Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vo Vadkerti talkshow boli medzi hosťami dve vodičky MHD - jedna autobusárka a jedna trolejbusárka.

Škoda, že v Ke už nejazdí žiadna žena. Pamätám sa ako na 1009 jazdila vodička.
Reply on: J #1655:
Zle som sa vyjadril, viem, že si to tak myslel. Uzávam, že z môjho príspevku znelo, že Ti to neverím 🙂 Skrátka, obaja sa zhodujeme na myšlienke, že vratná koľaj podstatne zjednodušuje manipuláciu s vozňami v otočke.
Reply on: Maťo #1650:
Potreboval by som na teba e-mail. Ak mozes tak mi napis.
Vladimír: No veď ja som to tak aj myslel. Presne si to napísal ale aj pri iných situáciách by sa také niečo hodilo. Za tým "A to je chyba." nemal byť otáznik, to bolo konštatovanie.
A ešte jedna zaujimavost.Škoda 706 RO roku vyroby 1948 dodana do podniku v roku 1961 ako autobus urceny do VSŽ jazdil do roku 1973,čiže 25 rokov.Samozrejme mal za sebou par generalok.
Reply on: Maťo #1650:
Verím, že postupne dáme dohromady všetko aj s pomocou DPMK. Ja som tiež myslel, že u nás v Prešove už nevypátram nič a zrazu som objavil zoznam všetkých vozov od roku 1949 aj s ŠPZ 🙂
Reply on: J #1647:
Ak sa nemýlim, vtedy boli dodané. V roku 1997 prišla jedna várka Ikarusov 435, pričom časť z nich mala rok výroby 1996 a časť 1997.

Re #1649 J: Ja si myslím, že to dobrá vec je. Teraz by ste to boli ocenili na Hlavnej stanici 😉
Reply on: RW #1639:
K ŠM, ŠL mám len toto:
značky budu všetko KEA,
5062: 19-97, 5087: 29-17, 5089: 29-19, 5097: 30-02,
5103: 30-08, 5109: 30-29, 5110: 30-30, 5113: 30-13, 5114: 30-34, 5115: 30-35, 5116: 30-36, 5121: 30-41, 5122: 30-42, 5126: 36-49, 5129: 36-52,
5505 (ŠL): 22-57, 5506: 22-59, 5508 alebo 5514: 36-96 a
5401 (ŠD?): 27-08.
Bez registrovania ŠPZ som stihol evidovať už len 5098, 5106, 5117, 5120, 5124 a 5130.
Autobusy s cestujúcimi dojazdili asi v roku 1989 (osobne som naposledy išiel 14.6.1989 s 5506), v roku 1990 už boli len ako dielne, posledné dielne boli ešte v roku 1992: 5505 a 5506. S cestujúcimi ešte jazdilo jedno ŠD (výpomoc ČSAD) počas rekonštrukcie rychlodráhy.
To je všetko.
6421... Neviem. Videl si ho koncom roka 1992. 13.12.1992 boli na VŠA odstavené ešte 6ks B732 zo série 6291-6415 (alebo to boli ešte ďalšie?, ale všetky zo série 6291-6415 vtedy určite ešte nejazdili). Neviem, či už na nich bolo aj evidenčné číslo, alebo číslo sa doplnilo až pri sprevádzkovaní. Možno sa to celé dajako predčasne domotalo... A kde mali byť odpredané?
A všetko nie je tak jednoduché...
A opravujem ŠPZ 4065, nie KEA ale KEB. Toho KEA bolo dnes asi veľa.
BM: Za 6313, 6375 vďaka.
Reply on: Vladimír #1646:
A to je chyba. Zneje to ako inteligentná vec.
Reply on: Maťo #1636:
4082 je dovoz zo Slovnaftu, kde jazdil od 90 roku vnutropodnikovu dopravu
A prečo vlastne tie Ik435 začali jazdiť až po pol roku?! Boli s nimi nejaké problémy?
Reply on: S499.1023 #1641:
Skrátka a dobre, vratná koľaj Ťa z otočky dovedie späť do otočky 🙂 Napríklad v Bratislave vratné koľaje nemajú.
Reply on: Nodes #1638:
A vôbec, verím, že sa podarí zostaviť prevodové tabuľky medzi číslami jednotlivých vozidiel pred a po prečíslovaní. V katalógu sú totiž len nové evidenčné čísla. Prvý Ikarus 4001 samozrejme po zaradení číslo 4001 určite nedostal.

Re #1639 RW: 6416 až 6421 jazdili? Ja som bol totiž v tom, že odpredané boli ešte pred zaradením do prevádzky.

Re #1641 S499.1023: Neviem, či je to oficiálny názov, ale pod pojmom "vratná koľaj" som ja pochopil typickú košickú košntrukciu koľajových otočiek, kedy po výjazde z otočky sa vždy odpojí ešte jedna alebo dve "vratné koľaje", ktoré vedú späť do koľajovej slučky. Umožňuje to riešiť situáciu, kedy je nutné uvoľniť skôr druhý a ďalší vozeň v poradí. Prvý obehne otočku a vráti sa späť, druhý odchádza.
Reply on: Maťo #1636:
6313 do roku 1989
6375 od 1991 do 1993
Mam spis DPMK kde sa uvadza 75 kusov 731. Je pravda ale to ze DPMK pre nespolahlivost prevodoviek Praga 2M70, zacal prerabat tieto vozidla na B732. O tychto rekonstrukciach viem ale neviem, ktore vozy boli prerobene.
Reply on: Nodes #1620:
Deklarovaná kapacita T3 v usporiadaní 1+1 je v prevedení BA (plošina na kočík pri 1. okne vpravao 22+140, v prevedení Praha 24+138. Ale tramway má zúžené čumáky.
I.
Reply on: Vladimír #1613:
Na toto ja mám jeden jediný názor. Rovnaká podlahová plocha, rovnaká kapacita. A u Slintyhnusu s jeho schodíkmi a plošinkami to može byť len horšie. Jediný zdroj vačšej kapacity by som videl v tom, že nie sú schody (schody sa nesmú počítať do kapacity).
I.
Reply on: Vladimír #1587:
Sorry za nekvalifikovaný dotaz, ale čo si predstavujete pod takým výrazom "vratná koľaj"?
I.
Reply on: BM #1635:
He dik. Aj ja jeho a že mu prajem všetko dobré v novom roku a veľa km bez nehody.
Reply on: Maťo #1636:
Ďakujem Maťovi za veľmi zaujimavy príspevok.To že sa 732-ky najprv písali medzi 63xx môže byť pravda.Údaj z roku 1996 hovorí,že bol vyradený 6357/2 takže to mohol byť už v poradí druhý autobus 6357 v KE.
Veľmi ma zaujal ten 5062 ŠM-ka,nemaš o nich niečo viac?(špz,pôvodne čisla,obrazky...)
Tie 6701-6705 a 6601-6605 boli prečislované preto,lebo nemali číselne rady pre klbaky.
...a mimochodom o 6416-6421 nevieš nič?ja osobne som videl 6421 koncom roku 1992

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.