Neviem, či to tu už niekto spomínal - 6262 má celoplošnú reklamu na VÚB Flexipôžička. Náter je celý biely, čierne texty a červené nálepky kufríkov, jeden je stiahnutý a druhý roztiahnutý pomocou červenej harmoniky. Škoda, že ich to nenapadlo dať na kĺbový autobus a použiť naozajstnú "harmoniku", ako súčasť reklamy
takže si to zopakujeme: budeme porovnávať porovnateľné vozidlá. nebudem provokovať so solarisom a porovnáme slintyhnus 18metrový naftožrút a taký istý drátolez.
parametre abusu: dľžka 17800mm
šírka 2500mm
výška 3185mm
pohotovostná hmotnosť 17300kg
sedadiel 40+1
miest na státie 116
parametre tbusu: dľžka 17800mm
šírka 2500mm
výška 3580mm
pohotovostná hmotnosť 17700kg
sedadiel 40+1
miest na státie 110
oba porovnávané dopravné prostriedky obujeme rovnakými pneumatikami a budeme jazdiť po rovnakom povrchu aby sme mohli zanedbať trenie.
teda dva takmer identické vozy, všakže?
výška vozidla nie je v našom prípade rozhodujúca, takže ju nebudeme brať do úvahy, pre zjednodušenie odpočítame trolejbusu 400kg a do ropného smradliaka nastúpi o šesť ľudí menej.
máme namodelované vozy s rovnakou kapacitou a rovnakou hmotnosťou. dúfam, že sa teraz nebudeš snažiť poprieť sústavu SI jednotiek, pretože odtiaľ budeme potrebovať jednotku dľžky a to Tebou udávaný km. dohodli sme sa, hej?
terazky rozbor Tvojej jednotky J/osoba/km: logicky mi vysvetli prečo má byť tých Joule viac pri autobuse ako trolejbuse keď majú rovnaké parametre a odvezú rovnaký počet ľudí???
hlavne do toho neťahaj inštalovaný výkon, pretože sa ešte viac zamotáš a jediné čo získaš bude protitrolejbusový argument, nehovoriac o tom, že 2 (slovom: DVA)proautobusové sme už potlačili pri zjednodušovaní fyzikálneho modelu hmotného bodu. to mi chceš teraz čo nahovoriť, že ten čo ide vľavo má iné gravitačné zrýchlenie ako ten, čo ide vpravo? a za predpokladu, že si tam dosadíš skutočné hodnoty udávané výrobcami, trolejbus proti autobusu značne, ale značne znevýhodníš!!! takže bež so svojou stupídnou jednotkou niekam, najlepšie do ****! feši, ja nie som ani Sarko a ani Tvoj dementný súdruh vyučujúci dmentného predmetu DOPRAVNÉ SYSTÉMY, ktorý sa necháva na SPŠD oslovovať pán profesor a mal problémy s fyzikou, tak to na mna prosím Ťa, neskúšaj! To čo sa tu snažíš prezentovať je bohapustý blud, ktorý si si nechal nejakým debilom natlačiť do toho štupľa, čo máš na krku, aby Ti do trupu nepršalo. skús túto theory predniesť fyzikárovi tak Ti skope riť a až do maturity neuvidíš inú známnku ako 4. ak som sa sekol a jedná sa o VŠDS, pardon ŽU, tak to bude o nezarátaných cvikách a neuznaných zápočtoch.
vysvetlím Ti odkiaľ k nemu ten primitív, čo Ti to do hlavy natlačil, prišiel. (ch)ujo porovnával vozidlá úplne odlišné, pričom tbus mal výrazne vyššiu kapacitu ako jeho autobusový proťajšok. nad tým sa ale netráp a keď mi neveríš, tak si to prepočtaj sám. len daj pozor, aby si si nezaparil hlavu a kalkulačku... príjemné riešenie domácej úlohy!!!
Nemam rad taku oponenturu...Co v prispevku nie je pravda?Mozes byt konkretnejsi?
Re #8562 eMareq: Ano, dalo by sa znova uvazovat o zavedeni takej linky, ale musela by byt prestupna tarifa. Za danej situacie, kedze je tarifa neprestupna a malo financii v kase DP, je nutne zriadit vacsi pocet liniek, aby sa cestujuci mohli dostat do roznych casti mesta s co najmenej prestupmi. A hoci aj za cenu riedkych intervalov.
Ak by som to preniesol na Furcu, tak tam je trolejbusova doprava nosna...zriadil by som konecnu L15 a L32 na Lingove a L31 na Exnarke, ved v tom useku jazdia troliky, takze ludia mozu prestupovat na Lingove, resp. pri Poliklinike. Hm, asi by ma pri takomto zmyslani furcania ukamenovali. To, ze ludom sa nechce prestupovat a chcu sa dostat z miesta A do B v jednom spoji, tak o tom svedcia preplnene L18, L15... proste, toto je obrazok neprestupnej tarify...stiknem si 1 listok a veziem sa az do ciela.
Prosimta ked nepoznas prepravnu jednotku J/os/Km tak aspon netvrd ze to je hlupost. Radsej sa zucastni predmetu "Dopravne systemy" a potom o tom pokecame. A ked si si nevsimol, to su cisla ktore udavaju potrebnu velkost prace vynalozenej na prepravu urciteho poctu osob na urcitej drahe. Je v nich zohladneny rezim jazdy atd. Dufam ze ti nemusim objasnovat ze rezim metra je idealnejsi ako rezim busu.
O tej rekuperacii tvrdis ako keby som napisal ze sa rekuperuje v kuse. Otvor oci a si precitaj esle raz moj prvy prispevok kde som tam napisal ze je tu MOZNOST rekuperacie a nie ze sa rekuperuje vkuse. Takze nebud velmi mudry a otvor oci.
...ju mozem trosku objektivnejsie porovnat ako Vy. Jazdil som totiz so vsetkymi troma a ani ELIN, ani CEGELEC nechcel sam seba rozbit o stlp na konci skusobnej kolaje. DUBNICA ano a preto nebudem porovnavat neporovnatelne!
Pani! Prosim Vas! Ja som velky zastanca elektrifikacie ako takej, toboz v doprave a hlavne v meste a na zeleznici. Taktiez sa stotoznujem s teoriou o tom, ze atomova elektraren je po vodnej a veternej najcistejsim zdrojom energie, ale budte tak dobri a nesnazte sa mi tu ***at zavity nejakymi elektrizacnymi dogmami a uz vonkoncom sa ma nesnazte prehovorit o kvalitach Dubnickej vyzbroje, ktorej som osobne robil skusobneho pilota, urcite ju poznam trosku lepsie a s takym ELINOM ci CEGELECOM ju na rozdiel od
Re#8556, Pivix: ako moze vodic ovplyvnit rekuperaciu okrem toho, ze ju vypne pod povelovym kontaktom vyhybky (co sa KE netyka)? Ako ten isty vodic moze ovplyvnit, kedy zavru celustove brzdy (okrem zlej techniky jazdy smykom na slizkej kolaji)? Co si prosim Ta cital MHD od uja Habardu, dopravaka teoretika? Alebo Zavery XVI. zjazdu KSC pre energeticku komisiu v doprave? A este jedna vec: rekuperovat sa da len do usekov tej istej meniarne, nie do celej siete a aj to tam musi byt v rovnakom case odber.
Re#8554, Pivix: ako je to s tou pracou a ucinnostou? Odkiak mas tie nemravne koeficienty? To by mohlo byt tak v kWh a absolutnych cislach,ale nie J. 18ton trolejbusu potrebuje na drahu s metrov rovnaku silu F Newtonov ako 18ton autobusu alebo 18ton metra pripadne 18ton skodoviek 105S, nemyslis? Potom by jednotka 460 mala kolko toho koeficientu, 0.05?
Re#8553, Reformator: co? Zas nam Cesi skodia a kradnu pracu, mozole a myslienky nasich skvelych vyvojarov, ktori zajtra pojdu okolo Tesca a zakupia si stavebnicu maly elektrotechnik? Netrep, prosim Ta netrep! BBC, AEG, SIEMENENS, ELIN, CKD, CEGELEC vies co to je? To su firmy, ktore v case ked SLOVENSKI VYVOJARI Z DUBNICE este nevedeli ako sa meria frekvencia uz jazdili na asynchronoch! Tak netliachaj do vetra! Kto tu komu co ukradol?
Re#8553, Reformator: kde v CR jazdi taka zvrhlost ako T3Mod? Drazni urad CR totiz takym ****vinam preukazy sposobilosti nevydava a pokial viem, tak tie vyzbroje su presne 4. Jedna s minusom v troleji ako 359 DPMK, taka ista v EVPU na stole v labaku a zial az dve v DPB ako 7303 a 7304, taktiez velmi casto skapate na kdejake prierazy a skraty, pripadne piesok vo vynuti velahlasneho asynchronneho stroja!
Re#8553, Reformator: 359-to mas na mysli tu elektricku, pardon vyybroj z Dubnice? Prva na svete vravis, fýýýha! Moderna! Lebo to slovenski inzinieri skonstruovali! Presne ti isti, co predtym konstruovali osvetlenie do tankov. Ale ulohou elektricky je ludi vozit a nie zabijat a taka T3Mod so svojou trakcnou charakteristikou dokaze len to druhe...
Re#8552, Reformator: FOSILNA DOPRAVA, to je co? Kde si k takemu vyrazu prisiel v Greenpeace alebo u inych ekoteroristov? Fesi, obavam sa, ze aj KE briky jazdia na fosilne paliva. Alebo uz potajomky SE dostavali atomku v Kecerovciach, pripadne si si zakupil stacionarny bicykel a sliapes dynamo? Vzniklo nejake Vodne dielo Peressky potok? Co myslis, cim sa kuri vo Vojanoch, mrtvymi lastovickami alebo tou slamou, co trci z prispevku #8552? Asi nie.
To Vsevedko: Sorry ale s tou spotrebou ta vobec nechapem co tym chces povedat. Ci spotreba nakladov na Km alebo co... Uved fyzikalne jednotky ktore porovnavas. Inac vlcou tmou ci co netrpim ale asi si si ty nevsimol ze som nemenoval ani neukazoval prstom ale som to pisal vseobecne s platnostou pre kazdeho kto prispieva alebo planuje prispievat stylom nadavok. Takze nabuduce lepsi kuk na monitor alebo display. P.S. Osobne sa neodvazujem triedit prispevky na hluposti a nie hluposti. Vyjadrit sa moze kazdi a samozrejme nikto uceny z neba nespadol...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Balky
Re #8562 eMareq: Ano, dalo by sa znova uvazovat o zavedeni takej linky, ale musela by byt prestupna tarifa. Za danej situacie, kedze je tarifa neprestupna a malo financii v kase DP, je nutne zriadit vacsi pocet liniek, aby sa cestujuci mohli dostat do roznych casti mesta s co najmenej prestupmi. A hoci aj za cenu riedkych intervalov.
Ak by som to preniesol na Furcu, tak tam je trolejbusova doprava nosna...zriadil by som konecnu L15 a L32 na Lingove a L31 na Exnarke, ved v tom useku jazdia troliky, takze ludia mozu prestupovat na Lingove, resp. pri Poliklinike. Hm, asi by ma pri takomto zmyslani furcania ukamenovali. To, ze ludom sa nechce prestupovat a chcu sa dostat z miesta A do B v jednom spoji, tak o tom svedcia preplnene L18, L15... proste, toto je obrazok neprestupnej tarify...stiknem si 1 listok a veziem sa az do ciela.