Ked spominate jednotlive evidencne cisla, vyhrabal som doma staru fotku Ikarusu 280 s evid. cislom 202. Viete mi povedat, kedy bol tento autobus vyradeny?
Ďakujeme za zaujímavý príspevok, možno by sme čo-to po Tvojom dovolení mohli v katológu vozidiel použiť.
Síce neviem kde, ale mám dojem, že som naozaj niekde čítal, že Karosy B732 poli spočiatku číslované v rade 63xx. Až neskôr bol pre ne utvorený rad 62xx, do ktorého sa už existujúce B732 dodadočne prečíslovali. Uvoľnené miesta v 63xx tak zostali neobsadené.
O pôvodnom číslovaní kĺbových Karos a o tom, že Ikarusy 435 začali jazdiť naraz tiež viem, takže to potvrdzujem.
BM, RW: > Ikarus 4065 samozrejme existoval (KEA 03-91) jazdil od začiatku roku 1990 asi do roku 1993, najviac si ho pamätám na linke 34. Potom asi pre poruchu bol odstavený, dlho stál na Hornádskej.
> 4082 bol prevádzkovaný asi tak až od 9/92, neviem či bol súčasťou dodávky 4058-4081, ale skôr mi pripadal, že nie.
> 4050-4053 (KEA 90-..) začali jazdiť od 9/88 a 4054-4055 až v 1/89 (KEA 93-..). 4052 a 4054 začali jazdiť na 18-ke, 4055 už neviem. 4050, 4051 a 4053 na vtedajšej veľkej 19-ke (Jazero-NO-KVP-NMM-ŽS) Po presmerovaní 19-ky na Lunik 9 a nasadeniu Karos, tu z nových busov jazdil len 6266 (v špičke ešte 6230 z krásnianskej 36-ky) a inak samé 63XX šroty (6326, 6349, 6310...). A úžasným šrotom bol vtedy (6.3.89) aj 5062 raz na 25-ke - dym, smrad a hluk. Ikarusy... Ale k veci.
> Celkový počet B731 bol určite o dosť nižší ako 75. Len predpokladám, že zo začiatku B732 boli číslované v rade s B731 ako 63XX. Prvý originál 62XX bol asi až 6215. 6201-6203 (KEA58-..) a 6204-6208 (KEA 74,75-..) boli najskôr asi ako 6330-6337 (B731 6329 mal SPZ KEA 57-52 a 6338 KEA 74-55). A 6209-6214 (KEA 70-..) boli najpv asi ako 6355-6357, 6359, 6362 a 6363 (B731 6354, 6358, 6360, 6361 a 6364 mali SPZ tiež v rade KEA 70-..).
Takže 6330-6337, 6355-6357, 6359, 6362 a 6363 boli asi len pôvodné čísla B732, ktoré neskôr boli prečislované na 6201-6214. Všetko môže byť aj inak. Ak tieto B731 boli vo veľkom predané, alebo hromadne do roku 87 zrušené, To je ale dosť nepravdepodobné.
Inak 6338-6345 (KEA 74-..) mali vyššie ŠPZ ako 6346-6364 (KEA 69,70-..). Ale aj Ikarusy 4047 (KEA 74-69) a 4048 (KEA 69-55). Žeby sa najskôr prideľovali vyššie ŠPZ?
>6355, 6356 a 6357 predsa existovali aj ako B731, ale až od roku 1991. Neboli to nové busy, len nejaké GO od iných dopravcov, prípadne skladačky.
>6365-6374 začali jazdiť asi od 12/1988 a vtedy niekedy boli asi aj vyrobené.
>6375 je pre mňa prekvapením, ale v 91. som bol dosť mimo. Asi to má dačo spoločné s 6355-6357. Dokedy 6375 jazdil? Existuje aj foto?
>6275-6283 začali postupne jazdiť až od februára 1990. 6284 už asi od 9/89. Aj séria 6291-6415 sa rozbiehala pomalšie, nie len v lete a na jeseň 92 ale aj až v roku 1993 (6291, 6294, 6297, 6299, 6401 a 6410). Busy boli dodané a len odstavené, prečo neviem.
>Ikarusy 4301-4306 začali jazdiť až v máji 97 (7.5.1997?) spoločne s 4307-4311.
>3101-3105 boli pôvodne číslované ako 6701-6705. A 3001-3005 ako 6601-6605.
> Viete kedy dojazdil 6313?
No ca sa Ikarusov som sa klepol ale klepol si sa aj ty. Zabudli sme na to ze autobusy 4000 a 4200 neexistovali.
6375 existoval a dokonca z nim jazdil moj otec, potom bol autobus odpredany.
S tymi kriteriami neviem. Na internetovych strankach napr. Bombardieru sa stretavam s normou 4 os/m2. A pri tejto norme SU15 zarucene nema kapacitu 205 miest. Ale nech je, ako chce byt. Nemam v umysle sa s nikym natahovat.
Celkom ma to zaujalo, pretože ak to má z BM z DPMK, budú to vlastné výpočty DPMK. Tento podnik totiž pre vlastnú potrebu určuje kapacitu každého typu podľa vlastného kľúča a myslím, že údaje DPMK sú najspoľahlivejšie. Kritériá sú totiž jedny a nemusíme rozmýšľať ako to myslel Poliak, ako to myslel Maďar....
Ale potom by ma zaujímala kapacita kĺbových autobusov, ak SU15 má mať 205 osôb.
Vo všeobecnosti však DPMK pre vyjadrenie kapacity vozidla používa koeficient:
1 - pre sólo vozidlá štandardnej dĺžky 12 m
1,5 - pre kĺbové vozidlá dĺžky 18 m
1,3 - pre vozidlá dĺžky 15 m
BM:Este k tym Ikarusom...tvrdis,ze ich bolo 145.Podla ev.c. ich je iba 109 +4083,4084 je ich spolu 111.Primestsky typ 280.10 su spolu 33.To je vsetko spolu 144.Tak potom aky 145 Ikarus este existoval v Kosiciach? Bol vyradeny este pred precislovanim?
Taktiez aj pri Karose B 731 je uvedeny pocet 75.Existoval vobec niekedy 6375?
Zase si dovolim oponovat. Nazdavam sa, ze pokus o maximalny mozny pocet osob vo vozidle nema vela spolocneho s prepravnou kapacitou pocas jazdy na linke. Ci ano?
A aka norma sa berie pri takom pocte cestujucich? Pokial dobre viem, kedysi bola max. obsaditelnost 8 os/m2. Podla solarisbus.pl je pocet cestujich 167. Aku normu maju Poliaci? Aka je kapacita elektricky T3? Kedze je rovnako dlha ako SU15, tiez by to malo byt vyse 200 cestujucich, ze? Navyse, T3 ma usporiadanie sedadiel 1+1, co poskytuje viac miest na statie.
BM