Slávna a v ódach často ospevovaná preferencia ED v praxi:
R604 v podaní #525, profil Krajský súd (11:08) → Staničné námestie (11:16)
Križovatka Štúrova × Rastislavova × Moyzesova: musela zastaviť (bez preferencie)
Prepich Fejova × Štúrova: nutné pribrzdenie kvôli signálu voľno
Križovatka Senný trh × PfB: musela zastaviť (bez preferencie)
Vstup na Staničné námestie: musela zastaviť (bez preferencie)
R604 v podaní #525, profil Staničné námestie (12:50) → Zimný štadión (12:58)
Výjazd zo Staničného námestia: musela zastaviť (bez preferencie)
Križovatka Senný trh × PfB: musela zastaviť (bez preferencie)
Prepich Fejova × Štúrova: čakala v zastávke so zatvorenými dverami na signál voľno
Križovatka Štúrova × Rastislavova × Moyzesova: čakala v zastávke so zatvorenými dverami na signál voľno
Križovatka Štúrova × Kuzmányho × Žižkova: musela zastaviť (bez preferencie)
Hmmmm...
To je tak aj, aj. Tak neviem či napr. taký nápad zrušiť rýchlodráhu a stavať namiesto nej trolejbusovú trať, by bol dobrý. Schuster s Reiprichom sú starí dobrí kamoši, to je fakt, ale v čase Schusterovej éry, MHD mám neblahý pocit, už upadala a živorila a to dosť slušne. Okrem výstavby trolejbusky, dávno naplánovanej za socializmu, sa v podstate žilo z toho, čo stihli vybudovať a nakúpiť ešte v ére socializmu a tesne po jeho páde, obmedzovali sa vozkm, LV a výprava. A ujo Rudo si tiež rád potrpel na píár, takže kvantum prostriedkov sa vyplytvalo na hovadiny, to by už vedel celé hodiny o tom vykladať pán Kladek... Každý to vníma inak a čas zahladzuje kritické myslenie, najviac ostáva len to pozitívne. Faktom je, že vedel zohnať, vybaviť, dotlačiť veci do konca, aktívne zasahovať do diania, ponaháňať ľudí a tak. Ale hlavne v tom, čo on uznal za potrebné, bez koncepcie a vízie.
Len taká perlička: Vo VSS bola mestom zadaná zákazka na výrobu liatinových kandelábrov, normálna zákazka na faktúru! Po jej zrealizovaní sa VSS domáhala platby. A ujo Rudo to uhral tak, že to je predsa sponzorský dar od VSS, tak čo chcú? Tam potom vysloviť jeho meno znamenalo takmer streľbu na vrátnici a vyhadzov. Podobne chodili vyberať sponzorské "výpalné" od obchodníkov v meste, proste zvýšime ti prenájom priestorov a keď nedáš, končíš. To mám z prvej ruky od jedného seriózneho živnostníka. Väčšina bežných ľudí vnímala to pozlátko, že pritiahol ľudí von a boli akcie a veselice, štrúdle, Košické Benátky a "zrekonštruovaná" Hlavná ulica. To je však jedna generálna fušerina, ušturmovaná narýchlo, nič viac. Dodnes to žerie ťažké prachy na nekonečné opravy a nikdy nič z toho poriadne nebude. Akurát sa vymenili inžinierske siete, to jediné uznávam ako plus. Aj z historického hľadiska je to gýč a paskvil na entú... A čo širšie centrum a okrajové sídliská? Tie už mal na každý háku. ?
Samozrejme súhlas, je to premárnená šanca na 40-50rokov. Avšak máme len takú politiku, akú sú schopní naši občania zvoliť a akceptovať. Keďže veľmi veľa ľudí považuje vlastniť a parkovať auto za ľudské právo(!) a zároveň si vonkoncom nevedia predstaviť, že by mali použiť MHD, potom aj politici odzrkadľujú tieto nálady- proste či Raši, Knapík atď. nikdy MHD nepoužili a brali to ako nutné zlo. Paradoxne, aj keď p.Schustera nemusím, ale on sa inšpiroval mnohými riešeniami a trendmi zo Západu a tak Šuster predbehol v myslení bežných Košičanov o konskú dĺžku.
Apropó utópia.... napr.terminál MHD niekde v mieste súčasného NO ?
Podľa mňa je to premárnená šanca na ďalších cca 50. rokov a aj úspešné zakonzervovanie kdejakých anachronizmov a reliktov z minulosti. S trochou nadsádzky to bola generálna oprava výmenným spôsobom a za drahé peniaze. Budiž, Únia to zaplatí, naoko to až tak nebolí. Ale... Napríklad taký prestupný terminál na prestup "suchou" nohou z električky do vlaku na Staničnom nám., združené zastávky bus-tram, tam kde sa to dá a je potrebné, fakt moderné zastávky s informačným systémom na úrovni doby, ozaj funkčnými a kapacitnými prístreškami, s akustickými majákmi pre nevidiacich, skutočne bezbárierovými ostročekmi a aj s rozumne riešeným bezbariérovým prístupom a to všade, bez výnimky, atď. Tu utópia, zbytočnosť, nezmysel... Nejaký trávnik a pozinkované stĺpy dnes nepovažujem za pokrok.
A na poondetý tram- train, ktorý by možno jazdil s jedným párom vlakov raz za hodinu sa môžeme... ?
bavíme sa tu v extrémoch, jední hľadajú pozitíva, jedni negatíva, pritom trať je niekde uprostred, je tam aj jedno aj druhé, a všetci sa rozumieme, len si nerozumieme ?
Len tak námatkovo - nezdružené a neintegrované zastávky, blbo osadené informačné panely, malé a zastarané zastávkové prístrešky, navyše maximálne nevhodne umiestnené, chýbajúce automaty na lístky, prepadnutá trať ešte pred jej sprevádzkovaním, uvoľnená dlažba, popraskaný asfalt, chýbajúca antivibračná guma, nepodbitá a teda krivá trať.
Kto doplní ďalšie chybičky?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
veteran
R604 v podaní #525, profil Krajský súd (11:08) → Staničné námestie (11:16)
Križovatka Štúrova × Rastislavova × Moyzesova: musela zastaviť (bez preferencie)
Prepich Fejova × Štúrova: nutné pribrzdenie kvôli signálu voľno
Križovatka Senný trh × PfB: musela zastaviť (bez preferencie)
Vstup na Staničné námestie: musela zastaviť (bez preferencie)
R604 v podaní #525, profil Staničné námestie (12:50) → Zimný štadión (12:58)
Výjazd zo Staničného námestia: musela zastaviť (bez preferencie)
Križovatka Senný trh × PfB: musela zastaviť (bez preferencie)
Prepich Fejova × Štúrova: čakala v zastávke so zatvorenými dverami na signál voľno
Križovatka Štúrova × Rastislavova × Moyzesova: čakala v zastávke so zatvorenými dverami na signál voľno
Križovatka Štúrova × Kuzmányho × Žižkova: musela zastaviť (bez preferencie)
?