KT8D5 práveže NEBOLI určené pre Sovietov. Pre tých boli určené T6B5 alias T3M a všetky vozy "SU", počínajúc T2 mali zosilnené kúrenie. KT8D5 bola určená práve ako univerzálne vozidlo pre všetky električkové prevádzky v ČSSR.
Presne tak - a preto som "mu" to takto napísal že vlastná skusenosť .. ? V žiadnom inom vozidle ED čo sme doteraz mali nebolo na pocit tak "zima" sedieť ako v tých KT8 (česť niektorým výnimkám NP vozov). Kúrenie je celkovo zle vyriešené (pod stropom), v strednom článku sa nekúri vôbec, a tie + netesniace dvere naviac po obidvoch stranách na "pocite tepla" nepridávaju.. Preto sa nečudujte ak cestujuci ktorý sa vezie v takom "zimnom" voze má pocit že fakt sa v ňom nekúri. No ja som len chcel prirovnať tu "tepelnu nepohodu cestujucich" v KT8 z tými pluskami, ak by jazdili celu zimu bez kurenia..
Fuu, že nebolo ju vidno ani o 17tej, to si napisal akokeby ju nebolo vidno ani o 17:40... 4 minuty je uplne banalne meškanie ktore mohlo byť spôsobene hocijakou mimoriadnou udalosťou.
R1 s odchodom z soša smer stanica o 16:56 buď výrazne meškala,alebo nešla vôbec..ešte o 17tej nebolo po nej ani chýru ani slychu a nebolo ju vidno ani pri kauflande...súvis s tými poruchami?
Tak vieš ako, Košice sú podľa Karola Smolku najväčšie maďarské mesto na Slovensku. A v Budapešti je nekúrenie v MHD tiež typické. Prakticky až do príchodu hannoverákov sa v Budapešti nekúrilo ani v T5C5, asi aby sa substrát nerozmaznal.
Vlastna skusenosť ... V málo vozoch typu KT8 sa kuri tak aby to cestujuci pocítili, tak ako v iných vozoch (v článku C vôbec,okrem NP vozov), AK sa aj kuri - kurenie je pod stropom - teda sediaci cestujuci cítia len "prievan" a zimu od netesniacich dverí z obidvoch strán voza .. ? stojaci citia teplo na ruky ak sa držia horných madiel,, ?