Trať do U. S. Steelu nie je zahrnutá, lebo:
1. Má to pomaly viac km, než zvyšok tratí v MET2 (obmedzený budget)
2. Pokiaľ sa nezmení politika mesta, tak na europeňeži na rýchlodráhu môžme zabudnúť. EÚ nebude sponzorovať trať, ktorá sa využíva takmer výlučne na obsluhu súkromnej firmy.
Trať na Ťahanovce: už som to tu (dokonca priamo tebe) vysvetľoval, že na ňu môžeš s pokojným svedomím zabudnúť.
Terminál Sever: sťažuješ sa na nesprávnej adrese, to má byť stavba pod kuratelou ŽSR. A keďže sa všetko odvíja od VRT z Kysaku do Košíc, tak sa ešte načakáme.
Dnes, teda 15.12.2015 sa niekedy v case medzi 18.00-20.00 uskutocni technologicka jazda trolejbusom (zrejme) cez zrekonstruovanu cast trate. Ak mate zaujem, odfotte si jazdu, nahanajte trolejbus, lebo zda sa, ze je pre Kosice uz vzacnostou
otazne je preco tam nie je zahrnuta aj trat do us steelu co sa tyka novej trate na tahanovce+terminal stanica/sever sa obavam ze to fakt sudruh RR a spol s usmevom potichucky zamietli pod koberec ?
To áno
Ale hovorím, nie je to nič extra skvelé, no oproti Košiciam je to mnohonásobne lepšie.
Už len to umiestnenie displeja na viditeľnom mieste a jeho obojstrannosť a veľkosť. Ďalej ten automat - myslím, že v roku 2015 sú prastaré automaty na mince totálne out a každý nosí skôr kartu než mince. Detto displej... prečo by mali byť turisti obmedzovaní, keď môžu mať plnohodnotný preklad na displeji a ľahko si navoliť lístky? Toto u nás asi nikomu nenapadlo.
Tiež prístrešky - napríklad na Námestí osloboditeľov a Dome umenia sú veľmi ďaleko od označníka a teda nevidíš na odchody a/alebo utekáš za električkou, ktorá zastaví mimo teba... Hrúza des ?
Prekvapuje ma, že primátor Raši považuje skúšobnú jazdu tram-trainu za výdavok mesta. Buď nie je dobre informovaný on, alebo istý zamestnanec magistrátu, ktorý zastupuje mesto v kolaudačných konaniach. Toho som pred odchodom na kolaudáciu oslovil s priamou otázkou, kto by hradil výdavky na vykonanie prípadnej skúšobnej jazdy – mesto (investor) alebo zhotoviteľ. Odpoveď bola jednoznačná – zhotoviteľ. Túto informáciu píšem napriek tomu, že po jej zverejnení sa už s najväčšou pravdepodobnosťou nebude dať potvrdiť. Primátorovo tvrdenie predsa nemôže byť spochybnené nejakým úradníkom magistrátu.
Skúšobná jazda už bola
Niekto nás tu vodí za nos. Tram-train bol predsa v Košiciach videný aj vyfotografovaný na vynovenom obratisku električiek pred stanicou, ako to dokazuje fotka z Rašiho FB! http://karolko1.rajce.idnes.cz...
Ale teraz vážne. Fotka ukazuje, že aj tram-train sa dá doviezť hoci aj zo zahraničia. Ak ministerstvo považuje jazdnú skúšku za neuskutočniteľnú, najskôr len preto, že nevzalo do úvahy cenu, za ktorú by uskutočniteľná bola. Mestský poslanec Špak už viackrát verejne informoval, že vie o rakúskom výrobcovi týchto vozidiel, ktorý by za 100-tisíc eur túto skúšku vedel vykonať vrátane dovozu a odvozu vozidla. Vysúťažením by sa dala aj táto cena určite znížiť. Ak sa zdá byť cena privysoká, stačí ju porovnať s fiktívnym vyčíslením opravy zistených závad na náklady mesta, pokiaľ by sa skúška robila až po uplynutí záručnej doby. A že závad môže byť neúrekom, to snáď po skúsenostiach s Dúhou netreba nikoho presviedčať, vrátane primátora. Ale aj tieto finančné úvahy by boli zbytočné, keby investor – mesto – pri preberaní stavby trval na skúšobnej jazde v réžii zhotoviteľa. Kto iný, než zhotoviteľ má investora, stavebný úrad a iné orgány povoľujúce prevádzku presvedčiť o tom, že trať zodpovedná projektu a je spôsobilá na účel, na ktorý boli vyčlenené európske peniaze. A tým účelom je duálna prevádzka bez kompromisov. Na rozdiel od ministerstva nevidím rozdiel medzi povinnosťou skúšobnej jazdy trolejbusov a tram-train vozdiel. Skôr naopak. Trolejové vedenie bolo vymieňané len ako vyvolaná investícia, ale koľaje (nielen zvršok, ale aj spodok) a trakčné vedenie boli primárne určené aj na prevádzku tram-train vozidiel.
mínus Reagovať | 196 Karol Labaš
15.12.2015 12:37
...aj tie automaty máme multifunkčné, aj displeje obojstranné a vhodne umiestnené, že? ?
A to ešte stále nie je nič extra, len obyčajný štandard. Košice, žiaľ, aj tento štandard pri IKD podliezli a nechytajú sa ani na Bratislavu. Na vyspelejšie mestá ani nehvorím... Škoda premárnenej šance vďaka projektu zlému už od prvých nákresov ?
Keď tomu správne rozumiem, tak potom, keď sa raz začne takáto trakcia zavádzať, až potom sa to vyskúša ? Takže keď sa o dajme tomu 20 rokov prepadne trať, dajme tomu na Námestí osloboditeľov, potom budú zháňať Remetu, nech to príde opraviť? Ten už vtedy bude niekde v Paname alebo na Tahiti, aj s peniazmi...
Nikdy... Nám také netreba. Variá sú práveže výborné a takmer ideálne! Sú jednoduché, masívnej konštrukcie, spoľahlivé, nenáročné na údržbu a nemajú problém aj s menej kvalitným zvrškom, vďaka otočným podvozkom. Absencia klimatizácie je vlastne nepodstatná, je to zdroj zbytočných problémov s údržbou a efektivita jej použitia je diskutabilná, 100% nízkopodlažnosť je tiež diskutabilná a v podstate zbytočný luxus predražujúci konštrukciu vozidla. Takže Bratislava, Miskolc, Praha a ďalší, ešte budú raz plakať nad zničenými traťami a ťažko a draho udržiavateľnými zložitými vozidlami. ?
Tatranka