To by bolo ine, ale neslo o to, ze by v celom autobuse nefungovali citacky. Minuly tyzden mi citacka vypisovala, ze karta je nefunkcna c.37 alebo nieco take, pritom nasledujuci den mi karta bez problemu fungovala, takze som si musela kupit listok cez sms-ku, ktory je drahsi, kedze autobus bol plny a k druhej citacke by som sa nepretlacila. No a v nedelu na citacke bol nefunkcny display (moja chyba, ze som si to nevsimla pred prilozenim karty). Ako nic sa nestalo, ale nastve to cloveka. Nastastie nemusim vyuzivat MHD kazdy den, prisla by som asi o nervy.
Za jeden tyzden v dvoch roznych autobusoch nefungovala citacka cipovych kariet (ci ako sa to vola). Je to novy sposob, ako si kontrolori privyrabaju? ?
Vytvetlí mi niekto, ako sa môže skolaudovať stavba, ktorá je v rozpore s normou? Nemusí byť predtým podaná žiadosť o udelenie výnimky s odôvodnením a tá následne schválená? Aj keď pochybujem, že toto sa dá zdôvodniť inak, ako absenciou triezveho uvažovania.
Spadnete pri vystupovaní z električky na stanici? Iste vás upokojí, že všetko je v súlade s projektom.
KOŠICE. Zrekonštruované trate sú skolaudované. Električky opäť vozia cestujúcich na všetkých úsekoch.
Niektoré nedostatky, na ktoré Korzár poukázal ešte predtým, zostali.
Z prasklín na prejazdoch sú už diery
Majiteľ zhotoviteľskej firmy Dúha Miroslav Remeta zahlásil koncom októbra ukončenie prác na trati Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie.
Keď ju s novinármi prechádzal, pýtali sme sa na praskajúci asfalt na koľajových prejazdoch.
Reagoval ako vždy pri kritike, že to urobili tak, ako bolo uvedené v projekte.
„Koľajnica je chránená gumeným tesnením, ktoré je pružné, takže tam ten asfalt vždy bude pružiť.“
A nemýlil sa. Asfalt pri koľajniciach nielen praská, ale po pár týždňoch premávky niekde už vznikli aj celkom slušné diery.
Všimli sme si ich napríklad na prejazde pri Dome umenia, ale najhoršie je to asi na križovatke Kuzmányho a Poštovej. Tam praskliny ešte krátko pred odovzdaním diela mestu už raz „zamaskovali“, ale pomohlo to iba na pár dní.
A to pritom vedenie mesta ubezpečovalo Korzár, že zrekonštruované trate vydržia desaťročia.
Z magistrátu nám doteraz neodpovedali na otázky ešte spred Vianoc, kto bude diery opravovať.
Ak ide o zle urobenú prácu, mala by to v rámci záruky dávať neustále do poriadku v priebehu piatich rokov Dúha. Remeta však tvrdil, že to robili podľa projektu. Upozornil tiež, že oprávnenosť každej reklamácie od mesta posúdia.
Projekt schvaľuje investor, teda mesto. Takže ak Dúha reklamáciu neuzná, lebo všetko bolo podľa nej urobené presne podľa projektu, možno to bude musieť robiť za vlastné peniaze mesto.
A to celé desaťročia, lebo inak na modernej trati európskeho formátu (primátor Richard Raši, Remeta) zanedlho budú kolesá áut zápasiť s krátermi.
Ostrovček skolaudovali, ľudia sa trápia pri výstupe
Z mesta nestihli od októbra odpovedať ani na to, ako sa vyrieši vystupovanie z električiek na Staničnom námestí.
Projektanti totiž vymysleli zastávkové ostrovčeky a stavbári ich aj postavili v atypickom tvare, aby do nich električky nenarážali.
Obrubníky nie sú rovnobežné s koľajnicami, ale na niektorých miestach sú vykrojené smerom od trate. Keď električka zastaví, niektoré dvere sú od hrany ostrovčeka vzdialené aj vyše pol metra, čo komplikuje vystupovanie najmä starším ľuďom a mamičkám s kočíkmi. Z vozidla nohou na ostrovček nedosiahnu.
Podľa normy STN 73 6425 „Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky“ však môže byť medzera medzi vozidlom a hranou nástupiska vzdialená maximálne 10 centimetrov.
Košický samosprávny kraj (KSK) ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy aj tento úsek skolaudoval a na základe toho tam už začali električky aj premávať.
Trate prevádzkuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Deň po opätovnom spustení električkovej dopravy sme sa pýtali, ako chce vyriešiť, aby cestujúci nemuseli vystupovať na vozovku, ale na ostrovček, čo by bolo v súlade s bezbariérovosťou, požadovanou normou aj Európskou úniou.
Stále sme nedostali odpoveď, či s tým DPMK mieni niečo robiť, alebo to nechá na cestujúcich, nech si nejako poradia sami až dovtedy, kým sa nestane nejaký vážny úraz.
Včera nefungoval displej s odchodmi električiek na zastávke Krajský súd smer Štúrova ulica. To je prechodný či už trvalý stav tejto supermodernej trate?
I. Tak dnes jazdili na L4 dve T3. Ze by kvoli vyhnitým variam ? Alebo neoficiálny posledný den prevádzky ?
Sotousovia dakujů, máme nafotené. 402 a 422. Boli aj na iných linkách? Budů jazdit aj nasledujůce dni ?
II. Nový sposob kolajnicového vedenia? ?
Tak som sa díval na odbočenie zo Stúrovej na Južnů. Zaujímavé. Po hlave kolajnici ešte neprešla žiadna električka! Hlava kolajnice je pekne hrdzavá. Zato v žliabku je po okolku pekná vyleštená stopa. Ze cez srdcovky sa jazdí po okolku je celkom normálne, ale že by aj cez "normálne" kolaje ? Inak nepochopím prečo sů v odbočovacích oblůkoch na NO použité trochu zvláštne profily kolají s ůzkym plytkým žliabkom ?
A akosi sa mi nezdá, že by niektorými výhybkami dokázalo prejst vozidlo typu tramtrain s železničným profilom kola. Poučte ma ak sa mýlim.
Bjorn
http://kosice.korzar.sme.sk/c/8111518/prejazdy-kosickych-trati-praskaju-v-sulade-s-projektom.html
Spadnete pri vystupovaní z električky na stanici? Iste vás upokojí, že všetko je v súlade s projektom.
KOŠICE. Zrekonštruované trate sú skolaudované. Električky opäť vozia cestujúcich na všetkých úsekoch.
Niektoré nedostatky, na ktoré Korzár poukázal ešte predtým, zostali.
Z prasklín na prejazdoch sú už diery
Majiteľ zhotoviteľskej firmy Dúha Miroslav Remeta zahlásil koncom októbra ukončenie prác na trati Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie.
Keď ju s novinármi prechádzal, pýtali sme sa na praskajúci asfalt na koľajových prejazdoch.
Reagoval ako vždy pri kritike, že to urobili tak, ako bolo uvedené v projekte.
„Koľajnica je chránená gumeným tesnením, ktoré je pružné, takže tam ten asfalt vždy bude pružiť.“
A nemýlil sa. Asfalt pri koľajniciach nielen praská, ale po pár týždňoch premávky niekde už vznikli aj celkom slušné diery.
Všimli sme si ich napríklad na prejazde pri Dome umenia, ale najhoršie je to asi na križovatke Kuzmányho a Poštovej. Tam praskliny ešte krátko pred odovzdaním diela mestu už raz „zamaskovali“, ale pomohlo to iba na pár dní.
A to pritom vedenie mesta ubezpečovalo Korzár, že zrekonštruované trate vydržia desaťročia.
Z magistrátu nám doteraz neodpovedali na otázky ešte spred Vianoc, kto bude diery opravovať.
Ak ide o zle urobenú prácu, mala by to v rámci záruky dávať neustále do poriadku v priebehu piatich rokov Dúha. Remeta však tvrdil, že to robili podľa projektu. Upozornil tiež, že oprávnenosť každej reklamácie od mesta posúdia.
Projekt schvaľuje investor, teda mesto. Takže ak Dúha reklamáciu neuzná, lebo všetko bolo podľa nej urobené presne podľa projektu, možno to bude musieť robiť za vlastné peniaze mesto.
A to celé desaťročia, lebo inak na modernej trati európskeho formátu (primátor Richard Raši, Remeta) zanedlho budú kolesá áut zápasiť s krátermi.
Ostrovček skolaudovali, ľudia sa trápia pri výstupe
Z mesta nestihli od októbra odpovedať ani na to, ako sa vyrieši vystupovanie z električiek na Staničnom námestí.
Projektanti totiž vymysleli zastávkové ostrovčeky a stavbári ich aj postavili v atypickom tvare, aby do nich električky nenarážali.
Obrubníky nie sú rovnobežné s koľajnicami, ale na niektorých miestach sú vykrojené smerom od trate. Keď električka zastaví, niektoré dvere sú od hrany ostrovčeka vzdialené aj vyše pol metra, čo komplikuje vystupovanie najmä starším ľuďom a mamičkám s kočíkmi. Z vozidla nohou na ostrovček nedosiahnu.
Podľa normy STN 73 6425 „Stavby pre dopravu. Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky“ však môže byť medzera medzi vozidlom a hranou nástupiska vzdialená maximálne 10 centimetrov.
Košický samosprávny kraj (KSK) ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy aj tento úsek skolaudoval a na základe toho tam už začali električky aj premávať.
Trate prevádzkuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Deň po opätovnom spustení električkovej dopravy sme sa pýtali, ako chce vyriešiť, aby cestujúci nemuseli vystupovať na vozovku, ale na ostrovček, čo by bolo v súlade s bezbariérovosťou, požadovanou normou aj Európskou úniou.
Stále sme nedostali odpoveď, či s tým DPMK mieni niečo robiť, alebo to nechá na cestujúcich, nech si nejako poradia sami až dovtedy, kým sa nestane nejaký vážny úraz.
Foto:
http://i.sme.sk/cdata/8/81/8111518/dierybri_r269_res.jpg
http://i.sme.sk/cdata/8/81/8111518/4_r4195_res.jpg