Ja idem do jedného. Aby som ušetril pár korún na jednom nákupe nebudem lietať po celej Bratislave. Ak majú akciový tovar dennej potreby ako toaleťák,... tak ho kúpim a ten iný tovar. No keď idem kúpiž syr, tak vždy je nejaký v akcii to isté platí aj o iných bežných potravinách. V TESCU majú už dlho mozarellu za cenu obyč syra a tak vždy kúpim radšej ju, bo je lepšia.
Tie malé obchodíky len nech vzmiznú. A prečo, no lebo keď nakúpim v TESCU tak vždy dostanem aj blok a peniaze, ktoré som zaplatil pre štát tam aj idú. V malých obchodíkoch ten blok nedostanem pokiaľ si ho nevypýtam a to ma štve, tak nech skrachujú. Inak ja mám TESCO a Carefour dve zastávky od domu a zmizla asi tak polovica malých obchodíkov. Vždy sa nájdu zábudlivci a vďaka nim niektorí prežijú.
Co sa tyka debaty na temu Optima bus, Vladimir sa stale pokusal do nej vnasat akysi sekundarny (moralny) narok studentov na prepravu v nom. Treba sa vsak drzat primarneho urcenia tejto linky a to je preprava osob, ktore idu primarne na/z nakup(u) v OC Optima. Akesi "moralne naroky", zial, v kapitalistickej spolocnosti nemaju miesto. Mozno by sa aj tu mala zaviest platena preprava s riesenim ako ma Hypertesco v Presove.
Je 11:19, zastávka SOU dopravné a Optima bus mešká z OC 4 minúty. Autobus obsadzujú z väčšej časti študenti, na nohách alebo na sedadlách sú poukladané vaky. Vystupovanie trvá celé 3 minúty a este musia nastúpiť tí, čo uvoľnili miesto vystupujúcim...
Spoj Optima busu s odchodom o 10:15 z SOU dopravného bol taký natrieskaný študentmi s veľkými vakmi, že vodič autobusu musel niekoľko násobne otvárať/zatvárať dvere. Ešte zaujímavejšie je, že pred Optima bus sa postavil spoj linky č. 23 a nikoho ani len nenapadlo prestúpiť, dokonca aj študenti z SOU dopravného sa chceli pokúsiť nastúpiť nie do úplne prázdneho busu L23, ale práve do nedobytného Optima busu! To hovorí za všetko!
Ja si to nemyslím a sám som toho dôkazom. Aby som nakúpil čo najvýhodnejšie, prejdem nielen niekoľko hypermarketov, ale aj drobných predajní. V menších alebo špecializovaných predajniach je širší výber z určitého tovaru, v hypermarketoch je podstatne užší výber, ale všetkého druhu.
Toho by som sa neobával. Všetky super a hyper ponúkajú vždy z každej oblasti len akýsi výber. Každý rozumný človek to vie a do tých super a hyper chodí väčšinou len na akcie. Kto si striktne nestanoví, čo presne potrebuje kúpiť, sa veľmi ľahko dá zlákať nakúpením rôznych vecí, ktoré si myslí, že bude niekedy potrebovať (ale väčšinou vôbec) a v tom spočíva politika ziskov veľkých obchodných reťazcov.
A to stlacanie cien povedie do krachu malych sukromnych obchodnikov, pretoze nebudu vediet uniest dumpingove ceny nasadzovane super a hyper a kadejakymi megalomarketmi.
A nebude posledné...
Čo nevidieť sa dostavia OC GALÉRIA pri Bielom dome a toto OC tiež bude požadovať vlastnú dopravu, i keď paradoxne, pár metrov od budovy vedie dopravná tepna po Toryskej. Po OC CORVINIUS bude nasledovať asi ešte IKEA. Len nech si rastú, aspoň prinesú pracovné príležitosti a stláčanie cien.
Však hovorím o všetkých troch, ale pozmenených linkách, t.j.:
1) električková OPTIMA - Spoločenský pavilón - DPMK
2) električková OPTIMA - Tr. SNP - NMMM
3) autobusová OPTIMA - Popradská - Ipeľská - Tr. SNP - Popradská - OPTIMA
Skore zbavenie sa povodcu... Kto sa pamata na trojsvetlove navestidla s okruhlym navestnym stitom, ktore boli kedysi na trakcnych stoziaroch rychlodrahy? Predpokladam, ze malo ist o obdobu automatickeho tratoveho zabezpecovacieho zariadenia (autobloku).
Áno, firma bude DPMK na prevádzku linky prispievať. Počet spojov mizerne nízky? Ani by som nepovedal - primeraný. Alebo si čakal celodenne 90 min. int.?
Mňa na L40 najviac štve, že nezastavuje na Čermeli a Alpinke a že ma tak čudne vyriešenú tarifu. Na Alpinku ide spoj párkrát, takže to, že tam L40 jednoducho nezastaví považujem za priveľký luxus. Najlepšie by bolo, keby linka bola riadne spoplatnená a úsek Alpinka - Jahodná spadal do 3. alebo pre mňa - za mňa aj 4. tarifného pásma. Len nie ĎALŠIU z kvanta tarifných výnimiek!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Nodes