Čo hovoríte na košických cestárov? Opäť raz zaspali prvý väčší sneh. Jediné, čo dnes asi bolo v KE posypané, sú zastávky MHD ( klobúk dole DPMK ). Čo si pamätám, tak minimálne posledné tri roky boli začiatky cestárov vždy rovnaké.
Zvlast tie trate by tu rekonstrukciu uz potrebovali. Asi najviac. Ale tam by bolo treba asi aj viac, ako 700 mil. Elektricky typu T3 totiz vydrzia aj 40 rokov a naslednu rekonstrukciu, ako to pozname z Prahy.
Oznacovace, citacky a panely si DP moze podla mna dovolit aj z beznych prostriedkov, len je nutne zvolit vhodneho vyrobcu (vela muziky za malo penazi). Kosice totiz kupuju zbytocne drahe BUSEcka, pricom jajkaju, ze nemaju peniaze.
Vystavba novych trati v Kosiciach v najblizsich rokoch nehrozi, hlavne nech sa sustredia na zachranu toho, co tam je dnes. Aj ked novu trolejbusovu trat - kratucku zachadzku k Zel. stanici - by som najradsej dal postavit HNED.
No drzim palce, nech sa DP podari z mesta vyzmykat tych 700 milionov. A drzim palce, nech sa tie peniaze nerozplynu vo vzduchu, ale je z nich co najvacsi uzitok.
Poprosil by som všetkých ak má niekto informácie o prevádzke vozov (zaujímavosti, prehľad reklám, sfarbenie, DN, datumy a pod.) a má chuť rsp. ochotu sa podieľať na tvorbe databázy vozidiel poskytnutím týchto informácii nech sa mi ozve na mail v nicku....
To čo mám sú len hrubé základy a aj tak nie kompletné...
Zatiaľ by sa jednalo najmä o vozidlá
Ikarus 280 všetkých verzii (4001 - 4212)
Karosa B731/2 (6201 - 6415)
+
všetko čo jazdí.
T3 (od čísla 336)
KT8 a T6A5...a samozrejme trolejbusy.
700milionov by som povedal, že je málo!!! Viem, pri tom hospodárení aké je v DP, by som s tou sumou nesúhlasil, lebo väčšina by sa "stratila". Ale keď nechceme byť 100rokov za opicami, tak to DP potrebuje. Rozvoj MHD v DP stagnuje od otvorenia poslednej trol.trasy. Tak isto je potrebná obnova vozového parku, najmä električiek, ktroré sú už po životnosti a pár vrakov Karos, ktoré ešte jazdia... Aj niektoré trate neboli rekonštruované od ich vybudovania a smyčky, ktoré už nevyhovujú žiadnym normám... a rekonštruciou sa neráta nezmyselné navarovanie koľajníc. A hlavne rozvoj MHD potrebuje injekciu: napr.čítačky kariet a s tým súvisiace opatrenia(označovače, palubné počítače a k ním patriace BUSE), výstavba nových tratí (TROL-TRAM)
A nie tak ako to robí mesto, že náklady z roka na rok stúpajú a oni dajú DP stále 40 milionov aj to väčšinu zhltnú odmeny pre ........
700 milionov? Coho, dotacie? Totiz DPMP ma celkove prijmy za rok 240 mil. Sk, v com je zaratana aj dotacia, aj trzby z cestovnych listkov, aj trzby z reklam a dalsich cinnosti. A s tymito 240 milionmi rocne vyjde. 700 milionov by sa Kosiciam pri vhodnom pouziti urcite hodilo, ale tiez sa mi to zda dost velke cislo. A druha vec, to vhodne pouzitie penazi nikto negarantuje...
netvrdil by som, že 7-ka kopíruje L12, pretože 12-ka má inde koncové zastávky a takisto aj 7-ka má položené obratiská na iných sídliskách. A ak by sa obmedzila 7-ka, tak prečo neobmedziť aj 3-ku? A potom aj 38-ku? či nie? I keď na Slovensku je všetko možné!
K situácii v DPMK : v článku v Korzári je uvedené, že predstavenstvo žiada na rok 2005 700 000 000 SK. Trochu veľa núl, nemyslíte? To je spôsobené asi tým, že v DPMK sú fakt len samé 0. ?
Diggi
http://www.bleskovky.sk/?cid=45989&sid=26&ref=clanok_tsekcia