No to by si nemohol prist nikdy, lebo v prevadzke uz miesta s lazom-plazom moc nie su. Ak Ti staci nasat atmosferu stresu/chaosu/nervov a neustale drnciacich telefonov, kludne prid.
Tá stránka o tej nehode neoplanu je strašná. Hlavne toto: http://www.autobus2003.info/autobus2003/vitadoma.htm
Avšak nemyslím si, že takéto stránky niečo vyrieša.
Tvrdí, že chce vyvolať diskusiu o zabijákoch na cestách avšak podľa toho ako je to koncipované mu ide len o pomstu a vykryčanie svojho žialu. To je však pochopiteľné.
A studenti s batohmi zakaz nastupovania. Vsak ma ta sranda prejde zajtra v nocnej, prvykrat tento mesiac do roboty A ani som Potkana nestihol vypravovat :-((
Hej, a smerom na Ťahanovce nástup len prednými dverami predného vozňa súpravy s tým, že výstup je na konečnej zastávke OD Metro. V smere do centra povolený nástup len na východzej zastávke, na ostatných len výstup
Nie je dôvod uvažovať nad tým, ktorá z budúcich liniek Optima by bola najideálnejšia. Nie sú to alternatíva. Optima požaduje všetky tri.
Čo sa týka objednávok k obchodným reťazcom, neznášam ich. Optima bus nikdy nemal vzniknúť, tak isto ako Tesco bus, Jednota bus a iné. Zbytočne vymýšľajú somariny. Ak by len trochu víťazil zdravý rozum, L5 už mohla byť v máji 2001, keď Optimu otvorili.
Chceš povedať, nemorálnych nárokov. '-) Veď práve preto, že viem, že neznášaš objednávkové linky a nechceš ani len počuť, že by sa takéto linky uvádzali niekde v schémach a pod., ma prekvapuje, ako vehementne Optima bus obhajuješ.
Myslím, že teraz sme sa posunuli o kúsok ďalej, a to ku spôsobu nástupu/výstupu na uvedenej objednávkovej linke. V inom(ých) meste(ách) sa praktizuje nástup len na základe bločka z registračnej pokladnice z daného dňa, v Prešove sa vymyslelo zasa preplácanie, ale všetko má jeden spoločný základ - PREDCHÁDZANIE ZNEUŽÍVANIA týchto účelových liniek. Preto by nad niečím podobným mohla pouvažovať aj Optima.
Inak z tých objednávok, ktoré Optima požaduje od DPMK sa najideálnejšia zdá trasa OPTIMA - Bardejovská - Spoločenský pavilón - OPTIMA, ktorá by slúžila ako taký napájač k prestupom na linky 6, 9, 11, 17, 20, 31 a 34. Nástup a výstup by mohol byť neobmedzený, pretože linka by slúžila len ako prístup k ostatným plateným linkám.
Možno ešte krajšia by bola električková ekologická linka: OPTIMA - Spoločenský pavilón - Bardejovská - DPMK. Škoda, že neexistuje prepojenie Popradskej s Ul. pri prachárni, takto by mohla existovať spojnica až piatich obchodných centier: OPTIMA - Spoločenský pavilón - Bardejovská - KAUFLAND - BAUMAX - CASSOVIA - Alejová - CORVINIUS. OC Corvinius vyrastie na poli, ohraničenom ulicami Rozvojová, Alejová a Ul. Červený rak.
V prípade autobusovej linky OPTIMA - KVP - Popradská - OPTIMA, by som túto tiež pozmenil na len ako napájač k prestupom na zastávke Hodonínska, pričom by mohla existovať ideálna trasa: OPTIMA - Popradská ul. - Hodonínska - Sokolovská - Poliklinika - Hodonínska - OPTIMA. Prestup by existoval na zastávkach Hodonínska, Sokolovská a Poliklinika k linkám 15, 19, 54, 71, 72 alebo 12, 18, 32, 34, 35, 36, 55 a 57. Ostatné zastávky by spoj vynechával. No nebolo by to perfektné?
Nikto preds nehovorí o účele linky. Celá vec je v rovine morálnych nárkov.
Nezabúdaj, že inetrnáty na Jedlíkovej nie sú jedna búda. Rozprestierajú sa na vzdialenosť jednej celej zastávky. Nie je preto blok ako blok a skrátka sú ľudia, ktorí to majú bližšie na Mikovíniho a sú ľudia, ktorí to majú bližšie k Optime, prinajmenšom narovnako. Na vetu "ŽIADNE DODATOČNÉ NÁROKY Ti nikto neuzná, vrátane DPMK, či samotnej Optimy." Ti len dopviem, že zároveň Ti nikto nemôže do vozidla zabrániť vstúpiť a z neho vystúpiť, ak nastupuješ/vystupuješ na nástupných, resp. výstupných zastávkach. Keď si to tak Optima sprosto vymyslela, nech sa zlostí. Dobre vieš, že zo zásady neznášam akékoľvek bezplatné objednávky kamkoľvek. Mali sa prispievať na riadnu linku alebo preplácať zákazníkom lístky ako napr. prešovské TESCO.
Re #1400: DPMK NEMÔŽE NA ZÁKLADE NEVHODNEJ ČINNOSTI URČITEJ SKUPINY CESTUJÚCICH ZAVÁDZAŤ REŠTRIKCIE PROTI VŠETKÝM CESTUJÚCIM. Toto isté budem tvrdiť pri nástupe prednými dverami na R-kách, toto isté budem tvrdiť pri L11. Ak je tam veľa čiernych pasažierov, nech sa páči, revízori. Ja osobne som ešte vo svojom mladom živote na L11 nikdy revízora nestretol.
K tej linke č. 11 by si mohol rozviesť, prečo si proti.
Napadol mi ešte lepší nápad, a to, aby každý vodič bol povinný po nastúpení cestujúcich na zastávke "Luník IX, sídlisko" skontrolovať ich cestovné doklady. Vodič vie, aký kód do znehodnocovača zadáva, takže to dokáže pomerne rýchlo prejsť a ďalej sa už pokračuje normálne.
Napadlo mi to v tej súvislosti, že som už niekoľko krát zažil istého vodiča električky, ktorý po nastúpení podozrivých cestujúcich zamkol kabínu vodiča a napr. pri Družbe prekontroloval celú súpravu. Trvalo mu to do minúty a všetci, ktorí nemali cestovné doklady, boli z vozidla vykázaní.
Ešte raz, objednávková doprava slúži na konktétnu objednávku a konkrétne Optima bus slúži na bezprostredný prívoz/odvoz zákazníkov OC Optima. ŽIADNE DODATOČNÉ NÁROKY Ti nikto neuzná, vrátane DPMK, či samotnej Optimy.
Ešte raz prízvukujem, zo strany študentov ide len a len o špekulácie, mnohí cestujú načierno a poznám mnohých, ktorí o tom aj otvorene hovoria. Tí, čo majú mesačník chodia s L11 a 20 a pešo prechádzajú nielen na autobusovú, ale aj železničnú stanicu. Sám som bol takto nedávno odprevadiť kamoša z Popradu, ktorý má riadne zakúpený mesačník a ísť pešo k Optime považuje minimálne za to isté, ako ísť s L11 alebo 20 a potom ísť rovnaký úsek pešo na žel. stanicu (pričom však L11 a 20 chodí 4x/6x za hod. a Optima iba 2x za hod.!).
Vladimír