Taky normativ skratiek nieje zly. Mam pripomienky:
L9 - mohol by si hockto pomylit s linkou c. 9, skor LIX, aj ked to uz nebude dvojpismenkove
SM - to znie ako jedna nemenovana praktika
Svojho casu na hlaniciach bola aj LA (let akademia), teda aspon v CP L22 bola takto napisana
Dzungla - LA (nastupna)
...
Stare mesto - LA (vystupna)
Skratky zastaviek:
PH - pri hati
LA - jasne
HT - HM Tesco
ZS - zel. stanica
HC - Hala Cassosport
SL - Stadion lokomotivy
PS - Pol. Sever
SR - Stara radnica
KD - Kino Druzba
MM - Mestsky magistrat
SP - Spolocensky pavilon
OT - OD Terasa
OC - OC Cassovia
OB - OC Branisko
OV - OC Vazec
VA - Vstupny areal USS ci Vsesportovy areal?
NC - Nad cintorinom
VK - VSS, krizovatka
BS - Barca, servis
TU - Tech. univerzita
LG, LI, LN - Lingov (co sa komu paci :)/
Zaujimave by to bolo pri pisani:
"dnes na L9 531 cez VK do BS, kedze pod VK sa vykolajila 407, ostatne spoje co boli na NJ sa otacali na OV"
Istý čas (myslím, že to už neplatí) bol SU15 ako záloha. A tak sa občas ukázal aj na L11. Sám osobne som niekoľkokrát videl...
Skracovať linky po Železníky už dnes nie je aktuálne. Okrem blšáku sú vzadu aj Cassovia a NAY, takže dopyt po doprave je približne rovnomerný po celý deň. L37 má celkom dobrú trasu, ale ak by mala jazdiť po Prešovskej na Sídl. Ťahanovce sama, musela by mať aj podstatne lepší interval.
Re #3210 Sarko: Ja zase súkromne používam pre MČ Ťahanovce skratku "ŤA" a pre Sídlisko Ťahanovce "SŤ".
No neviem, ako to bude s tým zapisovaním. Ja som skôr rozmýšľal, či si nezačnem príspevky po sebe čítať skôr ako ich odošlem. To totiž nikdy nerobím.
Re #3212 Sarko: Veľmi podobné mojim skratkám. Líšime sa len v detailoch - Tvoja KR je u mňa KH a potom ešte ďalšie, ktoré som už popísal.
Btw. ako ja k tomu prídem, že Prešov má rovnakú skratku ako Poľov?
Do zátvoriek som dodatočne dopísal skratky, pri nepoužívaní diakritiky, ale vidím, že SE by sa dalo ľahko pomýliť medzi Severom a Šebastovcami. Lepšie by bolo diakritike sa vyhnúť a Sever označiť napr. SR. ?
OK, keď sme už pri tých skratkách, čo keby sme si ich zadefinovali? Mali by to byť skratky zložené výhradne z dvoch písmen, samozrejme, výnimky by boli dohodnuté. Už veľmi dávno sám pre seba používam názvy mestských častí v skrátenej forme:
Barca - BA
Dargovských hrdinov - DH
Džungľa - DŽ (DZ)
Juh - JU
Kavečany - KA
Košická Nová Ves - KV
Krásna nad Hornádom - KR
Lorinčík - LO
Luník IX - L9
Myslava - MY
Nad Jazerom - NJ
Pereš - PE
Poľov - PO
Sever - SE
Sídlisko KVP - SK
Sídlisko Ťahanovce - ŤS (TS)
Staré mesto - SM
Šaca - ŠA (SA)
Šebastovce - ŠE (SE)
Ťahanovce (obec) - ŤO (TO)
Vyšné Opátske - VO
Západ - ZA
Tak si môžeme vytvárať celé názvy zastávok: ZA-Ružová, L9-Otočka, SM-Vodná... Bolo by dobré vypísať všetky zastávky, ktoré ležia na hraniciach MČ (NO, DU...)+všetky konečné (MB, HS...) a pre nich zvlášť vymyslieť skratky. ?
Tieto ostatne mi boli jasne, len tie dve som si nevedel akosi vybavit /NJ = New Jersey :)/
dalsie skratky:
KNH - Krasna n/H (niekto by si myslel, ze je to z "KNiHa" ;)/
S (+ makcen nad) - Saca
NM - nie Namestovo, ale Nizna Mysla
NH/VH - Nizna/Vysna Hutka
LD - L. Dvor
HS - Hotel Strojar
No myslel som si, ak už používaš skratky ako MB či NO, že ani ostatné nebude problém. ? Ešte mi napadlo používať namiesto Sídlisko Ťahanovce a Ťahanovce obec skratky ŤS a ŤO. ?
Re #3206 Vladimír: Tie preklepy sú veľmi milé a vždy sa na nich zasmejem. Najlepší bol "samofor". ? Mohol by si si ich zapisovať a časom vydáš brožúru "dopravný humor". ?
Jazdil tam trvalo, ci len jeden den, par dni a koniec? Ako som pisal, mohla by L37, lenze by musela jazdit od rana do vecera, s tym, ze by bola skratena v case necinnosti blsieho trhu po Zelezniky.
Tie skratky su uzasne, opat som si rozsiril obzor o dve /uz len do debilnicka poznamenat ;)/ Najlepsia je LA
ODS DPMK má záujem na jednotnej výprave pre tú-ktorú linku. Preto tlačí na to, aby najstaršie Solarisy šli na trhanú služby a zaistila sa tak jednotná výprava napr. na L16, 19, 30...
Re #3194 eMareq: Myslím, že prvý odstavec si nemyslel celkom doslovne, pretože Solaris už na Ulínuku IX bol a nie raz
L11 cez Mier a Štefánikovu? Oukej, ale cez Prešovskú niečo musí zostať. Dočerta, keby tam nebola tak blbo umiestnená stanica, tak na Ťahanovce môže ísť jedna linka z Maratónu cez Mieru a druhá z NO cez Prešovskú... Ta stanica všetko komplikuje ?
Na L27 sa oficiálne vypravujú kĺbové autobusy.
Re #3194 Sarko: Tá doprava na Luník VIII (vrátane L11, ktorá ide navyše cez Moldavskú) je postihnutá rôznymi školami a internátmi, ktoré tam sú. To znamená, že doprava je sužovaná hromadnými návalmi. V takom sedle je tam pohoda.
Re #3202 rl: Keby som stál večer tesne po odchode L11 na NO, tak by som určite nečakal pol hodiny na ďalšiu, ale nasadol do jedného z tých šiestich trolejbusov a odviezol by sa na Mlynskú baštu, kde by som iste chytil nejakú tú L27 alebo 34 alebo nebodaj aj (keby nebolo príliš neskoro večer) aj L36
Re #3205 eMareq: Nepochybujem o tom, že VO = Vyšné Opátskej a NJ = Nad jazerom
Ťahanovce sú na tom biedne najmä po zavedení okrajového režimu na L36. Ja mám problém dostať sa niekedy do alebo z roboty.
Ale objavil som množstvo prestupov ako sa rýchlo dostať na KVP ak cez prázdniny nejde L54 alebo cez víkend nestíham L34.
Bavíte sa tu o Ťahanovských linkách. A keďže som s Ťahanoviec pripojim sa aj ja. Cez víkend v nedeľu som stál na NO. Nestihol som 11. A tak v -10°C mraze som čakal. Išlo asi 6 trolejbusov na Darg.hrd. Ale na Ťahanovce ani jeden spoj (podotýkam bolo to večer). ? ? ?