V ČR nenosíme v kabíne ani rúško, ani respirátor a čuduj sa svete, ak sa nejaký vodič nakazí, tak nie v práci, ale v rodine. A to už nemáme ani oddelené zóny vpredu, ani opáskované predné sedačky.
Bolo by zaujimave vediet, kolko vodicov sa naraz vyskytlo na pandemickej PN, cisla v Kosiciach sice rastu, ale mam pocit, ze pri pocte nevypravenych spojov musi byt oblast dopravy snad najviac zasiahnuta zo vsetkych.
Odstavene byt sice nemusia, ale nejake nehody urcite plus poruchy, nazbiera sa to a zrejme by inak nezhanali dalsie autobusy. Pri pohlade, kolko soferov ale nosi aspon rusko v kabine sa ale clovek nedivi, ze sa nakaza moze sirit takto rychlo.
Zrejme problém z vozidlami už riešia. Na Hornádskej sa už nachádza Karosa B952 MI-995CV a už existuje informácia, že z Ostravy do Košíc príde 7 Solarisov, z toho 5ks SU12, 1ks SU15 a 1 ks SU18
Momentalne zo 145 SORiek vsetkych typov je odstavenych plus minus 10 kusov.
Tedomy su pojazdne dva. Citelisov je schopnych asi 10, co je vlastne jedna tretina. Solarisov je pojazdnych raz tolko.
Fakt nemam pocit, ze by momentalnym hlavnym problemom boli prave SORky
Tak aj SORky uz o 3-4 roky budu mat svoj vek, Solarisy si odpocinok zasluzia uz davno, Tedom nebol hitpardou nikdy a Citelisy, v hlave mi stale rezonuje, ze v casoch, ked sa kupili ich museli vodici setrit a sledovat spotrebu, vdaka comu nasledne boli motory lenivejsie pri jazde do kopca. Logiku mi to dava, ale moze niekto znaly veci potvrdit? Inak to zle busy nie su.
SORky maju aj v Prahe a to jazdia este autobusy, ktore boli dodane v roku 2009 a nase jazdia od roku 2014. Pokial viem, tak s nakupom mal byt dojednany aj servis, nie?
Popravde, len za dnes minimalne 115 vynechanych spojov, pritom sa to tyka roznych liniek, ktore nutne nemusia byt ovplyvnene rekonstrukciami a obchadzkami.
Podhradovčan2
V článku okrem iného píšu aj o tom, že DP v najbližších dňoch chystá súťaž na 48 autobusov s pohonom na CNG