Vladimír: Vieš ono je to tak : 5401 vlastne vôbec negenerálkujú , pretože sa to nedá. Oni zavolajú do Lučenca,
aby im vyrobili nový novoplan a kým dojde do Košíc vyzerá
ako 5401. ?
Nemá niekto z tu diskutujúcich fotografie zrušených električkových tratí v Košiciach (n.MMM-ŽST,Loky-Anička-Ťahanovce, Loky-Čermeľ,prípadne vlečka-Pivovar,Tehelne,Posádková správa,malá stanica...). Ak môžete pošlite mi na 423@pobox.sk. Ďakujem pekne
Hehe... máme tri trolejbusové linky... Ty hovoríš, že vlastne len dve... ja hovorím, že vlastne len jednu
Neviem, či má zmysel opäť sa vracať k už preberanej téme trolejbusov v Košiciach. Ja len zopakujem svoj názor, podľa ktorého je trolejbus perfektný dopravný prostriedok, ktorý si zaslúži rozvoj a propagáciu. Som presvedčený, že je to dopravný prostriedok vhodný pre Košice. No zároveň tvrdím, že výstavba trolejbusov v Košiciach bola nie dopravnou, ale politickou záležitosťou v zmysle asi "mne sa páčia trolejbusy, tak im postavím nejakú trať".
Novoplan 5401 je v SAO Levoča? Zase? Šak minulý rok bol v Levoči, kde ho komplet rozobrali pre potreby výroby autobusov tohto typu v Levoči, potom znova poskladali a zároveň zgenerálkovali. Alebo to teraz píšeš o tom, čo bolo minulý rok?
Pokial budu SU12, tak ich len uvitam. Co sa tyka CNG, mal by prist jeden SU15CNG. SU18 prestavat na CNG? Nepocul som o tom, ale vo VPMK je mozne vsetko.
a Novoplan ev.c. 5401 je v SAO Levoca - chcu ho vyrabat (kedze SAO Lucenec is dead), len neexistovala tech. dokumentacia k nemu, vymenili mu bocnicu. Nove Novoplany by mali byt kompatibilne s Karosami radu 900.
Cital z Vas (okrem na) najnovsi DM 2/2004. Je tam cela jedna dvojstrana venovana MHD v KE. (Dalsia dvojstrana je venovana MHD v BB a ZA).
Moja diskusia sa tyka trolejbusove j dopravy. Vieme, ze dlho stagnuje. Je vobec potrebna pre KE? Mame tu az tri linky (ja ich beriem ako dve - L70 povazujem za podmnozinu L71 a L72), ked sa na to divam z odstupom temer 11-tich rokov, tak prakticky by na ich mieste mohli jazdit dve a-linky (so vsetkym ako stavajuce t-linky). Cele mi to navadza jednu situaciu: "Aj my mame trolejbusy." A dalej nic.
Ozaj vraj sa maju dokupit Solarisy (2004, tusim aj 2005), tak aby celkovy pocet bol 40 (nejake SU12, SU15 a jeden SU18 - ten by sa mal prerobit na CNGovu verziu)
Diggi: Mohol si už dať do toho nového updatu aj 600+601 s tou odlišnou reklamou na LIVE. Alebo nás budeš úmyselne naťahovať až do ďalšieho updatu...? ?
lebo sa nieco hovorilo o tom, ze tie predne dvere sa budu otvarat tlacidlom dopytu na palubnej doske vodica (nalavo vedla centralneho otvarania). tym padom sa mal dopyt ako taky zrusit, lebo by ho nebolo mozne nicim spustit. uz chapes, preco by som v tej chvili vrazdil? ?
san francisco. pocet ks neovladam. viem len, ze tam sli 14TrSF aj 15TrSF.
... aj 1016 ... Nie som doma, skús prosím zistiť, čím otvárajú tie predné, lebo mám VELIKÁNSKU obavu, že na to použili tlačidlo dopytu. A v tom momente, keď sa to potvrdí, budem na DP vraždiť ? ? ? ?
Presne túto otázku si kladiem už veľmi dlhú dobu a NIK z kompetentných mi na ňu nevie odpovedať. A to preto, lebo to nepovažujú za podstatnú vec. Ale poďme pekne postupne:
ABUSY - po počiatočných zmätkoch v otieňoch už konečne nastalo zjednotenie čo sa jednotlivých výrobcov týka. Verím, že už nič iné sa nevymyslí a pri tomto type otieňa sa už ostane.
TBUSY - keď sa kupovali 15TrM, zobral sa náter KOTASovský, ktorý bol v ponuke, ale v červenej verzii. Nevedno prečo, snáď rovnako akýmsi nedomyslením stavu a situácie, pretože už vtedy sa abusy kupovali zelené. Dnes už (až na 1008) majú všetky (okrem CVR) tento náter po vzore Brna a situácia sa hádam zmení zž nákupom nových tbusov Trollino, ktoré budú naisto zelené.
TRAM - kapitola sama o sebe. Momentálne platí nariadenie také, že:
* T3 po SP majú obnovený červeno - krémový lak
* T3 po VP (361, 337) majú unifikovaný lak zeleno - biely s trochou modrej
* KT8 a T6 po SP dostávajú taktiež unifikovaný. Ak ale mali CVR, tá sa poväčšine len strhne, pretrie sa základná farba a voz čaká na novú CVR. Toto platí aj skoro vždy u T3 (pr. 616, 618-9, 400-1, ...)
* KT8D5.RN2 ja absolútny extrém... Tie briky boli objednané komplet v brnenskom prevedení a nakoľko u nás náter nie je podstatný, dostali skutočne KOMPLET brnenské prevedenie... ...aj s náterom. ?
Jedna otázka pre kompetentných. (určite navštevujú toto fórum)
Prečo ešte nebolo zjednotené farebné výtvarné riešenie vozového parku?
Autobusy: dobre, aspoňže jednotná zelená , ale každá ďalšia dodávka aj toho istého alebo podobného typu má "iné pruhovanie" dokonca ani odtieň sa nedodrží.
Trolejbusy: ten vzor podla 15TrM je dobrý, ale prečo tá červená nie je zelená ?
Električky: je vidieť akési "zálety do zelena" , zrejme len podla nálady v lakovni, T3 aj po opravách zas červené, o nových KT8...NP škoda hovoriť.
Celoplošné reklamy , to je niečo iné, to do toho nezahrňam, ale po ukončení platenej doby a strhnutí nápisov by mal niekto opraviť tie flaky a poškodenia.
rl > Stojí tam viac jazvečíkov. Vyzerá to tak, že enkláva odstavených sa nám rozrastá. OKrem už spomínaných 3502 a 3526 sú tam teraz aj 3506 a 3518. 3516 stojí už cca týždeň pred vjazdom do trolejbusky.
4095 bude ďalší s novou ŠPZ, ale prečo boli odstránené ŠPZ-ky aj zo 4310 mi nie je jasné.
Takže: pred postupujúcou sov. armádou bola vačšina povodných košických električiek evakuovaná do vnútrozemia- skončila v Nemecku atď. ..to je iná história
Od r.1946 bol nedostatok vozov riešený nákupom z Prahy .Bolo dodaných približne 50vozov (presne z hlavy neviem) zo série v Prahe už vyraďovaných tzv. "dvojstovákov".Vyrobené v r.1908-10. 25 až 30 vozov bolo zaradených do prevádzky (presná evidencia zaraďovania a rušenia a ktorých povodných praž. vozov - nie je známa). Dostali ev.č. od ??? do 38. Do prvej polovice 60-tych rokov to bol dominantný typ v košickej prevádzke.Časti vozov odobraná trakč. výzbroj a zaradené ako vlečné -prekázatelne #116,118. Zbytok rozobraný na náhradné diely, z toho použité v 50tych rokoch na stavbu nových deviatich (?)električiek v dielňach dp. Dostali druhé obsadenie ev.čís. 1 až 9. V prevádzke vydržali do 60-tych rokov len vozy 1 až 7, niektoré boli jednosmerné alebo zjednosmernené . Vozy mali atypický vzhlad - dve čelné svetlá, pantograf nebol uprostred, vnútri priečne sedadlá. Aj ked boli vzhladom celkom odlišné, možno na nich zretelne rozpoznať diely povodných dvojstovákov .
V roku 1962 boli dodané z Prahy štyri "trojstováky" - odlišnosti v počte okien, el.výzbroji, nižšie nástupné plošiny atď. Boli to novšie vozy ,vyrobené po r.1920. V ke dostali čísla 9 až 12. (druhé a tretie obsadenie). Voz 9 sa odlišoval, už v Prahe bol rekon. na 5-okeňák s bezrámovými oknami. Myslim že bol zrušený ako prvý po nejakej nehode.
Dovod toho nákupu dodnes nie je celkom jasný, niekde sa uvádza ,že ako pracovné vozy, ale všetky boli zaradené do normálnej prevádzky.
v tom čase už chodili velké dodávky téčiek, (od 1963-T3)
Ich pravidelná prevádzka bola ukončená 31.4.1968.
Dodnes sú zachované 10 (a 12 donedávna , lebo zhnila a rozpadla sa)
V osemdesiatych rokoch boli zakúpené ešte dva "tristováky"- v Prahe ako pracovné ,boli upravené pre zamýšlanú vyhliadkovú električku na Hlavnej 103,104 (stovková rada bola v ke povodne pre vlečné vozy). Sú dodnes.
Takže toto je košická história Ringhofferov, dalo by sa ešte o nich vela hovoriť , ale to by bola kniha. Ináč v českej literatúre sú tieto typy podrobne zdokumentované.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMareq