Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tie smycky sa stavali hlavne v 50. rokoch, kedy sa uvažovalo o odstavovani vlecnakov mimo špičky, chvíľu to aj fungovalo, ale potom sa to zrusilo.
Reakcia na: mi.v #81478:
Pražské "dvojkoľajné" slučky s protismernými koľajami mi pripadajú ako momotina aj z hľadiska cestujúcich - prečo majú prebiehať medzi perónmi, ak chcú cestovať v spoločnom úseku? Našťastie to už pochopili aj v Prahe a takéto slučky sú pred vyhubením.
Reakcia na: veteran #81477:
Tiež som na to myslel. Petřiny: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041535

Ale na Boženy Němcovej by sa problém miesta vonkajších nástupných ostrovčekov takto nevyriešil. A navyše treba dvojnásobok nástupných/výstupných ostrovčekov, ak sú v slučke a nie pred ňou – viď linka vyššie.

Mne sa aktuálne použité riešenie vidí asi najlepšie možné na tom mieste. Navyše, doteraz som nepochopil, na čo sú dobré uzatvorené slučky. Klasické sa mi vidia praktickejšie.

@KVKV – zaujímalo by ma, na čom sa návštevníci z DPP zabávali v prípade NMM.
Reakcia na: mi.v #81476:
Predpokladám, že mal na mysli tzv. zatvorenú slučku, viď Sídliště Petřiny v Prahe.
Reakcia na: Bjorn #81475:
Čo tým presne myslíte, vjazdy/výjazdy na obe koľaje?
Reakcia na: veteran #81474:
Tak dala by sa tam vložiť ešte jedna úvraťová koľaj napríklad.

Mňa ale zaráža iná vec - prečo sa vjazdy/výjazdy na/z obratiska nerobia na obe koľaje? Áno, viem, nebolo to v projekte, ale prečo to nikomu nenapadlo?
Reakcia na: KVKV #81473:
Existuje iný spôsob na skapacitnenie obratiska aby sa nič nezbúralo a/alebo aby sa nijako nezasahovalo do šírky Watsonovej ulice (ani neviem, či je to vôbec ešte možné)?

Tvrdím, že nie.
Reakcia na: myslavcan #81472:
Aj ked to má zdanlivú logiku, je to hlúpe a nevhodné riešenie. Ako keby tie kolajové riešenia v Košiciach navrhoval niekto, kto niečo také nikdy nerobil a nevidel. Dokonca aj pražáci* sa prišli pozrieť na niektoré "čudá" , hlavne sa bavili na križovatke NMM a smyčke pri žst.
*/odborníci z dpp cez rekonštrukcie tratí.
Reakcia na: reparil #81468:
Lebo na "vnútornej" strane obratiska v stiesnených podmienkach jednoduchšie nakreslíš nástupné ostrovčeky. Tým pádom môžeš koľaje umiestniť až na okraj pozemku a tým zväčšíš polomery oblúkov. Stačí trochu logicky myslieť 🙂
Reakcia na: Dispecer #81467:
Príspevok bol o tom, že toť nedávno sa v médiách nejaký súdruh z magoriátu bil v prsia, že nedovolí ani meter novej rozkopávky na tratiach, kým nebude spojazdnená križovatka VSS. A predsa oni majú vždy pravdu,či...?
Reakcia na: reparil #81468:
Napríklad výhodnejšie polomery (väčšie) zátačiek.
Reakcia na: reparil #81468:
Väčšia kapacita obratiska napríklad? ?
Reakcia na: Alco #81459:
Asi sa skôr myslí cestná križovatka, nie?
Reakcia na: veteran #81463:
A majú dosť obojsmerných električiek? Resp.dosť autobusov a vodičov na predĺženie náhradnej dopravy ku Družbe?
Reakcia na: veteran #81463:
a rovnako aj kvoli stavbe novej meniarne na mieste tej starej
Botanická záhrada: november 2016 - jún 2017
Vss, križovatka : február 2017 - júl 2017
Reakcia na: 110mat110 #81462:
Kvôli trakčnému vedieniu (zo starých stĺpov na nové).
Reakcia na: Alco #81459:
Preco sa ma odstavit amfik?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.