Dovoľujem si poznamenať, že cestujúci pozerajú na čas cesty vtedy, keď majú lepšie možnosti prepravy. Keď neskôr zistia, že MHD je jediná možnosť, ako dokážu finančne prežiť, začnú im byť dobré aj zoškrtané spoje, plné vozidlá a dlhý čas cesty. Čím nehovorím, že to je super, ale skôr to, že zatiaľ sa máme takmer blahobytne a nedokážeme si niečo také už ani predstaviť. Mladí ľudia narodení v 90. rokoch (a neskôr) už vôbec nie.
Sme v situácii, keď hrozí, že sa reálne budú citeľne škrtať výkony MHD...
...a ak na to príde, tak obe možnosti, ktoré spomínaš, sa skôr vzdialia, než priblížia, keďže cestujúci okrem ceny pozerajú aj na čas cesty (vrátane čakania na zastávke, prestojov na križovatkách, zastávkach,...).
Tak som sa po 52.rokoch znovu zviezol v Prahe v 8Tr. Tiež v Tatre 400, konečne! Pri dávnych návštevách Prahy som na tento typ nikdy nemal šťastie.
Deň znovuzahájenia trolejbusovej dopravy bol skutočne velkolepý,/presne na deň 50 rokov od ukončenia tr. dopravy/ v prevádzke bola väčšina typov, ktoré v Československu jazdili .
Niektorí trolovia by mohli namietnuť, že nie všetko je tak ideálne. Tak napríklad Pražáci "tak trochu zapoměly" objednať potrebný počet nových trolejbusov, takže sa jazdí len z Letňan do Čakovic o víkendoch každú hodinu. Trasa z Palmovky do Letňan tiež nie je úplne hotová. Na jar23 to má byť hotové, tak uvidíme.
Zahájená bola stavba dalšej trate na letisko.
Článkom som chcel vyjadriť, že ONO SA TO DÁ, KED SA CHCE !
Dokážem si predstaviť, že sa pre obnovu trolejbusov nájdu a vyčlenia nejaké mimoriadne peniaze keď klasické fosílne palivá neúmerne zdražejú a tak
1. obyvatelia (nedobrovoľne) začnú uprednostňovať verejnú dopravu, lebo väčšina nezvládne platiť náklady svojho auta
2. pohon trolejbusov výjde zrazu ekonomicky výhodnejšie ako nafta
Ale či raz bude elektrina takto výhodnejšia, to je tiež len špekulácia. Navyše, keby klasické palivá veľmi zdraželi (a úmerne tomu všetky tovary dovážané do obchodov), mnohí ľudia zakrátko nebudú mať ani na jedlo, nieto ešte na nejaké cestovné.
"Je nějaká naděje na obnovu trolejbusů?"
Trúfam si povedať, že po tohtoročnej aktualizácii dokumentu Stratégia rozvoja dopravy a dopravných stavieb mesta Košice ( https://www.kosice.sk/obcan/strategia-rozvoja-dopravy-a-dopravnych-stavieb-mesta-kosice-aktualizacia-dokumentu ) nádej (rozumej snaha) je... Ale po tom, čo za posledných pár týždňov predviedla vláda tohto štátu (t. j. škrty v príjmoch všetkých samospráv) sa optimista ohľadom sprevádzkovania trolejbusov aspoň na linke 71 v najbližších rokoch byť nedá, aj keď by som veľmi chcel veriť tomu, že to je reálne (a to napriek tomu, že je tu legislatíva, ktorá nás k ekologizácii autobusovej dopravy tlačí).
4 a 7 je jedna a tatáž linka. Dvojí označení volil dp po mírné reorganizaci proto, aby to nemátlo cestující. Ti jsou už léta zvyklí, že sedmička jezdí k botanické zahradě, čtyřka do Barce.
Trolejbusy ? .... 0!
Vážení kolegové,
v Košicích jsem už dlouho nebyl, rád bych je navštívil v r. 2023. Ale dovolím se zeptat:
Tramvaj linky 4 Botanická zahrada - Socha Jána Pavla II. jezdí jen v tomto směru, v opačném směru jede jako linka 7. Jaký je důvod, že v každém směru jede pod jiným číslem linky?
Je nějaká naděje na obnovu trolejbusů?
Za odpovědi předem děkuji.
Pardon, asi som nepochopil ten Dimiho príspevok odkazovaný v #11579
Pre dobro iMHD sa mi videlo lepšie napísať to sem, aby sa mohol ešte niekto iný vyjadriť, lebo ľudia vedia napísať cenné pripomienky, ktoré by som si pri nejakom počiatočnom podnete sám neuvedomil. Vrátane oponentúry. Podľa mňa najlepšie riešenia vznikajú v skupine. Viac hláv - viac kapusty
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mi.v