Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Výborný nápad dať Solarisy na L18. Tá linka je podľa mňa aj z hľadiska vyťaženosti aj z hľadiska jej trasy ideálnou pre Solarisy. Snáď jediný problémový úsek je na Lingove - hlavne v smere z Lingova doprava na Herliansku.

Ale aj to by sa dalo tak krásne vyriešiť! Keď už sa ide obmedzovať, nezruší sa konečne tá zachádzka L18 na Lingov? Drvivá väčšina Furčanov by to iste privítala. Práve tá zachádzka (3 min.) je totiž jednou z príčin, prečo ľudia chodia radšej s L15, ktorou sa dostanú do mesta skôr.

Tak aj dnes často vidieť, hlavne dopoludnia, v smere na NO, L15 preplnená a L18 poloprázdna. Keby L18 jazdila priamo (ako tomu už krátko po zmenách v r. 2000 bolo), určite by sa zlepšila jej využívanosť v úseku Furča - NO, čo by pomohlo aj odbremeneniu L15.
Reply on: BM #3112:
Zijem na Slovensku dokonca v tomto obdobi. Platili EURO normy uz na zaciatku 90tych rokov, alebo skor?

Opat dalsia kuriozita z MHD v KE. na L29 o 16.08 z Vodarenskej -> Kavecany sla 5237, zaujimavy bol udaj o pasme: pasmo 13, heh lenze to nebolo vsetko. Vnutorny informacny panel ukazoval pasmo 513 (DP by si mal rozsirit display a viac sedemsegmentoviek, aby sa im tam tie nezmyselne cifry pomestili 🙂 😉
Reply on: Papyr #3130:
No tak takáto trasa by ma v živote nenapadla:-). Ja jazdím Praha - Trenčín pomerne pravidelne a jazdím Praha - Bratislava - Trenčín, čo je síce o niečo drahšie ale za 6 hodín a v pohodlí. Btw., koľko stál ten bus?
I.
Reply on: Peter K #3127:
Lenže:
1) To by nebol predsa problém ukostriť tú plochú elektródu.
2) O takýchto veciach určite nevedeli, keď sa so zážihovými motormi začínalo.
Preto trvám na tom, že ukostrenie v autách, rovnako ako ukoľajnenie u električiek, bolo v období vzniku dané výhradne úzom.
I.
Reply on: balky #3129:
Zločin to nie je, ale ide o princíp, že ja ako cudzinec môžem po vzhliadnutí piktogramu na Palackého vystúpiť akože na autobusovej stanici a v areáli stanice ma teoreticky môže čapnúť nejaký strážnik s blbými kecmi a pod. Najlepšie by bolo, keby sa prechod stanicou zlegálnil a patrične tomu pripôsobil.

Re #3131 Papyr: Životné skúsenosti ma naučili v Košiciach sa nedobre počúva pochvalné slovo na Prešov a v Prešove zasa pochvalné slovo na Košice 🙂

Re #3132 Nodes: Ak sa na L12 hodia sóla bez zmeny intervalu v čase sedla, obávam sa katastrofy. Už dnes je na dennom poriadku, že do 15m Solarisu sa ľudia ledva vojdu. Aby nevznikli nedorozumenia, upresňujem, že píšem o úsek Nová nemocnica - Stará nemocnica. Zvyšná časť trasy - "prívesky" - sú dnes silne predimenzované.
Reply on: Peter #3121:
Pripustam, ze neskor popoludni je dvanastka menej obsadena, takze zostava asi to riesenie, ktore navrhuje Vladimir, nejake vlozene spoje. Koniec Solarisov na dvanastke suvisi s uspornymi opatreniami. Maju alebo teda, mali by sa, presunut na l.c. 18, kde zas koncia klbove. A na dvanastku sa vratia kratke.
Reply on: Vladimír #3093:
Hehe, vidim, ze zamerne nepises nic o DPMP, aby si "nechvalil vlastne perie" 🙂
Reply on: S499.1023 #3111:
No az take masochisticke to nebolo, bo v autobuse bolo nanajvys 15 cestujucich a pohodlne som si lahol krizom cez 4 sedadla. Aj ked mat prdel vo vzduchu nad ulickou nie je creme de la creme, je to predsa len porovnatelne s lezanim krizom cez sedadla v Beel, ci ako sa tie vozne CD volaju. Okrem toho na trati Praha-Trencin si mozem vybrat: bud priamy bus za 5 hodin, alebo vlak s prestupom v Olomouci, Starom Meste, Kunoviciach, Vlarskom prusmyku a Trencianskej Teplej za 8 hodin. Takze tak.
Reply on: Vladimír #3128:
Piktogram podla mna nie je az taky zlocin, nakoniec, od Palackeho na aut.stanicu denne smeruje vela ludi.Je to dobre pre cudzincov, ktori vedia, ze je to najblizsia zastavka k aut. stanici na dotycnej linke.Miestni na nej budu vystupovat aj nadalej, bez ohladu ci tam piktogram je alebo nieje.
Tvoj navrh s L17 je zaujimavy, ma aj logiku.
Reply on: Esicko #3124:
Priznám sa, že návrh som napokon na podniku neodovzdal, pretože moje nadšenie schladilo neochvejné rozhodnutie DPMK linku č. 5 zrušiť. Uvidíme, ako prežijeme tohtoročné naplánované obmedzovanie dopravy, ak L5 zostane, navrhnem to.

Re #3125 Sarko: Ja som si ten piktogram všimol už dávnejšie a bez toho, aby som hľadal problémy tam, kde nie sú, ma tiež napadlo, že toto rozhodnutie môže byť dosť ľahko napadnuteľné. Oficiálne je prechod cez areál autobusovej stanice chodcom zakázaný, preto by ani DPMK nemal k tomu podnecovať.

Re #3125 BM: Ak by sme už chceli silou-mocou vyťahovať vonku ďalší autobus, tak ja by som ho radšej dal na L17. S ohľadom na premávku L5 (kým ju ešte máme) mi osobne pripadá logickejšie, aby L15 opäť končila na Mikovíniho a k Optime sa predĺžila L17. Sledujem tým to, že prúdy z NO do Optimy by sa takto skoncentrovali do L5, čím by sa aspoň trochu oživil záujem o električku na tejto trase a L17 by Optimu spojila so severom Terasy a "oblizla" by centrum zo západu (Slovenský rozhlas) a sever (Nám. Maratónu mieru). Optima by tak možno mala za menej peňazí ešte lepšiu obsluhu ako dnes.
S499.1023 , bigmac: Samozrejme, ze to moze fungovat pri oboch zapojeniach. Ale okrem uzusu a autoprislusenstva by sa nasiel aj principialny dovod, z hladiska ktoreho to uplne jedno NIEJE.

Aby benzinovy motor pracoval, je potrebne v urcitom okamihu vytvorit iskru. Preto sa na elektrody vo sviecke privedie vysoke napatie. Ak by boli obe elektrody rovnake, tak mate pravdu. Ale ak je jedna elektroda hrotova a druha plosnejsia, je v tom rozdiel.
Pri rovnakej vzdialenosti a podmienkach, zvysovanim napatia medzi elektrodami dojde skor ku preskoku vtedy, ked je hrotova elektroda kladna. (suvisi to s procesmi vzniku nosicov naboja a najma ich pohyblivostou. Kladny ion je radovo tisicnasobne tazsi ako elektron)
Tu sa jedna o narusenie izolacneho systemu. Neodporucam to spajat s iskrami okolo trolejoveho vedenia, lebo tam ide o snahu neprerusit PRUDOVY OBVOD.
Reply on: Nodes #3120:
Na linku 15 by trebalo urcite pridat minimalne jeden spoj, lebo uz teraz vodici nadavaju na takmer ziadne prestavky
O 7:59 som sa viezol zo zast. SOU dopravné s 5235 na L20. Okrem noveho BUSE s fontom č. 14, som konečne prvýkrát videl pri zobrazení zast. Palackého piktogram autobusu. Vyzerá naozaj pôsobivo, akurát mi pri prechode cez stanovištia autobusovej stanice napadlo, že je tam tabuľa po zákazom prechodu pre chodcov. Takže čisto teoreticky je to nabádanie na jeho porušovanie. A možno by stačilo len vybudovanie chodníka popri oplotení stanice (cca 75m) a dlhoročný problém by bol vyriešený.
Vladimir, pred casom si prisiel na system 10 minutoveho intervalu pre linky 5,6,R1 v useku zel. stanica - SOU Dopravne... V akom stadi(one)u je jeho prezentacia na patricnych miestach?
Reply on: Peter #3119:
Aha, tak Ty navrhuješ pre L5 vlastne trasu starého V-čka 🙂 Ale v zásade s Tebou súhlasím, myslíš, že by tá trasa mala šancu na úspech. Akurát mi vadí nasledovné:
1) Stále oficiálne platí zákaz odbočenia pre električku v smere Moldavská - Kuzmányho a opačne. V rámci zmeny by sa zrejme museli zmeniť nastavenia semaforov.
2) Jazdná doba linky jedným smerom je asi 18 min., t.j. na obraátku 36 min. Asi by tam musel byť nejaký divoký 50 min. interval
3) Trochu sa bojím vyčkávania - je logické, že na Optime to vyčkávať nebude, ostáva len Štadión TU. Ale tam je len jedna koľaj spoločná s L7. Neviem, či sa podarí zladiť CP tak, aby L5 neblokovala L7.
Ale ešte raz - myšlienka sa mi páči a ak by sa podarilo odstrániť tieto tri prekážky, bol by som rád, keby mohla vzniknúť v takejto trase.

Akurát si myslím, že by to spôsobilo zrušenie R7 v čase sedla, resp. pričlenenie jej sedlových spojov k R1.

Na L12 sú podľa mňa Solarisy ani nie tak z hľadiska kapacity, ale z hľadiska ich nízkopodlažnosti. Spája dve nemocnice a autobus so schodmi sa tam preto veľmi nehodí. Keby boli krátke NP busy, bez problémov by som tam dal sóla, a v čase dopludňajšieho sedla zriadil nejaká vložené spoje na úseku medzi nemocnicami.
Reply on: Peter K #3117:
Samozrejme, že to v princípe je jedno-dnes už nie, pretože všetko autopríslušenstvo je vyrábané s ukostreným záporným pólom ale inak to mohlo byť jedno.
I.
Nodes: L12 V porovnani s L15 je vyuzita asi na polovicu. L12 je vyuzita hlavne doobeda, aj aj to len v useku nova nemocnica - stara nemocnica. Ale po 16tej uz chodi dost prazdna. A to nehovorim o useku podhradova - amfiteater, kde je slabo vyuzivana. Alebo smerom do Barce. A mimo spicky, rano alebo vecer je uplne prazdna , niededy tam nie je ani 5 ludi !!!
Naproti tomu L15 chodi stale plna, napr. i vo vecernych hodinach. V premere je omnoho viac vytazena ako L12 a dokonca celodenne.
Odkial mas info, ze mozno budu koncit na L12 solarisi?
Reply on: Peter #3119:
Mozno by na l.c.15 stacilo pridat jeden spoj. Na l.c.12 su Solarisy dostatocne vyuzivane. Ale ved, na dvanastke budu mozno onedlho koncit.
Myslim si, ze najidealnejsie by bolo presmerovat L5 na: Optima, moldavska, kuzmanyho, bozeny nemcovej. To by bolo najidealnejsie riesenie.
Ved internaty na jedlikove patria k technickej univerzite a denne sa tym smerom potrebuje dopravit niekolko tisic studentov oboma smermi. Dokonca niektore fakulty TU sa nachadzaju aj na Moyzesovej. Dokonca by tato linka posluzila aj studentom UPJS. Aspon by sa odlahcila nonstop, hlavne poobede preplnena linka R? ( z odchodom z Amfiteatra), ktora je vyuzita iba na trase po internaty.
A myslim ze aj pre obchodne centrum Optima by to bolo dobre riesenie. Vlastne by sa naviazalo cele stare mesto na tento smer. A nielen Namestie osloboditelov, ktore je prepojene s Optimou (L15). Akurat naL15 by sa hodili tie Solarisi, ktore isty cas na neh jazdievali. Urcite by boli efektivnejsie vyuzite ako napr. na L12 .
Co si o tom myslite?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.