Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tie smycky sa stavali hlavne v 50. rokoch, kedy sa uvažovalo o odstavovani vlecnakov mimo špičky, chvíľu to aj fungovalo, ale potom sa to zrusilo.
Reply on: mi.v #81478:
Pražské "dvojkoľajné" slučky s protismernými koľajami mi pripadajú ako momotina aj z hľadiska cestujúcich - prečo majú prebiehať medzi perónmi, ak chcú cestovať v spoločnom úseku? Našťastie to už pochopili aj v Prahe a takéto slučky sú pred vyhubením.
Reply on: veteran #81477:
Tiež som na to myslel. Petřiny: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041535

Ale na Boženy Němcovej by sa problém miesta vonkajších nástupných ostrovčekov takto nevyriešil. A navyše treba dvojnásobok nástupných/výstupných ostrovčekov, ak sú v slučke a nie pred ňou – viď linka vyššie.

Mne sa aktuálne použité riešenie vidí asi najlepšie možné na tom mieste. Navyše, doteraz som nepochopil, na čo sú dobré uzatvorené slučky. Klasické sa mi vidia praktickejšie.

@KVKV – zaujímalo by ma, na čom sa návštevníci z DPP zabávali v prípade NMM.
Reply on: mi.v #81476:
Predpokladám, že mal na mysli tzv. zatvorenú slučku, viď Sídliště Petřiny v Prahe.
Reply on: Bjorn #81475:
Čo tým presne myslíte, vjazdy/výjazdy na obe koľaje?
Reply on: veteran #81474:
Tak dala by sa tam vložiť ešte jedna úvraťová koľaj napríklad.

Mňa ale zaráža iná vec - prečo sa vjazdy/výjazdy na/z obratiska nerobia na obe koľaje? Áno, viem, nebolo to v projekte, ale prečo to nikomu nenapadlo?
Reply on: KVKV #81473:
Existuje iný spôsob na skapacitnenie obratiska aby sa nič nezbúralo a/alebo aby sa nijako nezasahovalo do šírky Watsonovej ulice (ani neviem, či je to vôbec ešte možné)?

Tvrdím, že nie.
Reply on: myslavcan #81472:
Aj ked to má zdanlivú logiku, je to hlúpe a nevhodné riešenie. Ako keby tie kolajové riešenia v Košiciach navrhoval niekto, kto niečo také nikdy nerobil a nevidel. Dokonca aj pražáci* sa prišli pozrieť na niektoré "čudá" , hlavne sa bavili na križovatke NMM a smyčke pri žst.
*/odborníci z dpp cez rekonštrukcie tratí.
Reply on: reparil #81468:
Lebo na "vnútornej" strane obratiska v stiesnených podmienkach jednoduchšie nakreslíš nástupné ostrovčeky. Tým pádom môžeš koľaje umiestniť až na okraj pozemku a tým zväčšíš polomery oblúkov. Stačí trochu logicky myslieť 🙂
Reply on: Dispecer #81467:
Príspevok bol o tom, že toť nedávno sa v médiách nejaký súdruh z magoriátu bil v prsia, že nedovolí ani meter novej rozkopávky na tratiach, kým nebude spojazdnená križovatka VSS. A predsa oni majú vždy pravdu,či...?
Reply on: reparil #81468:
Napríklad výhodnejšie polomery (väčšie) zátačiek.
Reply on: reparil #81468:
Väčšia kapacita obratiska napríklad? ?
Reply on: Alco #81459:
Asi sa skôr myslí cestná križovatka, nie?
Reply on: veteran #81463:
A majú dosť obojsmerných električiek? Resp.dosť autobusov a vodičov na predĺženie náhradnej dopravy ku Družbe?
Reply on: veteran #81463:
a rovnako aj kvoli stavbe novej meniarne na mieste tej starej
Botanická záhrada: november 2016 - jún 2017
Vss, križovatka : február 2017 - júl 2017
Reply on: 110mat110 #81462:
Kvôli trakčnému vedieniu (zo starých stĺpov na nové).
Reply on: Alco #81459:
Preco sa ma odstavit amfik?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.