Historické zastávkové označníky vyzerajú skôr ako reinkarnácia, podobne, ako košické kandelábre. Vyzerajú fajn, no majú zásadný problém: osadili ich priamo pred svetelné tabule tak, že ich čiastočne zacláňajú. Takto sú viac na oštaru, než na účel.
Veľká škoda, že u nás nie je možné urobiť tomuto analógiu. Viem si to predstaviť maximálne na Námestí Maratónu mieru, no aj tak by šlo len o akýsi pokus o atrapu (ani len pozícia zastávky nesedí).
K snímku vpravo, odstavená 617 a lokomotiva LAEV - "toto je bezbarierovost". Tam nie je zastávka, to nie je nástupný ostrovček, preto tá vačšia vzdialenost od chodníka.
Poznámky k Miskolcu.
Tiež tam nebolo všetko bez problému. Na rekonštrukciu smyčky u nádraží údajne neboli peniaze či to nezahrnoval projekt (?), vozy Skoda tam museli kvoli prípadom vykolajenia jazdit velmi pomalu, stav trval ešte v máji 2015. Už je zrekonštruovaná? Nástupné ostrovčeky sa robili nadvakrát, spočiatku za prevádzky KT a zmiešanej tam boli z boku prirobené akési trámy, velmi nevzhladné. Tento rok už prerobené. Udajne na prianie obyvatelov boli znovu osadené historické zastávkové tabule. Vozový park možeme závidiet.
Praha údajne prejavila záujem o odkúpenie niekolkých KT8.
Musím ťa poštrofac, najdôležitejšiu vec si nenapísal. Zastávky v oblúku obratiska Tiszai pu. – šokujúco bez cik-cak pôdorysu. Asi preto, že nemajú taškentské villamose a neprojektovali im to Brünnbe ? ? ?
No toto, uz mam "vycvicenu" jednu pani na stanici, ktorej len poviem cisla vlakov a len menim isic-y v citacke lenze ked je nahodou jej kolegyna tak skysnem aj pol hodinu.
Existuje internetový predaj, automaty atď. Na lístok do Prešova...
No a tí nešťastníci, čo nevedia, čo chcú... Nuž, predaj medzištátnych lístkov je veľký problém. Už dávno to malo byť umožnené cez internet a nie špekulovať pri okienku, že ako to bude výhodnejšie: či podeliť lístok po hranicu a či dať takú či hentakú kartu. Najviac poteší, keď po 10 minútach človek zistí, že česká IN-25 mu je nafigu, lebo bez jej uplatnenia mu vyjde cena lístka nižšia.
Každopádne, omnoho malichernejší problém, než to, že na BP-Keleti ti povie, že ona ti nemôže predať lístok z Hidasnémeti do Košíc, že to sa dá len v Hidasnémeti (ešteže na Nyugati mali zle zaškolený personál a tam mi taký lístok naškrabali... ?)
Veru, niekedy sú dlhé rady (a to som na stanici denne) a úprimne - bol som aj ten, čo si vybavuje lístok do aleluja a aj ten, čo ide do Prešova... Na moju obranu, keď sa lístky delia po hranicu, cez hranicu, od hranice a kombinujú sa zľavy/karty, je to na dlho, uznávam... no cez net to to takto nekúpiš, zatiaľ čo do PO si kúpiš aj cez net a to bez stresu a bez čakania pri okienku
Každopádne, rady vidím obvykle podvečer, večer. V špičke a cez deň veľmi zriedka...
Úžasné zákaznícke centrá ZSSK najviac potešia, keď pri 4 zo 4 funkčných okienok sa 10 minút nepohne rad, lebo vybavujú zákazníkov do Frankfurtu nad Labem, ktorí ešte nevedia kam idú, kedy idú, koľkí idú, ako idú a či vôbec idú, zatiaľ čo úbožiaci, čo potrebujú lístok do Prešova (10 sekundová záležitosť) nestihnú svoj vlak.
Medzištátny lístok si ale kúpim, nech prídem do ktoréhokoľvek okienka... Na rozdiel od Maďarska, kde v jednom okienku sedia tí, čo ťukajú do počítača (vnútroštátne lístky) a v inom pisári (medzištátne lístky).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
veteran