neviem odkiaľ smerovalo a kam, každopádne sa ale zrejme ešte vyrába. Aj keď ani to byť pravda nemusí... 🙂
Reakcia na: BM #1217:
A čo keď vodič čaká na výpeku 20 minút na odchod. Tomu moc vetranie nepomôže. U nás tiež moc tie klímy nefungujú, ke´d prídu horúčavy tak sa sprevádzkujú, ale navine sú aj vodiči, bo čato je vidieť otvorené okna a pustená klíma 😕
Dám ti ešte príklad z BA diskusie keď niekto upozorňuje na chybu a to http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef212933352b332924ea a príspevok #22809 . Predsa mýliť sa je ľudské a nevidím v tom nejaký problém, že ľudia sa dozvedia o nejakej, ale ako chceš.
BM: Môžeš napísať ktoré príspevky? Nech viem, čoho sa mám vyvarovať. A chyby už ti budem písať na mail.
No ja by som povedal, že Trollina 18-tky momentálne nie sú k dispozícii. Tie, ktoré jazdia v Rige sa vyrobili v Poľsku, no pokiaľ viem, v Poľsku sa už výroba trolejbusov Solaris skončila a objednávať sa bude len u DPO. A ten už predstavil Trollino 12 aj 15, ale kĺbovú verziu zatiaľ nie. Pravdepodobne sa na tom pracuje, ale zatiaľ Trollino 18 z produkcie DPO nevzišlo. Preto zrejme tento typ trolejbusu zatiaľ ani nie je možné objednať.
Ak sa mýlim, opravte ma.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.