Nie, ja som myslel že aj cez víkend jazdí 1 kĺbak. Ale to máš jedno pretože cez týždeň aj cez víkend sú stále prázdne. Stále vidím lebo bývam na Ťahanovciach.
Pre to som pisal, ze to plati pre vacsinu trasy. Z Huskovej mozes vidiet na konecnu, ze tam autobus na 71 nie je, alternativa je sadnut na 34 a prestupit na 72. Ale ak 19 meska, tak ti prestup na 17 nemusi vyjst a kedze Sokolovska nema panel, tak sa to ani nedozvies.
Zalezi v akom useku cestujes, niekde mas alternativny spoj o minutu, niekde ti ostava cakat uz len na dalsiu 36. Napr taka 15 je z Exnarovej jedina linka bez alternativy. Alebo 71 z Huskovej. Tam si vybaveny ked nepride.
Taky napad ti neprejde, ked vynecha jedna 36, tak mas po vacsine trasy nahradu (19+17)/27, 10, ale ked vynecha sluzba s intervalom 20, tak naraz cakas 40 minut- to uz je vela. Radsej keby podnik zohnal soferov a vozidla.
Napadlo ma, keďže sa problémy s nedostatkom vodičov alebo vozidiel pravidelne opakujú, či by si v DPMK nepripravili do zálohy nejaký "ultra-prázdninový" krízový režim CP/služieb, ktoré by sa v prípade potreby vytiahli. Nezdá sa mi fér, že na takéto krízy vždy doplatia nosné linky na veľké sídliská, lebo to je najjednoduhšie riešenie. Viem si na tieto účely predstaviť napr. 40 min. špičkový interval na niektorých "vidieckych" linkách typu 20, 22, 25, 31, 32, 35, kde by sa pár služieb snáď dalo ušetriť.
No a k víkendom by som mal do pléna jeden optimalizačný návrh. Dlhodobo pozorujem nevyváženosť kapacít vo vzťahu k obsadenosti vozidiel - cez víkendy L12 s klbákmi vozí vzduch, a naopak je tu linka s krátkymi vozmi, ktorá práve cez víkendy býva často nechutne plná a navyše v nej ľudia strávia dlhší čas - hovorím o L52, úsek NO - Šaca.
Z hľadiska prispôsobenia ponuky dopytu by podľa mňa cez víkend stačilo vymeniť dlhé a krátke vozidlá medzi L12 a 52. Samozrejme dlhé vozidlá cez víkend patria aj na L27, ale to už som pochopil, že sa to nedá, lebo prejazdy a medveď.
Akoze 30 minut door 2 door v meste ako Kosice mi pride uplne normalne, ak stojis rano na THC alebo na Ipelskej, tak ti cesta do mesta potrva aj porovnatelny cas napriek tomu, ze CP to ma za nejakych 15 minut. No a to nehovorim o otrasnej dostupnosti lokalit ako Panorama alebo Na Kope, ale tam vlastne vsetci jazdia autami. Skutocne su aj horsie dostupne miesta, cez Jazero tiez jazdi SADka, tak mozu ludia vyskusat, ci budu tym busom v centre rychlejsie ako MHD.
Jasné, už je to zrozumiteľnejšie Keď si ten náš juhovýchod Košíc pozriete na mape, jedna cesta a jedna trať obsluhujú oblasť 2 MČ možno s 30000 obyvateľmi mesta (3/4 sídliska Nad Jazerom + obec Krásna busom). Tak ako píše Yogi, hustejší interval je tam viac vítaný ako väčšie vozidlá (ak sa dá vybrať len jedno z toho). Do uzla pri centre (Námestie osloboditeľov) trvá cesta celou traťou približne 16 minút. Niečo ako bývanie na Komisárkach v BA s tým, že tu neexistujú paralelné cesty do mesta bez toho, aby ste museli výjsť von za mesto, prejsť pár dedinami a vojsť do mesta nejakou výpadovkou. V Košiciach medzi mnohými obyvateľmi panuje názor, ktorý vidieť aj v inzerátoch, že chcú byt kdekoľvek, len nie na Jazere. Ceny sú tam preto aj o máličko nižšie. Ja som v tej oblasti od narodenia a tak som neraz počul doma aj od miestnych, aké je to cestovanie do mesta diaľka. Tým všetkým som chcel ilustrovať moje vnímanie, prečo je podľa mňa pre Jazerčanov cennejší hustejší interval o niečo viac než čokoľvek iné. Stáť 12 minút na zastávke sme dakedy považovali za jednu z najväčších (bežných) nepríjemností, ktoré sa nám môžu cez deň prihodiť. Dospelý človek to už tak nevníma, ten čas mu subjektívne ubieha predsa len rýchlejšie.
S hustejším intervalom veľmi súvisí aj možnsť prestupov. Lebo často sa stáva, že vám kvôli riedkemu intervalu ujde nadväzujúci spoj alebo musíte začiatok cesty odsunúť tak, aby ste zbytočne nestáli niekde v meste na prestupnej zastávke 15-20 minút. V sedle cesta medzi koncom Jazera a Ťahanovcami vyjde aj na 50 minút.
Niektoré paneláky na Jazere sú vzdialené 8-12 min od zastávky (podľa veku cestujúceho :)) a tak door-to-door časy pri dochádzaní z konca Jazera do najbližších budov v centre sú bežne okolo 30-35 minút a keď sa zadarí (pre rôzne banality), tak aj 45. Moji známi, ktorí dochádzajú SAD-kou z dedín okolo Košic, vychádzajú z rovnakého porovnania častokrát lepšie. Ja ešte cestujem a oni už sú v cieli.
Nemám pocit, žeby tie spoje mali problém s kapacitou. Načo by tam šla taká dlhá súprava? Plus, neviem ako by to bolo pod mostom VSS, či by sa tam vôbec zmestila.
Skôr tu ide o to, aby tie spoje chodili v najkratšom možnom intervale.
Položartom som sa pýtal, či nie je jednoduchšie tie dve KT na jednej koľaji (z predtým diskutovaného zámeru) spriahnuť do súpravy a jazdiť s nimi pospolu. V takom scenári by totiž pri rovnako zvýšenej kapacite odpadla celá starosť s prestávkovaním, príp. križovaním viacerých vozov jazdiacich po jednej koľaji.
V tej správe #85638 som ešte o probléme nevidel napísané nič, aspoň nie jasne. Preto som sa potom pýtal, či je rovnaká kríza v KD a v AD.
Každopádne ma zaujímala vaša oponentúra (od vás aj ostatných), či v návrhu na 2+2 KT sú nejaké ďalšie nerealizovateľné veci.
Znie to pekne, ale opakujem svoju správu z rána. Na električkovej je momentálne rovnaký problém a zálohy sú mnohokrát rovno nasadené do neobsadených služieb.
Tak ak to laicky odhadujem dobre, na 2+2 KT by stačilo o jednu službu menej: 2 trhané + 2 celodenné + 1 striedač.
S väčšou ponúkanou prepravnou kapacitou ako pri nasadení autobusov.
Pritom vypravené o 1 vozidlo menej: Teraz je 5, tak by stačili 4.
Možno nejaké ďalšie peniaze sa ušetria na nižšej cene za vozkm KT ako za vozkm busu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A