presne ako hovori dispecer, budu nadjazdy aj podjazdy teda mimourovnove krizovanie ktore je podmienkou na modernizovane trate nad 160km/h u nas.. a nema pravdu ani to ze nebudu 3. a 4. nastupiste v Kosiciach na stanici ,bude uz sa davno rozhodlo a su na to vycelenene eurofondy ,budu sa robit vramci modernizacie nastupist a podchodov ZST Kosice presne tak ako sa teraz robi uzol Zilina a dokonca mozno to pojde aj z fondu obnovy kedze to spada pod zelenu ekonomiku takze modernizacia nastupist a podchodov v ZST Kosice nepojde z penazi zsr ako sa tu poniektori mylne domnievaju.. oni nemaju prachy ani na samotnu beznu udrzbu nie to este nejake modernizacie.. vsetko ide a bude preplatene z europskych penazi a fondov..
K Tvojím pochybnostiam iba toľko: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2009/513/20201201#paragraf-14.odsek-1
"Križovanie nových hlavných železničných tratí s cestnými komunikáciami sa zriaďuje ako mimoúrovňové. Pri modernizácii alebo významnej obnove existujúcich hlavných železničných tratí alebo križujúcich cestných komunikácií stavebník existujúce úrovňové križovanie prestavia na mimoúrovňové križovanie, alebo ho zruší."
Este k Rampovej, pochybujem, ze sa to priecestie zrusi. Tu je problem absencia poriadneho SZZ v stanici Kosice, ktore je hudbou buducnosti, podla toho, co dali na web ZSR tak neplanuju ani dokoncit vystavbu tretieho a stvrteho nastupistia. Co sa tyka Kostolianskej, neslo by to nejak riesit tou tram alebo nejakym zachytnym parkoviskom, ako tym smerom mame vytazenu zeleznicnu trat a vsetci sa trepu autom do mesta, je logicke, ze to ta cesta nezvlada.
Predpokladam, ze myslis saliny, ale nie je tam obratisko bus. Mapu samozrejme citat viem, ak by sa postavil terminal Sever, tak by tam mohli koncit tram a na THC by jazdili stale bus. Urcite efektivnejsie, ako tahat tram po Americkej tr resp snazit sa ju pretiahnut Azijskou, co pochybujem, ze prejde STN a hygienou kvoli hluku.
1) PZ SR na to hodi bobek, jedine zeby tam fungovala nejaka objektivna zodpovednost. To plati aj v CR, klasicky priklad je Evropska.
2)Chcelo by to vyriesit hlavne pripajanie aut z THC a Presova smer Hlinkova, tam sa to zuzi na jeden pruh, ktory este musi davat prednost autam iducim z Furce. Tie dva pruhy by mali byt rovnocenne, podobne by sa malo riesit Jazero a odstranit ta nezmyselne davanie prednosti. Hlinkova bude zakonite v spicke plna, ale hlavne by sa mala udrziavat v riadnom stave a nie ze sa jedna diera opravuje dookola a su kvoli tomu kolony.
3) Odpoved vyssie je odpoved aj na otazku tranzitu, problem Kapustnikov je prave ten uzky most, casto sa tam kamion ocitne v dvoch pruhoch a zramuje auto, ktore sa tam natlaci z Jazera. No a hned su tam nasledne kolony. Toto by sa malo urcite riesit ako priorita.
???
Na Štefaníkovej čtvrti máš priamo obratisko s kapacitou pre 6 sólo vozidiel.
V strede? A mapu čítať vieš? Zatiaľčo medzi Halasovým nám. a Čertovou roklí sa štandardne prepravuje 5 cestujúcich, tak od HN do centra je to cca 10 násobok. Náhoda? Nemyslím si.
Howgh.
1) "Aj keby tam buspruh bol, tak bude hlavne v špičkách ignorovany množstvom vodičov IAD."
PZ SR je na to, aby kontrolovala dodržiavanie predpisov. Dokonca aj predpisov, ktoré sa týkajú toho, aké vozidlá môžu využívať daný pruh...
2) "Tu je fakt problém v tom, že THC nemajú druhý výjazd zo sídliska a KSC chýba obchvat."
Kam by si ho smeroval? Na I/20, aby sa prúd rozdelil na dva, ktoré sa však opäť stretnú v jednom bode pri dnešnej križovatke Americká tr. x Prešovská cesta? Na Magnezitársku, aby prúd vozidiel zostal v tej istej kolóne na Hlinkovej, hoc bude mať väčší problém sa napojiť? Na Kostoliansku, kde už dnes sa sťažujú ľudia od Kostolian, že stoja v kolóne pri Crow aréne?
Otázka nr. 2: Čo myslíš, koľko % dopravy v hlavných mestských ťahoch tvorí tranzit?
3) "Palackého stačí silnejší dážď a je to tam zaplavené, Rampová zase stačí porucha priecestia, Hlinkova a VSS sú zase úzke, stačí nehoda alebo diera v moste a sú hneď kolóny."
Priecestia budú v najbližších rokoch až desaťročiach likvidované. Doprava v meste stojí na 3 miestach infraštruktúry - Hlinkova, Palackého, Nižné Kapustníky - ktoré bohužiaľ už zrejme v čase ich vzniku neboli vyrobené v zmysle noriem.
Čo je za tým myslením KDI? Vzťah policajných úradníkov k vozeniu sa autom (moje subjektívne pozorovanie je, že vzťah k autám mnohí policajti majú nadštandardný) a presadzovanie z toho vyplývajúceho postoja, že doprava autom by nikdy nemala byť potláčená nejakou MHD?
Aj keby tam buspruh bol, tak bude hlavne v špičkách ignorovany množstvom vodičov IAD. Tu je fakt problém v tom, že THC nemajú druhý výjazd zo sídliska a KSC chýba obchvat. Palackého stačí silnejší dážď a je to tam zaplavené, Rampová zase stačí porucha priecestia, Hlinkova a VSS sú zase úzke, stačí nehoda alebo diera v moste a sú hneď kolóny.
reparil