Pivix: pre dany model, mechanicku pracu (porovnanie onych dvoch vozidiel) NEMA vyznam tahat do toho aj ucinost. Potom do toho mozes zacat tahat farbu plechu. Pocitaj to cez kWh.oskm-1, vtedy sa dopocitas k objektivnym cislam. Nema vyzmam dratovat linku/trat, (ekonomicke hladisko) pokial je na nej menej ako 55-65spojov denne.
A prečo by mala byť? Aký má vplyv delenie železnice (jediná inteligentná vec, ktorá sa na Slovensku v oblasti železnice v posledných rokoch udiala) na ceny elektrickej energie?
jakych 70% pri rozjezdu se jenom spotrebovava . Nikoliv rekuperuje. A rad bych videl tech 70% , Uved mi provoz kde se vetsina jizd odehrava vybehem a to nejlepe z kopce. On totiz trolejbus rekuperuje pouze pri vybehu. A i progress ma uvadenu maximalne 50% usporu proudu oproti odporove vyzbroji. To bych rekl ze je podstatne modernejsi vyzbroj nez stary tyristory u trbusu. POkud vim tak rozdil mezi odporovou 9tr a tyristorovou 14tr se uvadel zhruba v rozsahu 35-50% , ne vic.
Uved sem zdroje a tabulky ze kterych vychazis. Rad bych si je nekde dohledal. A pokud pocitas vyhody trakci , zacni od dodavatelu a od nakladu na jednotlivy trakce. Ono to trakcni vedeni a menirny k trbusum zapocitat musis. A obycejna menirna dneska prijde zhruba na 35 milionu kc(prepocet necham tobe) . Rozpocitej to na vozy a pochopis od jakych poctu se trbusy zacinaji vyrovnavat naklady na km autobusum.
Isidor: prave ze mam. To je ten problem. Ja ho chapem, on to dobre myslel v principe, len uviedol ***** zle priklady. Treba to pocitat cez MWh celkovej spotreby, v tom je ten problem. Ty totiz potrebus vycislit kolko si minul a nie kolko si mohol minut. A prave vtedy sa to stava sinlym argumentom, jasnym a nevyvratitelnym a nie sa tam zamotavat do Joule a potom zistit, ze mi vychadza cosi ine ako by som chcel.
To viem, hlavne som sa zameral na sidliskove linky. Najma by som sa vysporiadal s Jazerom, prec s L38 a L13. Po jazere nema co jazdit autobus. Z L38 urobit opatovne expres L52 a z Vazca do Krasnej zriadit jednu linku ktora by mala interval taky, aby sa dalo zbytocnosti prestupit tam aj spat.
To ze rekuperacia nemusi existovat chapem! Aj keby bola to je len zanedbatelne vratene mnozstvo oproti normalne spotrebovanemu. Som napisal 70% enegie pouzitej PRI ROZBEHU ktory netrva dlho.
To Papyr: Suhlasim. Financie na zavadanie trolejovej trate neboli predmetom mojich prispevkov a viem se su vysoke.
To Vševedko: Ucinnost vyroby el. energie ma mobec nezaujima. Dopravny podnik nakupuje ako energiu tak aj naftu. To je vec elektrarni nakolko ucinne to vyrabaju. Dopravny podnik to nakupuje ako surovinu. Jouli tu tahat budem lebo do vypoctu patria. A ked tomu nerozumies tak s tym ti nepomozem. Inac v Ziline nestudujem a ani som nestudoval. A nechapem preco by to viedlo k zahube el. trakcie. Tie cisla ktore som uviedol to je fakt a o tom diskutuj nie zo mnou ale s ludmi ktori k nim dospel a zaviedol ako tabulkove hodnoty.
To Bigmac: Ucinnost stroja je podstatna. Dovol PRIKLADIK: Predpokladajme ze mas BUS a Trolej ktorych uciinost je 100%. Kupis palivo a el. energiu ktora obom vystaci na 1000Km. Spolocne sa rozbehnu a po 1000Km spolocne zastavia. Suhlas? Znova kupis to iste mnozstvo energii a pridas trochu realu. Ucinnost spalovacieho motora je 20-30%. Cize na uzitocny pohyb vpred vyuzije max 30% paliva. Zvysok sa strati teplom, trenim sucasti motora, pohonom mazacej a chladiacej sustavy... U elektromotora je ucinnost 70%. Kto dalej zajde??? Uz ked si teraz nepochopil tak sorry.
Pivix: nabuduce si dobre rozmysli, aky argument pouzijes, hlavne vsak nie taky, co nahrava do kariet odporcom elektrickej trakcie, tym totiz vyssie percento prepravnych vykonov pre elektricku trakciu urcite neziskas!
Evidentne nemáš potuchy, o čom bola táto debata ?
Ako môže byť niekto tak blbý aby si myslel, že ostatní sa naozaj bavia o......ale nič ☺
Odporúčam odskok na základnú školu ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Bigmac