Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
novi cestujuci, lebo takych je v KE na mraky a kazdy z nich tuzi po lokalnom zazitku DMPK MHD. Dzekujem vam barzo sumne, to boli asi tazke kalkulacie a vidina straty (na koncorocnych odmenach), ked sa toto schvalovalo.

"Počas Európskeho týždňa mobility (16. - 22.9.2018) si budú môcť všetci noví cestujúci zakúpiť základné predplatené cestovné lístky na 30 a 90 dní so zľavou 50%. Tento zvýhodnený cestovný lístok nebude možné počas doby jeho platnosti preniesť na inú kartu."

https://www.dpmk.sk/aktuality/2018/europsky-tyzden-mobility-ponukne-cestujucim-vyrazne-zlavy
Reply on: reparil #83239:
Aj keď je určite dobre, že chcú pokračovať v rekonštrukciách.
Je potrebné k tomu povedať, že jedná sa v podstate o zabezpečenie zanedbanej údržby prostredníctvom potenciálnych európskych peňazí. Je to niečo, čo by aspoň čiastočne mali byť schopné mestá vykonávať mimo EU fondov.
Žiadne vízie do budúcnosti samotné mesto nemá. Jednak pravdepodobne na to nie je schopné zabezpečiť peniaze a na strane druhej ani nie je schopné zabezpečiť relevantnú diskusiu a prípravu rozvojových projektov mesta. Je to proste aj o myslení elity mesta. Je to o mentalite.
zda sa ze v MET planuju v meste pokracovat , pripravuje sa modrnizacia zvysku trati ako MET3, no chyba trat do US steel a nie je ani zmienka o trate na sidl Tahanovce,ale naopak prekvapujuca je planovana rekonstrukcia celej juznej triedy vramci MET3: https://kosice.korzar.sme.sk/c/20913608/poslanci-sa-pred-volbami-stretavaju-naposledy-eei-uz-asi-nedoriesia.html
Reply on: myslavcan #83234:
Po napisoch MMK a RSM na namontovanych novych oznacnikoch ta to este prekvapuje? ?
Reply on: Isidor #83236:
A ja sa zasa domnievam, že má - že okružná križovatka je proste sústavou niekoľkých priesečných križovatiek tvaru T.
Reply on: Solider #83235:
Domnievam sa, že okružná križovatka nemá "hlavnú cestu", je to proste okružná križovatka. Jednotlivé vjazdy/výjazdy určite nie sú samostatné križovatky, ktoré by sa označovali hlavnou a vedľajšou cestou.
Reply on: veteran #83231:
„Ak je na úpravu prednosti v jazde cez križovatku použitá značka č. P 1, musí byť na hlavnej ceste v obci umiestnená značka č. P 8 a mimo obce najmä značka č. P 5 alebo č. P 6.“
Prečo sú pri Spoločenskom pavilóne označené nové električkové zastávky rozdielne? Na jednej svieti "Spoloč. pavilón SOŠ Automobilová" a na druhej "Spoloč. pavilón Bernoláková". Nevidím v tom logiku.
Reply on: veteran #83231:
Ešte doplním, že za omnoho podstatnejšie by som pokladal dusenie vodičov za nesprávne blikanie na KO (blikani pri vjazde, neblikanie pri opúšťaní).
Reply on: veteran #83231:
Nepovažujem to za podstatné a slovenská úprava sa mi zdá lepšia. Vodič má pri jazde po KO istotu, že nejde o KO s úpravou "prednosť sprava" .
Reply on: S499.1023 #83230:
A? Veď práve o tom hovorím.

Bohate stačí daj prednosť v jazde na príjazde + príkazová značka KO a vodič v KO má by default prednosť aj bez hlúpostí typu hlavná cesta.

Teda ľudskou rečou: ak raz dám prednosť v jazde v KO a vojdem do neho, až kým nevyjdem von, mám prednosť.

Jednoduché, zrozumiteľné pre každého, kto má IQ postačujúce na zloženie skúšky na vodičák. Žiadne duplicitné vyznačovanie prirodzených vecí. To je celé o čom tu od začiatku píšem.
Reply on: veteran #83228:
Však to tam máš priamo napísané - ak je kruhový objazd označený značkou D, 3 (kruhový objazd) SPOLU SO ZNAČKOU B, 1 (daj prednosť v jazde) alebo B, 2 (stoj, daj prednosť v jazde), ma vodič na kruhovom objazde prednosť v jazde.
Reply on: veteran #83227:
Pravidlá napr. o tých kruháčoch platia celoeurópsky. Takže aj v adorovanom Nemecku tam musí byť aj to vyznačenie prednosti:
https://www.derwesten.de/auto/vorfahrt-im-kreisverkehr-auf-die-schilder-kommt-es-an-id11338491.html
Reply on: Granite01 #83224:
Existuje ale aj Viedenský dohovor:

"If the roundabout is indicated by the sign
D, 3 together with the sign B, 1 or B, 2, the driver in the roundabout has priority"

K nemu sa hlásime, avšak tunajšia legislatíva ho často nerešpektuje. Dohovor nepriamo počíta s inštitútom značky rozpoznateľnej zozadu.

V mnohých krajinách to funguje, nemajú kruháče posiate desiatkami značiek, nie je dôvod na to, aby to nefungovalo aj tu.

Je to jednoduché, keď raz vojdem do kruháča a dám prednosť, až dokým nevyjdem von, mám prednosť. Ale na Slovensku máme radi fetiš a prečo neoznačiť úplne všetko čo sa dá. K dokonalosti ešte chýbajú dodatkové tabule s presným tvarom križovatky.
Reply on: S499.1023 #83225:
Priznávam, blbo napísané... Dávnejšie sa zjednocovali pravidlá a u nas sa to urobilo tak, že z toho plynú zbytočné značky.

Koľko je teda ja Slovensku opačných kruháčov? Nemali by sa vyznačovať odchýlky miesto v podstate štandardných situácií? To je detto čo prikázaný smer obchádzania. Vyznačujú sa hlúposti, priestor sa zahlcuje značkami.
Reply on: Granite01 #83224:
Presne tak! Inak Veteránovi by som tu v ČR mohol ukázať pár kruhových objazdov s otočenou prednosťou.
Reply on: veteran #83222:
V bode 2 nemáš pravdu, ak by tam nebola vyznačená prednosť v jazde, platila by tam prednosť sprava, čiže by prednosť v jazde dávali autá, idúce po kruhovom objazde.
K tomu úvodu a adorovaniu Nemecka:
Je naozaj lepšie označenie konca cyklochodníka značkou "Cyklochodník" a dodatkovou tabuľkou "Ende", než značkou "Koniec cyklochodníka"?
Je naozaj lepšie upozorniť na nebezpečenstvo šmyku značkou "Iné nebezpečenstvo" a dodatkovou tabuľkou "Schleudergefahr", než značkou so šmýkajúcim sa autíčkom?
Je naozaj lepšie číslovať diaľničné zjazdy po rade, než podľa kilometrickej polohy?
Reply on: veteran #83222:
Pokiaľ viem, prednosť v kruhovom objazde nie je daná predpisom.
Pri nepoužití značky s hlavnou cestou by ste museli dávať z prava prednosť autám vstupujúcim na kruháči.
Problém vznikol tým, že pravidlo pravej ruky sa používalo pri ľavostrannej premávke. T.z.v Anglicku aj dnes je pravidlo pravej ruky, a keďže kruháče sa točia opačne, vždy je prednosť na kruháči.
U nás sa prešlo na pravostrannú premávku, ale pravidlo pravej ruky ostalo.
Preto všetky kruháče ak nie sú označené vo vnútri symbolmi hlavnej cesty a na vstupe symbolmi vedľajšej, tak prednosť má ten, ktorý vchádza z pravej strany!!!
Pri tých nových značeniach na kruháči ma zaujíma, prečo je jazda autom cez priechody hlučnejšia? Ak to sú tie pásy pre nevidiacich, nejde to spraviť tak,aby nebolo počuť každú nápravu ktorá cez priechod prejde?

A teraz taká otázka k električkám- sú už nejaké zákulisné info, kedy by teda mohli začať jazdiť električky?
Reply on: Bjorn #83221:
Značku nemožno použiť na vyznačenie priechodu pre chodcov cez vozovku bez svetelného signalizačného zariadenia, ak značku križuje električka; v odôvodnených prípadoch možno značku použiť za podmienky, že značka bude po oboch stranách na vozovke doplnená nápisom „POZOR ELEKTRIČKA“.

--

Žiaľ, v tom našom značkovo-semaforovom pralese máme priechody riadené či už klasickým semaforom (červená/zelená), alebo blikajúcim žltým svetlom.

Ale ani to nemusí byť nutnosť použitia priechodu a už vôbec nie takto koncipovaného. Na západe existuje milión príkladov, ako sa to dá robiť lepšie a blbuvzdornejšie, ale nie. Chlapci našli v norme, že na asfalt môžu nakydať kopec červenej farby, tak prečo nie. Ale skutočne netuším, v ktorom predpise našli, že na dlažbu pred vstupom do priechodu sa dáva text "TRAM". Verejný priestor nie je škrabáčik tretiaka na výtvarnej výchove.

Slovensko je už tak preznačkované, že to celé speje presne opačným smerom, než bolo pôvodným zámerom (policajti totiž razia heslo: čím viac značiek, tým väčšia bezpečnosť - projektant príde s projektom styčnej križovatky s 10 značkami a po schvaľovacom procese odíde s tridsiatimi). Rovnaký problém mali koncom 80. rokov v Nemecku a vysporiadali sa s ním tak, že sa porušil kopec značiek a ich systém značenia je dnes jeden z najdokonalejších.

Pár príkladov z Moldavskej:

1. Výstražná značka kruhový objazd. Odmyslím si, že použité značky nezodpovedajú dizajnovo norme. Prosím, akú logiku má umiestniť takúto značku pár metrov pred príkazovú značku a 100 metrov za obrovskú návestnú tabuľu? Kto si nevšimne štvormetrovú návesť pred KO, tak si sotva všimne túto výstražnú značku, za chrbtom ktorej je tesne ešte daj prednosť v jazde a príkazová značka. Výstražné značky z logiky veci upozorňujú na neočakávané a nebezpečné veci. Takouto analógiou tam mal autorizovaný dopravný inžinier umiestniť aj výstražnú značku pred svetelnou signalizáciou. Ľudia jazdia predsa po pamäti a semaforový prales tam pribudol len nedávno ? Inak, schuti som sa včera zasmial nad výstražnou značkou dvojitá zákruta, prvá vľavo v stúpaní medzi zastávkami Zimný štadión a Idanská. Brutálny kaňar tam je, pri MPR 50 km/h tam skutočne treba dávať sakra pozor, aby sme nevyleteli do šancu ? Naozaj na metál.

2. Ďalším fetišom slovenských projektantov a KDI je označovanie bežných vecí/javov/predpisov zbytočnými ZDZ. Žiarivým príkladom je hlavná cesta v kruháči. Totálne zbytočná značka, prednosť v kruháči je daná predpisom a v nijakom prípade to nejde urobiť opačne. Analogicky by sme mali pred každou križovatkou nacápať zákazy státia a za nich pre istotu v obciach všade povinne 50ky. Veď pre istotu, keby niekto zabudol.

3. Slovenskí projektanti často netušia rozdiely medzi šípkami na značkách informačných smerových. Že rovná (nelomená/nezahnutá) šípka do strany značí odbočenie pred tabuľou a teda takáto tabuľa sa určite nedáva ako portálová predzvesť pred odbočením, ale za úroveň rozdelenia ciest. A už vôbec netušia, že norma pozná po novom aj kadejaké "krivoľaké" šípky určené práve pre kruháče. Ale 50 rokov sme tu poznali len šípku vpravo, vľavo a rovno, tak prečo to teraz kresliť inak.

4. Všeobecnou sprostosťou a obľúbeným fetišom všetkých "decision-makerov", ktorí boli najďalej na štrúdli a vínku na dopraváckej konferencii v Horných Orešanoch, je značka prikázaný smer obchádzania vpravo a vľavo. Záujemcovia nech si skúsia vyhľadať, koľko krajín túto značku v minulých rokoch zrušilo. U nás to straší ďalej a ešte zrejme dlho bude. Lebo to tu furt tak bolo. A pritom ide o ukážkový logický nezmysel. Ako inak sa dá obísť ostrovček, ktorý rozdeľuje dve cesty, než vpravo alebo vľavo za predpokladu, že nie je prikázané obchádzanie len z jednej strany. To treba príkazovou značkou prikazovať samozrejmú vec, ktorá vodičovi s vodičákom jednoducho dôjde len z toho, že sa díva pred seba?

5. Posledným fetišom, doslova najnovšou módou, je "rozsýpanie" rôznych písmenok po asfalte. Zrazu je Moldavská plná SNV, PO, KE, RV. U nás to už fakt prerástlo do fetišu a začína sa to preháňať. Ja by som skutočne rád vysadil autorizovaných inžinierov niekde v Poľsku na kruháč, kde by na zemi mali SB, SY, SG, SH. Určite každý vie, že ide o Bielsko-Biała, Bytom, Gliwice a Chorzów. Tu na Moldavskej vlastne písmenká na ceste prevzali funkciu portálovej značky, veď ZDZ sú označené výlučne výjazdy z kruháča a aj to dosť nevhodným spôsobom. Akurát, že na cestu sa vojde všehovšudy SNV a na portálovú ZDZ pri použití kondenzovanej verzie fontu aj celý názov "Spišská Nová Ves". A tu sa dostávame k najväčšiemu absurdu celého riešenia DZ na Moldavskej. Na kruháč ako križovatku upozorníme trikrát, priechody vyfarbičkujeme na červeno, všade a všetko prísne zregulujeme semaforovým pralesom, ale ktorý pruh vedie kam, to poriadne neoznačíme.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.