-atypická smerová tabuľa s čiernym podkladom a krikľavozeleným textom
-vpravo, vedľa smerovej tabule je malá tabuľka s prezývkou vodiča "SHORTY"
-na zásuvke mnohočlenného riadenia nálepka typu vozidla "T3"
-vedľa zásuvky mnohočlenného riadenia nálepka výrobcu vozidla "ČKD" ?
Vladimír : No neviem cestovať každý deň 10km za mesto nebol by som nadšený ak by bus stál všade. V tomto smere som za, že má stáť len na súdliskách. Veď z iných častí mesta zbiera železiarov električka, tak prečo by RA mali stáť na Námestí.
Iné je to na zastávkach, nevidím v tom problém nastúpiť napr. na Denešovej a ísť ku Kláštoru, ľudia to takto robia bežne za predpokladu, že sa dostanú do autobusu.
Prepáč, ale vôbec Ti nerozumiem. Prečo by si mal do autobusu naskakovať, keď sa vodič nepozerá? Nástup je prednými dverami, tak riadne nimi nastúp a hotovo.
Akože vodič smerom do USS neberie nikoho? Ja som už RA-čkou v pohode šiel. Samozrejme, že Ti na Palackého nezastaví, keď tam raz nemá zastávku, ale pojem železiar/neželeziar vôbec nehrá rolu. RA-čky sú verejné spoje, žiadna objednávka.
Re #3227 eMareq: Aj v KE by mohli byť lepšie intervaly, ak by bolo menej liniek. Prečo z Palackého na Furču musia ísť L15, 18, 30 a 32. Tie majú v sedle dovedna 8 spojov, čo vychádza na priemerný 7-8 minútový interval. Ak by bola doprava pravidelná, dovolím si tvrdiť, že by ani taký interval nebolo treba. Stačilo by ho skresať na 10 minút, doprava by bola kvalitnejšia ako dnes a ešte by sa ušetrilo. Samozrejme, príklad je zjednodušený a len pre ilustráciu.
Ináč vítam akúkoľvek zmenu nočnej dopravy. Dnes som zdrhal z roboty skôr o 3.00. Nočákom o 3.11 zo Sofijskej sme sa s kolegom doviezli o 3.30 na ŽS v nádeji, že ďalším sa odvezieme domov. Posledná 105-ka odišla o 3.11 a 103-ka okolo 3.00 hod. Prvý ranný bus išiel o 5.00. No radosť neskutočná. Ešte, že od Jak.paláca išiel starý ujo na 2003 ?, takže doma som bol o 4.00 hod. No kolega mal prvý bus na Jazero o 4.58 hod.
Skús sa mrknúť na http://www.mhdfoto.webz.cz,lebo ja tu na tom monitore veľa nevidím, nech som na akejkoľvek stránke. Nie je to tmavé? Je to len provizórne riešenie.
Je to skolsky spoj 2, zacinajuci na sidlisku Tahanovce o 7:07 aspon tak bolo v septembri. to ze ci tam bol Solari neviem, ale viem len jedno, ze je to stale jeden 400 karsky autobus. takze stale tam jazdia iba plynaky alebo ukrajinaky. Trasa je: Tahanovce Madridska - Europska - azijska - OD Mier - OD Beta - ZS co je na Komenskeho - Hlavna posta - Nemocnica - trieda SNP - Trebisovska. odtial presun na VSA.
Ak sme pri skolskych spojoch, minuli rok premaval aj skolsky spoj z NMM do DPMK, pre studentov SPSD. Ten jazdil trikrat denne.
Co sa tyka RA, vsetky posledne RA stoja na Palackeho.
Re #3225 Dopravak: Co sa tyka, RA donho som sa vzdy dostal bez problemov, studenti z SOUH ho tak isto vyuzivaju, takze nieje to ziaden problem.
Toto co som pisal, je odrazom toho co tu dnes panuje. Ja by som privital aj 15 ci 12 minutovy interval, ale doba je taka, ze mozme u A liniek o takom dacom momentalne snivat. Este ze troleje maju tych 20 minut.
Viete mi niekto blizsie napisat o tomto: v case medzi 7.15 - 7.20 prechadza ce Komenskeho skolsky spoj vezuci deti na Trebisovsku (raz na nom siel Solaris, ktory to mal vypisane, inac by som nevedel ani to). Viete odkial zacina a kde este stoji. Ja viem z pocutia, ze aj pri parku Angelinum.
~> Dopravak - jedine RA co ti stoji na Palackeho (od USS) je RA6.
K tým nástupom do RA liniek
Keď príde bus na sídlisko (s USS) otvára všetky dvere a dá sa naskočiť keď si vodič nevšimne (zopár krát sa mi to podarilo, //za čias VSŽ// ale len vnútro sídliskovo)
Zas na druhej strane (smerom do USS) nezoberie vodič nikoho. Nezabudnem, je to asi dva roky do zadu, keď bola menšia kalamita a ja som meškal do práce (vynechali spoje) a prišla RAčka (na zastávke plno ľudí) a keď nastúpili USSteeláci, tak zopár Nás, ne USSteelákov, sme sa opýtali vodiča, či Nás nezvezie na Palackého a buhužiaľ nevzal. ? ? Chápem, nesmie brať ne-USSteelákov, ale aj tak... ?
Už stačííí ? (tie skratky). Dnes je Ne, zajtra je Po a v DP bude zas veselo. Vypravené budú El aj Au a možno aj Tr. A keď sa Pán Ria dobre vyspí, tak možno bude aj Me. ?
Myšlienka na dve vnútromestské linky s 30 min. intervalom sa mi mimoriadne bridí. Liniek musí byť menej a s hustejšími intervalmi medzi spojmi. Pre mesto Košice považujem linku so sedlovým intervalom aj 20 min. za dosť málo frekventovanú.
Sám sa čudujem, že sa zapájam do takej (takmer) ničneriešiacej debaty, ale čo tak používať trojmiestne skratky? Ja som si v minulosti často v rôznych situáciách vytváral skratky podľa systému, ktorý používala Slovenská kartografia v 80. rokoch v kóde svojich mapových výrobkov. Skratka pozostávala z troch písmen, pričom platilo, že ak je názov jednoslovný, sú to prvé tri písmená názvu. Ak je názov dvojslovný, je to prvé písmeno prvého slova a prvé dve písmaná slova druhého. Ak je to názov trojslovný, sú to začiatočné písmená všetkych troch slov.
Podľa tohto systému by košické MČ mali skratky nasledovné:
Barca - BAR, Dargovských hrdinov - DHR, Džungľa - DŽU, Juh - JUH, Kavečany - KAV, Košická Nová Ves - KNV, Krásna - KRÁ, Lorinčík - LOR, Luník IX - LIX, Myslava - MYS, Nad Jazerom - NJA, Pereš - PER, Poľov - POĽ, Sever - SEV, Sídlisko KVP - SKV (skôr by som navrhol výnimku - KVP), Sídlisko Ťahanovce - SŤA, Staré Mesto - SME, Šaca - ŠAC, Šebastovce - ŠEB, Ťahanovce - ŤAH, Vyšné Opátske - VOP, Západ - ZÁP. Prípadne bez diakritiky.
Všetkým, ktorý sem prišli diskutovať o zmysluplných veciach sa za tento príspevok ospravedlňujem :o)
Dopravák