Pocas poruchy UAB zmienovane PZZ fungovalo vcitane indikacie, preto sa nedavali Op. Porucha indikacie ktoru spominal balky sa tykala ineho PZZ medzi Druzstevnou a Kysakom. Mas pravdu, ze od strelnice ku klacku fira vie, ze je to 1800m a preto zacne brzdit podla svojich skusenosti a odhadu, lenze, nezabudaj, tu je Slovensko. Rusne dostavaju novy VZ typu MIREL 1 ktory firu kontroluje ci na zlte medzikruzie robi opatrenia, rychlost vlaku musi klesat tak, aby neprekracovala brzdnu krivku nastavenu v tomto zariadeni. Samozrejme strmost krivky je prepocitana na normalny 1000m oddiel a nie na idiotsky 1800 metrovy. Da sa sice vymacknut aj tlacitko manual, ale to sa rusnovodici boja. Takze oni tak pomaly skratka, vplyvom noveho kxkxtskxho VZ, musia ist. Zmienene PZZ pozitivku ma, je cisto ovladane obsadzovanim KO, len anulacne obvody su nezmyselne a nelogicky predlzene. Priklad: PZZ je v km 102,730. V parnom smere styk spustacieho KO je v km 101,195, takze za nho ak drahove vozidlo sliapne ide PZZ do vystrahy. Logicky su tieto styky pre opacny smer na konci anulacneho obvodu, ale to len ked sme povedali "logicky", lebo u nas su konce anulacnych usekov az v urovni vchodov v km 100,325! Takze ak mi stoji napr. Lv u vchodu, je od PZZ vzdialeny 2405m - vobec sa nenachadza v useku smerodajnom a vypocitanom pre tratovu rychlost, ten zacina az v uz spominanom km 101,195, ale PZZ sa uzavrie pre prekrocenie anulacie. Na Slovensku je to zial tak...
Na tejto Tvojej fotke " target="_blank">http://citybus.cz/kosice/fotografie/gallery.php?akce=ukaz&media_id=271&PHPSESSID=277b35e985b9417f4b4876ee2f9d5a0b/"> Karosy B732 #6270 je už na displeji najnovší font čísla linky.
For all: Ako sa páči nový font čísla? (4 body na výšku, 4 body na šírku, pôvodne 3 body na výšku a 3-4 body na šírku).
No to mi príde čudné, že sa nedávali rozkazy Op, keď nebola kontrola uzavretia. Čo keby v tomto čase bolo došlo napr. k výpadku PZZ? Inak podľa Tvojho popisu to projektoval fakt xxxxt, ale na žlté medzikružie snáď nie je obmedzená rýchlosť? Však fíra vie, že má 1.800 m od strelnice ku vchodu, tak nemusí brzdiť už od strelnice.
A to priecestie je bez pozitívky či s pozitívkou? Lebo ak je bez, tak by mohlo byť závislé aj na postavení návestidiel.
I.
Esicko to vysvetlil poriadne, po technickej stranke (Diky-mozno ta navstivim dnes v noci.Ak budem mat cas). PZZ by urcite nebolo svojvolne uzavrete, len tak, bez priciny.Nakoniec, uz aj to by sa bralo ako porucha.
Prajem prijemny vikend
OK, čo sa týka časov, stotožňujem sa s názorom rušňovodičov, aby sa závory zatvárali skôr ako spomínaných minimálnych 7 sekúnd pri rýchlosti 120 km/h. Ohľadne náklaďákov mi nenapadlo, že idú menšou rýchlosťou, takže dajme tomu, že príjazd ku PZZ trvá priemerne dvojnásobok času. Lenže tu bolo spomínané, že PZZ sú uzatvorené aj dlhšie ako 20 minút a v tejto súvislosti mi skôr zapadá tvrdenie S499.1023, ktorý hovorí o otváraní (zatváraní) PZZ po (pred) príchode (odchodom) vlaku v súvislosti s nefunkčným autoblokom, čo by som už jednoznačne považoval za vážnejšiu poruchu. Ale som niečo zle pochopil?
Kedze mna porucha autobloku Kosice-Druzstevna pri Hornade-Kysak "zasiahla" len vcera v dennej, zistil som u kolegu, ze Op rozkazy sa pre zmienovane PZZ nedavali, lebo jeho cinnost touto poruchou narusena nebola. Problem je inde. Na balkyho obranu je nutne povedat, ze toto PZZ sa malo nahradit novym tusim minuly rok, ale vies, na Slovensku sa na rozdiel od Ciech len rozprava... Zjednodusene popisem, priecestie sa opatovne uzatvara po prekroceni casu anulacie ktora sa prekroci po 6 minutach jej trvania. Zial v anulacnych usekoch sa nachadzaju tzv. rozrezne body univerzalneho automatickeho bloku (UAB), ktore tieto useky predlzuju o takmer 800 dalsich a zbytocnych metrov a tieto nadbytocne useky su prave pred vchodovymi navestidlami 1S, 2S zst. Kosice. Takze, ak vlak viac spomali, ci zastavi u vchodu, prekroci sa anulacia a zavory sa uzavru. Co natom, ze sa ten vlak uz vobec nenachadza v usekoch rozhodujucich pre uzavretie priecestia... K tomu prispieva aj fakt, ze od posledneho navestidla autobloku s funkciou predzvesti je k vchodovemu 1800 metrov a tak musi ist vlak na zlte medzikruzie v tomto oddieli neumerne dlho pomaly a tak sa tych 6 minut takmer vzdy prekroci a to nehovorim o tom ked vlak stoji u vchodu. Take vymozenosti, aby sa doba prekrocenia anulacie zacala merat az postavenim vchodovych navestidiel, pripadne pritahom rele F pri privolavacke, na to zabudni! Tot vse.
Po prve Sekcie, a nie Spravy.To by si mal vediet, ako sa ti nazyva nadriadena, riadiaca zlozka.Po druhe, kazda doprava sa riadi predpismi, ci cestna, letecka, lodna. Ty riadis dopravu podla predpisov, ak sa nieco stane a ty si si isty, ze si neurobil nic zle, budes sa odvolavat prave na predpisy, aj ked vies, ze su zastarale, ale su platne!!Ak sa nieco stane, hlada sa vinnik. Najskor vykonny zamestnanec, ci neporusil predpisy, opatrenia, prevadzkove pokynyAk nie, ide sa dalej, preco niekto na Sekcii vydal pokyn, ktory sposobil pruser.Aj o tom je ta "teoria" v kancelariach.
Sorry, ale prečo v Košiciach stále vnímate displej ako doplnok k novému busu, ktorý sa do starého montovať neoplatí? Predpokladám, že SAD Prešov inštalovaním displejov EMtest sleduje dodržiavanie záväzkov o investovaní do dopravy, ktoré jej vyplývajú zo zmluvy o privatizácii podniku.
Inštalácia displejov do starých vozidiel je podľa mňa celkom pochopiteľná, nakoľko so starým črepom si môžem robiť, čo chcem, ale pri novom Mercedese zrejme po dobu záruky nie je možné inštalovať nejaké doplnky a pod. O tom, či sa displej po pätnásťročnej Karosy oplatí by som nepochyboval, veď keď sa vyradí, displej sa premontuje do iného vozidla.
Vlaky mali väcsie rozostupy medzi sebou, medzi Druzstevnou a Kosicami sa mohol v jednom smere nachadzat len jeden vlak. To znamena, ze prave tento tyzden boli viac otvorene ako za beznej prevadzky.
Dalsia vec je naprojektovanie PZZ.Ak sa nachadza na trati s max. rychlostou, vsetky kolajove obvody musia byt vypocitane a navrhnute na 120 km/h, kolajove obvody su dlhsie.Ale co ak je PZZ naprojektovane na 120 km/h a nakladak sa vlecie 60-80 km/h?
Na ZSR je prioritou bezpecnost. A myslis si, ze mozno nazvat poruchou fakt, ked sa zavory vcas zatvaraju, alebo "oneskorene" otvaraju? Myslis si, ze 7 sekund, co je minimum,kedy ku spustenym zavoram ma dojst vlak, je vela? Pre netrpezliveho vodica je to vela, leba pred tym sa niekolko sekund dava vystrazne znamenie, kym sa rahna spustia. Ale skus sa vzit do koze rusnovodica, ked sa mu doslova pred masinou zatvaraju zavory a popod ne este stihne prefrcat nejaky hazarder.Rusnovodici nam zasa vytykaju, ze PZZ sa zasa neskoro zatvaraju, pomaly sucasne s prichodom vlaku na priecestie.No ako sa rozhodnes, keby si mal byt za to zodpovedny?
Preco to esicko, z pozicie vypravcu, nezahlasil ako poruchu, aj ked o tom vie?Lebo vie, ze je dodrzana bezpecnost aj zeleznicne predpisy a teda by neuspel. Ak by vsak rahna zostali otvorene pri prechadzajucom vlaku, tak potom sa to posudzuje ako porucha a musis uznat, ze tento stav je velmi nebezpecny.
Keď jazdíš bez kontroly uzavretia, tak musíš rušňovodičom dať tzv. rozkaz Op, oni musi ísť tak, aby rýchlosť vlaku pri vjazde čal súpravy na priecestie nebola vyššia ako 10 km/h. Keďže sú ale predzváňacie, uzatváracie, vyprázdňovacie a anulačné doby spočítané na traťovú rýchlosť, tak sa samozrejme stojí dlho. Pokiaľ ide o dvojkoľajku, môže sa stať, že do približovacieho úsekjy medzitým vstúpi zase vlak z opačného smeru a prejazd je stále uzatvorený aj pri správnej funkcii.
Ďalší problém je, že ak je PZZ zaviazané do nefunkčného autobloku, tak pravdepodobne uzatváranie prejazdu jazdou vlaku nefunguje a závroy sa musia zatvárať už pred odchodom vlaku z opredcházajúcej stanice a otvárať až po jeho príjazde do nasledujúcej stanice.
I.
Balky, co tak opustit ulitu kancelarie teoretickych nazorov na Sprave a znizit sa k navsteve problemu priamo v praxi a oboznamit sa so skutocnostou? Lenze toto je problem nielen zeleznice, my, teoretici, my mame vsetko podla noriem a predpisov, ze? A co ak su normy zastarane. Nech sa paci, navstiv ma dnes v nocnej, aj caj Ti uvarim a uvidis, ze dole to vobec nie je take ruzove ako sa to zda u vas na Sprave.
Ak som správne pochopil, tak poruchou kábla na odbočnej spojke bolo spôsobený stav, keď sa muselo premávať na medzistaničné úseky. Aký to má súvis s neúmerne dlhým uzavretím závor? Lebo zatiaľ to chápem tak, že poruchovosť sa neprejavila z dôvodu menšej frekvencie za sebou idúcich vlakov cez PZZ. Teda myslím, že nešlo o riešenie konkrétneho problému. V železničnej problematike som laik, preto prosím o prípadné vysvetlenie použitých odborných termínov. ?
Vladimír : To s tými M-testami trocha SADka prehnala. Ked to je v GO tak OK, ale v shnitom vraku? Prečo to napr. nemajú meďáky. Ale aj tak musím uznať že je to COOL. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
balky