Re: PvvS & Irisb, ad poruchovosť - teda ja neviem, ale mám ten pocit, že PvvS hovorí o poruchovosti Citybusov ("slintyhnus" ? ) a Irisb sa snaží obhájiť spoľahlivosť (košických) Irisbusov, tzn. B95x/96x...a miešate hrušky s jablkami
zase si pletieš jedno s druhým. Debata o manuáloch a automatoch patrila k tej tvojej udajnej poruchovosti Irisbusov.
Za druhé 12m solač je o niečo drahší, nie o veľa ale je, ako Irisbus.
Za tretie solač 12m ako vravíš ty je síce nízkopodlažný, ale po meste má rovnaké problémy jazdiť ako 15m kvôli svojim debilným rozmerom (myslím teraz na šírku). Lenže Irisbus oproti nemu má ešte zopár výhod, z vnútra je prestriannejší, má väčšiu kapacitu, a IRISBUS nepozná kopce, je mu jedno aký je terén ide stále, motor má väčší reálny výkon. Výrobca mu môže solarisu napísať 176 Kw ale v reále ho nedokáže využiť naplnoo, aj ked toto čiastočne závisí od zabehnutia motora. A najväčšou výhodou je, že Irisbusy jazdia za všetkého počasia. Solaris nie, len čo prišli prvé mrazy, všetky tri 12m solače pomrzli aj ked boli ukryté v dielnach. Irisbusy stáli vonku na dvore, a ráno štartovali a išli na linky v uplnej pohode.
A nevim kde jsi vzal manual u NP abusu . Jinak pokud vim tak Solaris Low entry je na stejny cene jako B951/2, takze nevidim duvod proc by se nemohly nakupovat ony. Jsou castecne NP, levny , overena konstrukce.
AD1)
Bludy hlásaš, a zase prekrúcaš. Nepovedal som, že DP má nakúpiť 961čky, nebavili sme sa tu o klbových autobusoch, kde je kvalita uplne inde ako v Karose, ale o 12m busoch, kde tá kvalita je na strane Karosy. Takže bav sa k veci, alebo nechaj tak.
AD2)
Je mi jedno, že či si z Moravy alebo z Čiech. Jedno je isté, vaši vodiči nevedia jazdiť, kazia autobusy a podľa toho ty súdiš, že sú to nespoľahlivé busy. No príd niekedy do Košíc a posleduj trošku poruchovosť naších B952. A to ti vravím, že taká 5237 dostáva poriadne zabrať od svojich vodičov, ale drží, a je len minimálne poruchová. Možno by si bol v Košiciach aj vyše mesiaca kým by si sa dočkal poruchy košickej B952ky.
odpoviem ti Vševedkovým výrokom: "Bludy hlásaš!" Bez urážky, ale ja ti neberiem, že vy čechúri neviete jazdiť s vašími vlastnými autobusmi a preto ich máte stále na poruche. Najskôr už u vás vodiči natoľko zakrpateli na automatoch, že ked uvidia spojku a rýchlostnú páku, ta sa im idú oči vyočiť a vlasy utekajú kade lahšie. Ale v Košiciach je Irisbus jeden z najspolahlivejších autobusov. Na poruche ho je takmer nemožné vidieť. Zatial bol na dlhšiu dobu odstavený iba jeden a to 5240 na Turbo a vzápätí mal DN, takže aj preto stál tak dlho. No ostatné "lietajú" stále.
A za druhé, ti opakujem, že som len povedal, že ideálne riešenie by bola NP B952ka, nepovedal som, že existujú, len že by to bolo ideálne riešenie. Tak neprekrúcaj!
AD1) pozri ja som len povedal, čo by bolo optimálne riešenie a to NP B952.
AD2) neviem o spoľahlivosti ktorých Irisbusov hovoríš. Naše košické irisbusy sú najmenej poruchové autobusy v Košiciach. Na poruche sa objavujú košické B952 no nechcem ti klamať fakt len veľmi málo. Takže so spoľahlivosťou na mna nechod.
NP B952E, to je skoro stejny nesmysl jako NP S706RTO . Strednepodlazni a vysokopodlazno vozy sou dneska prezitek . Ovsem co se spolehlivosti tyce, tak posledni serie slintyhnusu ( inovovany interier) je tak vyborna, ze videt tyto vozy je skoro zazrak. Starsi serie sice taky nepatri mezi nejspolehlivejsi, ale proti posledni dodavce je to dost rozdil. Inovovany citybus je idealni zakryt montazniho kanalu v dilnach.
lenže tu ide o 12m busy. A tu je jednoznačne cena, kvalita, výkon na strane Karosa Irisbusu. Jedinou výhodou 12 m solaču je jeho nízkopodlažnosť. Keby dali DP zakázku na NP B952ku, dostali by v jednom autobuse všetko, čo si len vieš predstaviť - nízkopodlažnosť, výkon, kvalitu, pohodlie, servis "hned za rohom" (t.j. v Prešove) a taktiež výbornú cenu.
TA
L 4 : 337, 423
L 7 : 421 + 422, 512, 517, 624 + 625
===================================
L 28 : 5244