SU15 aj SU18 z ostravy boli v podstate samostatne typy, odlisne od nasich, cize z hladiska udrzby velmi nakladne, v pripade poruch by viac stali ako jazdili, kedze by sa pre kazdy voz museli objednavat specialne nahradne diely. V pripade SORiek ktore su zastupene pocetnejsie, sa niektore bezne nahradne diely uz nakupuju vopred, pripadne sa daju diely docasne menit medzi vozmi ako rozbite dvere alebo elektronika. V tejto situacii radsej nie. Zo sotohladiska samozrejme je to skoda
No konečne, to trvalo! Neskutočný pôrod. Že sa zdohadali aspoň daco za tie roky sa začalo to sa ešte vravelo tusim že sa ide modernizovať depo za čias keď nastúpil súdruh harasi, odvtedy boli už ďalšie 3 vlády a traja primátori v meste prešli kks.. A toľko mediálneho humbuku a P. R. čo kolo toho bolo celkovo doteraz to sa len tak nevidí..Vyzerá že podobný pôrod ak nie väčší budú aj nové električky.. O pokračovaní MET ani nehovoriac..
poopravím ťa, všetky busy, ktoré prídu do USS ako RA robia následne aj F...
400x sú delené služby, ktoré robia rozvoz na 6 a 14, a potom niektoré robia aj iné linky, kolečko a niektoré aj viac /55, 19, 36, 10/
401x sú nočné služby, ktoré robia rozvoz na 22 a 6, medzitým Z zamestnanecké spoje
402x sú poobedné, ktoré robia rozvoz na 14 a 18
410x sú nočné, ktoré robia v prvom rade N nočné linky, niektoré robia RA večer/na 22/, niektoré ráno /na 6/, niektoré robia linku 21 ktorá tiež ide do USS...3 z nich potom robia ráno aj linku 18, jedna školskú Š1, a jedna z nich večer linku 72...
"Sú to nejaké špeciálne služby, ktoré odjazdia len RA a potom nejaký 1-2 spoje v špičke, keďže som si všimol, že vo výprave boli vyznačené ako poradie začínajúce na 46 alebo sú to normálne celodenné služby, ktoré si "odbehnú" zo svojej linky, príp. ich voz vykoná vrámci výjazdu/dojazdu do vozovne?"
V súčasnosti je to kombinácia oboch prípadov, sú aj služby, ktoré sú kmeňovo na bežnej linke, ale "odbehnú si na kolečko do USS" na R/RA, niektoré dokonca aj na vnútrozávodnej doprave (napr. nočáky - 41xx), potom sú služby, kde "kmeňovou linkou" je R a to sú služby 46xx (električka) a tiež sú služby, ktoré primárne robia vnútrozávodnú dopravu v USS (tzv. F-linky) a zvyšok času "vykrývajú diery" v CP (napríklad pri väčších prestávkach) a to sú služby 40xx / 42xx.
"Takisto aj na nočných linkách boli vo výprave vyznačené poradia 41, to sú samostatné služby, alebo večer prechádzajú z denných liniek na nočné?"
41xx sú primárne nočné služby, niektoré z nich však na svojom začiatku / na konci odbehnú nejaký ten spoj na linkách RA (ale častokrát aj napríklad ranné spoje na špičkových linkách ako je 18).
"Existujú v KE aj nejaké služobné spoje, ktoré premávajú medzi radiálami, príp. zo stanice do vozovní?"
Existujú, v Košiciach sa nazývajú zamestnanecké spoje (a interne označujú ako Z-linky).
"Tiež ma vo výprave zaujali aj F-kové linky, ktoré by mali premávať v U.S.S. Vedel by mi niekto povedať, koľko ich je a ako vlastne fungujú (majú nejaký centrálny prestupný bod alebo niečo podobné)?"
F-linky sú vnútrozávodná doprava v areáli USS, pričom väčšina (ak nie všetky) vychádzajú z terminálu na Vstupnom areáli USS (ale vnútornom, ktorý sa nachádza za bránou do areálu vedľa obratiska MHD na rovnomennej zastávke. Mám pocit, že ich trasy sa menia dosť často, takže asi nik z mimo prostredia DPMK a USS nemá úplne presný prehľad v nich.
Už dlhšie rozmýšľam nad tým, ako u vás v KE fungujú služby, keď máte toľko rôznych liniek R, RA a pod. Sú to nejaké špeciálne služby, ktoré odjazdia len RA a potom nejaký 1-2 spoje v špičke, keďže som si všimol, že vo výprave boli vyznačené ako poradie začínajúce na 46 alebo sú to normálne celodenné služby, ktoré si "odbehnú" zo svojej linky, príp. ich voz vykoná vrámci výjazdu/dojazdu do vozovne? Takisto aj na nočných linkách boli vo výprave vyznačené poradia 41, to sú samostatné služby, alebo večer prechádzajú z denných liniek na nočné? Existujú v KE aj nejaké služobné spoje, ktoré premávajú medzi radiálami, príp. zo stanice do vozovní? Tiež ma vo výprave zaujali aj F-kové linky, ktoré by mali premávať v U.S.S. Vedel by mi niekto povedať, koľko ich je a ako vlastne fungujú (majú nejaký centrálny prestupný bod alebo niečo podobné)? Je nebodaj niekde dostupná aj mapa ich trás (našiel som tu len mapu bez liniek)? Dúfam, že mi to niekto bude vedieť/môcť vysvetliť. Vopred ďakujem.
Ja za tieto postrehy ďakujem.
K bodu 1, áno, na oznam sa zabudlo, za čo sa ospravedlňujem. Pribudol pár minút po príspevku, ktorým sa na to upozorňovalo.
K bodu 2, zoznam zmenených liniek generuje automaticky systém, ktorý porovnáva novú a predchádzajúcu dátovú sadu. Z DPMK nám chodia aj služby, to znamená, že aj keď sa niečo mení len v službách, v ponuke zmenených spojov sa to zobrazí tak či tak. Pozrel som sa do nastavenia liniek, a pribudla tam možnosť nezobraziť linku v zozname zmenených spojov, preto som tam ponechal len novú školskú linku, trolejbusy a linku 21 bez útulkového spoja.
Poukázal som len na nedostatky v informáciách na hlavnej stránke.
1. Nebol tu oznam o zmene CP. Už tu je.
2. Zoznam liniek, ktorým sa údajne zmenil CP od 1.1., obsahoval takmer všetky linky. Po mojom príspevku sú tam zrazu už len 4.
Nemám dojem, že by moje postrehy boli od veci, takže mínuskovaniu nerozumiem. Ide predsa o to, aby tu viseli dôležité informácie, ktoré majú byť presné, zrozumiteľné a správne načasované. To vážne som si mal otvárať CP linky, ktorý sa údajne zmenil, aby som zistil, že sa vlastne nezmenil? To je fakt proklientske...
tbus