Takže T1 išla práve zo stanice na poruchu. Od Senného trhu nastúpila TV Naša a počas jazdy na stanicu stihli natočiť interwiev s vodičom, vrátane "cukania s vozom"...
T2 išla na L1 na Jazero a bude premávať na Štadión Lokomotívy. T1 #203 ako vyšla, tak už má aj poruchu... Zrýchlovač sa neotáča, ideme pomalou jazdou iba na max. 200 A.
Aj keď začiatok prevádzky KT8D5.RN2 sprevádza množstvo nečakaných prekvapení, momentálne sa zameriam na príjemné zážitky.
V oboch vozidlách prvý krát do služby symbolicky nasadli vodiči, ktorí ich mali pred rekonštrukciou pridelené, na #517 to bol Pali Moroz a na #521 Vlado Lazor, oblečení v slušivých modrých košeliach s kravatami. Obaja predtým so svojimi vozidlami brázdili väčšinou železiarenské linky. Aj keď sa zistilo, že na nich nefunguje akustické hlásenie zastávok, Pali sa s humorom pokúsil o hlásenie cez mikrofón. Hlásenie bolo počuť aj cez 6 vonkajších hlásičov, takže to bolo celkom zaujímavé. Vlado ma zasa dojal svojou ohľaduplnosťou a presnosťou. Vyžiadal si dielňu pre dodatočné nastavenie zrkadla a do poslednej chvíle sme sa pokúšali spojazdniť akustické hlásenie. Stále sa nám však ozýval len gong a česká hláška "příští zastávka..." Pohotovo reagoval na otázky ľudí, ktorí sa o "novú" električku zaujímali a na zastávkach trpezlivo vyčkával na starších ľudí. Keď som o 10:20 vystúpil na zastávke Stará radnica, neušlo mi, ako nielen čaká, kým nastúpi nevládny starček s dvoma barlami, ale sa aj obzerá, kým si sadne a až následne sa pohýna zo zastávky. No proste profesionalita, ako sa patrí...
Podľa môjho názoru nepomôže ani osadenie dvojramenných výložníkov, pretože trať síce vedie súbežne s komunikáciou, ale nachádza sa od nej 20 až 30 m a popri ceste je navyše hustá aleja topoľov, cez ktoré svetlo prejde maximálne tak, ako je to dnes. Tu pomôže len vybudovanie úplne nového a samostatného osvetlenia. Súčasné osvetlenie komunikáciu ani osvetľovať nemalo, v minulosti to totiž bola obyčajná výpadovka na Slanec, no dnes sa tu nachádzajú semafory, čerpacie stanice a pár obchodov.
No a to by miesto otáčania výložníkov nemohli dať dvojramenné a svietiť na cestu aj na trať? No nič to, hlavne že majú kanál na námestí:-). Myslím, že košičania by mali Rudka kameňovať, oni ho miesto toho obdivujú...
Takže na linkách 7 a 9 už #517 a 521 vzbudzujú veľkú pozornosť. Väčšina ľudí si myslí,že ide o nové električky, čo robí nielen odlišný náter, ktorý im dotvára svojský dizajn, ale aj pekne urobená rekonštrukcia. Viezol som sa s nimi len pár minút a už som podchytil množstvo postrehov, ktoré tu nahodím neskôr.
Kedy uz na Slovensku skonci takyto absurdistan? Este za cias jednej zeleznice si ZSR objednala nove tatranske elektricky. Az pri skusobnych jazdach sa zistilo, ze nevyhovuje prechodovemu profilu a tak sa posuvali hrany nastupist, predlzovali tyce samovratov, vyrovnavali obluky...
Teraz mame modernizovanu KT8, na ktorej sa menil len stredny clanok a uz nevyhovuje prech. prierezu.A pritom 99 % elektriciek DPMK sa do tohto prechod. prierezu zmesti. Ak nieco rekonstruujem, tak si aj urcim nejake parametre, aby som po rekonstrukcii nemal dalsie naklady na prevadzku. Nerozumiem tomu...Alebo si na slovensku kazdy najskor kupuje nabytok do bytu a az potom si k nabytku upravuje vysku a dlzku izby, vysekava diery pre okna a dvere?
KT8D5 ev.c.517 stalo do rana na stanici a vo vleku bol Albatros. Navrat do vozovne okolo 11.00 hod. Aky to malo zmysel, neviem. Foto by mal zajtra zverejnit BM.
Sarko