Takže najstarší machri vymreli a starí machri na T3 sa ešte nenaučili na Varia a nových nieto... Ešte stále je to o vozidlách, či o personálnom obsadení dielní? ?
Medzi ELEKTRINOU a ELEKTRONIKOU je dosť veľký rozdiel, a že jedno bez druhého môže fungovať, dokazuje stará dobrá T3, kde jediným elektronickým komponentom bol regulátor dobíjania (niekedy od cca 80 tych rokov) a vysielačka. A jazdí spoľahlivo dodnes - samozrejme okrem KE. Ak obyčajnú električku zmeníme prepchaním elektronikou na niečo podobné raketoplánu alebo jadrovej ponorke, tak to potom tak aj vyzerá v prevádzke - enormné náklady na údržbu za cenu nízkej spoľahlivosti.
To s údržbovou základňou veľa nemá, nato aby sa veci kontrolovali a udržiavali v dobrom stave nepotrebuješ mať hypermoderné zázemie. Problém Košíc je, že aj keby tu mali dielne s vybavením priamo od NASA, vyzeralo by to úplne rovnako. Úplný základ k tomu, aby sa to zmenilo je, aby sa poruchy odstránili aj inak ako tým, že sa závada na dielni neprejaví.
Inak počet porúch vzhľadom k počtu vypravených vozidiel si myslím, že nie je nič mimoriadne, poruchy tu boli aj keď sme mali kombi výpravu T3/T6/KT cez víkend. Ale tento prípad je skutočne pozoruhodný.
Mike