Vladimír: Isidor má pravdu a aj v tarifných podmienkách je uvedené: "Cestujúci, ktorý cestuje bez platného cestovného lístka, zaplatí podľa zákonov NR SR č. 168/96, č. 164/96 a č. 58/97 Z. z. CESTOVNÉ a úhradu vo výške 100-násobku základného cestovného bez príplatkov a zliav." Revízor by teda mal a možno je to aj jeho povinnosť, vydať na mieste okrem pokutového bloku aj cestovný lístok. Ak napr. cestujúci nemá hotovosť ani na jeho úhradu, pokojne by mohla nastať situácia, že o niekoľko zastávok ďalej príde iný revízor, ktorý má právo cestujúcemu, síce s pokutovým blokom, ale bez cestovného lístka, znova udeliť pokutu. Vtedy už žiadne argumenty nepomôžu, neznalosť zákona totiž neospravedlňuje.
TeBeCe: Ă?no, už o tom vieme, ale vďaka za informácie. Čipové karty by boli nateraz úplne zbytočným luxusom, naopak, potrebným ako soľ by mali byť elektronické označovače. Ak sa s tým niečo neurobí, vyzerá to tak, že čoskoro zostaneme jediným mestom so zastaralým a nevyhovujúcim mechanickým systémom...
02401 - ZUS
Užšia súťaž
I.1) Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
IČO: 31 701 914
Bardejovská 6, 043 29 Košice
kontaktná osoba: JUDr. Jana Maliarová
II.1) Zmluva na poskytnutie služby.
II.3.2) KP.
Hlavný predmet obstarávania: 63.40.20.
II.4) Vybavovací systém cestujúcich v MHD na báze bezkontaktnej čipovej karty.
IV.1) Verejná súťaž.
V.1) Zmluva nebola uzavretá. Užšia súťaž bola zrušená podľa § 37 ods. 2 zák. č. 263/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov.
VI.4) 3.
VI.5) VVO č. 153 zo 4. 12. 2003, 14449-POS.
VI.8) Dňa 12. 3. 2004.
Neviem, či si to už niekto všimol, ale nikto na fóre ešte nespomenul, že v KE pribudla ďalšia plánovaná svetelná križovatka. Je to na Toryskej ul., na križovatke s Ul. slobody a Uherovou. Červená pre cestnú dopravu nastane len po stlačení dopytového tlačidla. Semafory boli dosadené v súvislosti s dokončením výstavby obchodného domu Lidl.
Re Vladimir: No vies, z technickej stranky sa stale vezie "nacierno"... Myslim, ze niektori revizori by nemali zabrany, tak ako sa dnes nemilosrdne udeluju pokuty aj za nevypisany mesacnik, ked je zjavne ze dotycny na to len zabudol, nakolko pod 'neplatnym' kuponom sa krcia desiatky starych, kedysi platnych... pri troche dobrej vole by sa dalo uzmierit so 120 sk pokutou a navstevou DP s uz vypisanym kuponom
Podľa Prepravného poriadku je cestujúci bez platného lístka prichytený revízorom povinný zaplatiť cestovné a úhradu vo výške stonásobku základného cestovného bez príplatkov a zliav. Ak sa toho držíme doslovne, tak ak ma v Košiciach načape revízor bez lístka, mal by som zapliť cestovné 12 Sk + úhradu 1200 Sk, t.j. spolu 1212 Sk. Ale myslím, že to zapltenie cestovného (lebo myslím, že na to sa pýtaš) sa v praxi myslím nepraktozuje a revízor vypisuje pokutový blok len na 1200 Sk.
Re #3346 Leveller: Nesúhlasím s druhou polovicou Tvojej tretej vety: "...je to dosť nemotorné, ale chápem." Konkrétne narážam na posledné slovo, pretože ja stále zmysel tohto opatrenia nechápem. Celý tento "cirkus" je úplne zbytočný, nerieši nič, ba ešte odrádza tých platiacich cestujúcich od používania MHD.
Plne však súhlasím s tým, že sa tým len zbabelo rieši neschopnosť DPMK zabezpečiť kontrolu na týchto linkách. R-ky nepotrebujú nič viac ako revízorov.
To už potom rovno zrušenie tohto nezmyselného nariadenia. Funkčný znehodnocovač CL je preto len pri vodičovi, že cestujúci s jednorázovým CL má tento vodičovi ukázať a následne si ho pred ním znehodnotiť. DPMK sa týmto krokom chce vyvarovať špekulantov, ktorí majú povyrábané vlastné miniatúrne znehodnocovače, pri nástupe si iba označia vystrihnutý papier v tvare CL a na základe dierok si takto prestavia vlastný znehodnocovač, v ktorom je vložený pravý a neoznačený CL. Ešte ani raz som nevidel, aby bol vodič otočený o takmer 180° a sledoval, či sú jednorázové CL pravé. Podľa mňa sa tým aj tak nič nerieši, len komplikuje. To je jednoznačne na zavedenie elektronických označovačov, či by mala byť prestupná tarifa alebo nie.
Oznacovace by som zaviedol aj v druhom vozni (ak je v prevadzke na linke suprava 2xT3, ci 2xT6). Je to smiesne, ked zabudnes, ze listok sa da oznacit iba v prvom vozni, pricom si nastupil do druheho a potom na dalsej zastavke musis prestupit do prveho. ?
Ocuvajte,ked uz ste zacali s tymi ciernymi pasaziermi...Ja robim v USS,cestujem R2.Dobre, DPMK zaviedol to oznacovanie pri prednych dverach,je to dost nemotorne ale chapem.Ale odvtedy som tam revizora nevidel.Sa citim trapne ked polovica briky ide zadarmo a ja platim 590 mesacne.Nasadte tam revizorov na mesiac a za pokuty si kupite novu briku :-)))
Rad by som vedel Vas nazor na tuto vec: Ak sa cestujuci nepreukaze platnym CL pri prepravnej kontrole, mal by si ho v tom okamihu zakupit od prep. kontrolora a riadne oznacit (v pripade ak tak odmietne, mal by opustit na dalsej zastavke vozidlo)? Kedysi sa cosi podobne robievalo. Inac, vcera na L14 keby nebolo mna, tak by nemali koho kontrolovat Az potom capli jedneho na Vodnej, ktory nasledne zvolal: "Vzdavam sa!"
Tak to je potom ozaj zamysleniahodné. V Košiciach našťastie podobné problémy nie sú. Tam je zväčša pôda na hlásenie po technickej stránke pripravená, no celé úsilie padá na neochote vodiča (!) zapnúť a počúvať hlásenie ?
re vladimir, hlasice: a dovolim si este jednu otazku: je to tak preto, ze sa to tak nikdy nerobilo, alebo preto, ze aj v dpb aj dpmk su nejaki k.k., ktori su hrdi na to, ze kedysi boli spoluziaci a dnes maju obaja na starosti "informatiku" a vzajomne si pravidelne "vymienaju skusenosti" pri skupinovych poradach dopravnych podnikov? neviem ako ke-k.k., ale ba-k.k. vydrzi vela fernetu. aj ked je pravda, ze teraz uz nepije v case procesu pritomnosti v zamestnani. a taktiez je pravda, ze robi aj za dalsich 5 ludi. lenze to sa akosi naraz z casovych a kapacitnych pricin neda a on to alebo nevie alebo nechce pochopit.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Diggi
Ešte zopár fotiek zo včerajšieho dňa. ?