Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dopravák #3411:

... akoprechadzal? predpokladam, ze su vsetci zbuzerovani na rychlost 15km/h a ani o cm/hod viac... ale ich to casom prejde, aspon tu rozumnu vacsinu, ved aj mna to preslo ? a to kolajove trate oproti trolejbusovym su v desnom stave... ?
Reply on: KVKV #3403:
Vyplvya to z konstrukcie toho vozidla. Tym, ze ma pevne podvozky, je narocnejsie na kvalitu trati a na ich pravidelnu udrzbu. Teda to, co sa v KE dlhe roky zanedbavalo. preto trvama an to, ze vozidlo s pevnymi podovzkami, nech je od akehokolvek vyrobcu, sa do KE nehodi. Ale, ako citam, asi som neznaly veci. Lebo ked mozu jazdit v Plzni aj v Olomouci, tak mozu aj u nas. Ako hovori kamarat z BA: Nech sa lubi. ?
Reply on: S499.1023 #3412:
Postupneho zaniku elektrickovej dopravy sa obavam uz davno.
Reply on: Vladimír #3405:
O.K. Poviem to teda surovo. Ked si v Plzni a v Olomouci nechaju nicit kolajnice este neznamena, ze si ich musime nechat nicit aj my. Iste uznas, ze napr. viacere obluky su v mizernom stave. Na margo OC: Tamojsie Astry su na tom dost biedne.
Reply on: Sarko #3407:
K revízorom: Cestujúci je povinný v prítomnbosti revízora si označiť cestovný lístok. Ak tak nespraví, musí byť vylúčený z prepravy. Ak potom zaháji ďalšiu jazdu bez platného CL, môže byť pokutovaný znova.
Reply on: Vladimír #3410:
No veď to som hovoril, že neviem, či je ten "samofor" koordinovaný so zelenou vlnou. 🙂

Na tých podmienkach, v prípade revízie vo vozidle, sa ešte obrátim na toho najkompetentnejšieho. Možno sa dozvieme ešte nejaké bližšie informácie. To, že by to bola absurdná situácia, je jasné, ale povedz mi, ktorý zákon nemá implementovanú akúkoľvek absurdnosť.
Reply on: Nodes #3402:
No veď práve, bol som. A myslím si, že by tam kľudne mohla jazdiť. Starostlivosť o električky aj o trate sa bude musieť zlepšiť, inak budete odkázaní na obnovenú výrobu RVZ-6 v Rige... ? . Pokiaľ by ste trvali na tom, že sa údržba vozidiel ani tratí nezlepší a musí sa s nimi kalkulovať ako s konštantami, tak budete asi musieť električky zrušiť úplne, lebo to, čo tam je, nevyhovuje ani pre prevádzku Timis-ov ? .
Reply on: Vladimír #3400:
úplný súhlas 🙂


V poslednej dobe sa nám omladzuje kolektív vodičov 🙂 Včera na 5002 nový mladý vodič, dnes na 1001 nový chalan (najlepšie /?/ bolo, ako prechádzal cez križovatku trolejov)

Pred chvíľou som na Nám. oslob. videl Solaris L30 (od Blšáku), ktorý tam stál skoro 3 minúty, kým sa cestujúci obmenili /totálne bol preplnený/. Neviem do kedy bude tento stav trvať. To nikto nevidí, že v tomto smere treba kapacitne posilniť spoje ?
Reply on: Sarko #3407:
Oukej, ale ani dopyt nemusí byť absolútny. To znamená, že to môže byť nastavené tak, že ja si navolím zelenú a "samofor" mi dá signál voľno len v prípade, že nejde vlna vozidiel.

Na "vlastné postupy" revízora sa môžem vykašľať. Nie je možné človeka za jeden priestupok pokutovať dvakrát. A ak je súčasťou pokuty aj cena cestovného lístka za príslušný spoj, tak už vôbec niet o čom baviť. Odo mňa by DPMK 2400 Sk nedostal.
Reply on: SHORTY #3404:

104-ky by bola naozaj škoda, na vyhliadkové jazdy by sa hodila veľmi dobre. Ja by som netvrdil, že nemá historický význam (už ju tu máme 19 rokov...), ale že pôvodné historické prvky boli škaredo potlačené. Historické vozidlo to samo o sebe nie je, ale možno by sa dalo nazvať historickou vyhliadkovou električkou. Na to, aby mohla slúžiť aj naďalej, by bola potrebná veľká oprava, rozobratie dvoch vrstiev podlahy a výmenu za jednu vrstvu, ktorá sa bude dať otvárať, s možnosťou kontrolovania výzbroje a dať tomu nejaký ľúbivý náter. Nemal by som nič proti tomu, aby zostala modrá a žltá, ale na nejakom napr. krémovom podklade. Bude potrebná aj zámena zberača prúdu, ktorý je príliš ťažký a ničí konštrukciu vozidla.
Reply on: KVKV #3388:

Bývalá 103 nie je Šariš, ale Zlatý Bažant. Firma, ktorá si v nej robí hypermodernú reštauráciu už nechala 3x prerobiť náter, ktorý je však už tiež dávno hotový. Kým bol predošlý náter v dvoch príjemných odtieňoch zelenej a žltými linkami, teraz je vozidlo celé tmavozelené so zlatými linkami a vyzerá skôr ako vojenské vozidlo... Navyše boli vybraté trakčné motory a z jednej strany aj ovládací kontrolér... ?
Reply on: Vladimír #3359:

Nový samofor 🙂 , ako som písal je na dopytové ovládanie, takže tam svieti permanentná zelená. Či je koordinovaný s prípadnou zelenou vlnou z KVP-čka, to som si nevšimol, nakoľko za tých cca 10 min., čo som čakal na autobus, tlačidlo nikto nepoužil.

K tým revízorom, situácia síce vyzerá absurdne, ale musíš uznať, že je to tak a revízor na to prakticky právo má. Čo som si všimol, každý košický revízor má "vlastné postupy", ktoré by sa mali nejakým školením štandardizovať.
Zopár s MHD len okrajovo súvisiach článkov z Korzára, ktoré sa neoplatí dávať na hlavnú stranu:

Kvôli rýchloceste "padne" v Barci šesť domov
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=31.3.2004/44747K

Poslanci KVP schválili výstavbu potravín Lidl
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=31.3.2004/44750K
Reply on: Nodes #3402:
Ono, Igorko chcel naznačiť asi toľko, že sú mestá s porovnateľným aj horším stavom tratí ako majú Košice a Astra si veselo jazdí.

Stále nerozumiem vete: "ešte nemusi znamenať, že môže jazdiť aj u nás." Čo vlastne má byť tou prekážkou?
Ad.KVKV: Keď už si spomenul tu 104,tak ma až srdce zabolelo, keď sme si minulé leto robili vodičáky na 2-nápr. a potom povedali, že už nemôže vyjsť s cestujúcimi do ulíc pre zlý technický stav. A ešte horšie je,že ju chcú použiť na náhradné diely. Poniektorý hovoria,že nemá nijaký historický význam ale ja si myslím,že keby robila pravidelné vyhliadkové jazdy(PRÍPADNE LINKU 5),obyčajní cestujúci nesledujú historiu ale im by išlo o tú nostalgiu a malé deti by mali atrakciu a tie tiež nevedia nič o historii. Jedine zarytí maniaci by frflali.
Reply on: Nodes #3396:

Tak toto ma zaujíma , on niekto vykonal nejakú odbornú analýzu na použitie tohto vozidla v KE ? Aké sú argumenty? Na základe čoho vznikol tento názor, to je oficiálny aj v dpmk ??
(...ešte stále premýšlam o tom prekvapení na tramvajtág...)
Reply on: S499.1023 #3398:
Boli ste u nas, videli ste, ake mame trate. Pri predstave, ze sa ta elektricka prediera napr. zo Seneho trhu na stanicu, mi naskakuje husia koza. Obluky su vyhoblene uz dost aj bez nej. A ze jazdi v Plzni po rozbitych tratiach, v Olomouci detto, este nemusi znamenat, ze moze jazdit aj u nas. A pripocitajme si k tomu starostlivost o elektircky v KE.
Reply on: S499.1023 #3398:
Mi mame asi vsetko 3 dokopy 🙂
Reply on: Dopravák #3397:
K článku asi toľko (nešetriac a stroho): Krásny dôkaz, že v Košiciach na hlúposti bolo, je a bude vždy peňazí dosť ?
Reply on: eMareq #3386:
V rozpore so zákonom by to nebolo. Ten (zákon NRSR + VZN mesta o MPP) totiž hovorí o zaplatení cestovného (12 Sk) + stonásobku základného cestovného bez príplatku a zliav (1200 Sk). Takže 1212 Sk.

A keď sme už pritom, zákon o výške pokút bude v dohľadnej dobe novelizovaný (možno je už aj schválený). Čaro zmeny spočíva v doplnení jedného slova: "Prirážka za cestovania bez platného cestovného lístka sa stanovuje ako MAXIMÁLNE stonásobok základného cestovného bez príplatkov a zliav." To znamená, že jednotlivé DP budú môcť pokuty aj znížiť. Minimálne náš prešovský DP sa tejto príležitosti chytí a zrejme bude zvýhodňovať čiernych pasažierov, ktorí pokutu zaplatia bez otáľania hneď.

Re #3394 KVKV: Veru tak... Bremeno chýb sa tiahne už od 60.-70. rokov, keď sa električka nenaplánovala na Furču ani KVP. Je to škoda.

Re #3398 S499.1023: Vieš, to sa nedá, nikdy sa tu s takým nejazdilo... 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.