Viem ze nema zmysel plakat za Karosami, lenze keby sa busy kupovali postupne v rozmedzi viacerych rokov, nemali by sme tu stav, kedy "nove busy" uz maju cez pol miliona najazdene. Rovnako trolejbusy, ale to je ina tema, tam sa pre istotu nekupilo nic...
Myslím si, že problém čo sa týka čakacej doby, tu nie je. Veď Košice sú svetové v tom, že autobusy dokážu mať vyrobené skôr, ako sa skončí súťaž na ich dodanie.
Ak je problém s výpravou a na nové busy sa nejakú dobu čaká, čo bráni DP aby sa poobzeral po nejakých jazdenkách? Nové sú nové,ale ak je nutné zabezpečiť výpravu tak pár kusov by sme snáď nejak prežili
Tak plakať za vyradenymi vozmi spred 6 rokov nemá zmysel, kolko by ešte jazdili dnes. Tu bude chyba práve v tom, ze sa zvýšila výprava ale chýbajú nové bus za vyradené zvyšné Solarisy a Tedomy. Pri tých SORoch aich množstve u nás by som čakal rýchlejšie dodávky a lepšiu logistiku, ked uz tu toľko tych polno strojov máme. Aj v Prahe su uz najstaršie 66xx riadne vytrieskane, ale svoje odjazdia.
Problem je nie podla mna az tak poruchovost SOR... Ono sa nam v poslednych rokoch vyraduju dosluzene vozy bez nahrady a zaroven sa zvysuje pocet vypravenych sluzieb/vozidiel (napr. linka 35 +3 vozy, skolske sl. 600X +2 vozy, po jednom voze pribudli na linky 20, 52, zalohy), dobieha nas zandebana a nekoncepcna obnova vozoveho parku, ked sa 6 rokov dozadu vyradovali este pojazdne a schopne vozy odvtedy sa nakupovali uz len elektrodzady a 9 klbov z ktorych 5 prakticky nahradilo dosluzene 15m Solarisy. Tu nam postupne dojazdili desiatky busov bez nahrady, tedomy sa nahradzali elektrobusmi a co bolo v rezerve zjedli nove sluzby.
Konkretne v poslednej dobe dojazdili definitivne 3306, 3307, 3321, 5101, 5617, 3504, 3513, a su este dalsi adepti, ktore este mozno daju dokopy, mozno uz nie, vzhladom na vek (3305, 3313, 3527). Na 3502,3,7,10 tiez uz nie je spolah. 5737 bol preradeny na autoskolu, 3515 preradeny na 11. 5901,02 na linky nevychadzaju. Bez nahrady. Nakupene elektrobusy tiez maju vyuzitie obmedzene iba na urcite linky/sluzby.
Dlhodobo odstavene su 4701 po poziari a 5702 -odidene motory. Problemove zacali byt aj BN9.5 (tecu nadrze). Odstatne SOR sa priebezne opravuju, ale na nove motory, prevodovky, diferencialy sa caka (objednavka, schvalenie, vyroba, dodanie), kym je voz spojazdneny, tak dovtedy odide nieco na inom a stoji a caka na dvore par tyzdnov/mesiacov...
Pripravuje sa prechod na štandardný CP "c" školský rok, čiže 16 vozidiel navyše do výpravy oproti prázdninám. Ako to bude vyzerať s autobusovou výpravou, netuším, rezerva je biedna už teraz cez prázdniny
Cez web to je také ohľadom zložitosti vyhľadávania, predtým to bolo jednoduché a účelne, jedine čo to chcelo opraviť bolo padanie aplikácie , ale zas až také strašné to nebolo, dalo sa to prežiť a hlavne prehľadne obľúbene linky, boli pokope....
Zdravim,
neviem co ste to porobili ale mobilna aplikacia, odkedy je nova je strasna navyse nejde spustit bez internetu (co dost ludom co nemaju len tak mobilne data stazilo) a tisickrat klikat kym najdem co potrebujem je otrasne a je to take iste ako na webovej verzii. Za mna neskutocne minus, predtym to bolo jednoduche a lepsie.
Ešte raz vďaka, ten papierový CP mi to celé objasnil. Takže na Garáži Hornádska bežný cestujúci vystúpiť nemôže, je to len zachádzka pre vodičov. Na Ubian-e a na imhd je to asi iba ,,chyba" kvôli automatickému spracovaniu údajov z palubákov, kde asi táto zastávka je.
V zastávkovom CP (papierovom, nie na imhd.sk) zastávky Garáž Hornádska ani Trolejbusová nie sú zverejnené. Rovnako napríklad aj linka 23 má v cestovnom poriadku zastávku U-Shin, Areál, ktorá sa v oficiálnom CP neuvádza, keďže ide len o objednanú zachádzku pre zamestnancov firmy. Na daných zastávkach nie je žiaden označník ani vyvesený CP.
Urbanway 2423