Modelový rad Karosa 950 bol značne prepracovaný. Autobusy sa predĺžili na 12 metrov pomocou väčšieho rázvoru. Tým sa zvýšila kapacita a stabilita autobusu. Typ C 954 a C 955 sa pôvodne odlišovali použitou nápravou, prevodovkou a sedadlami. Neskôr sa tieto typy zjednotili a dodávajú sa podľa požiaviek zákazníka. Nesklopné sedadlá v C 954 sú síce pohodlné, ale nevhodné na dlhšie trasy.
Okrem predĺženia karosérie sa zmenili aj čelá. Zadné čelo je ploché, predné v podstate zodpovedajú radu 930.
Vyraďovanie a likvidácia
Prvá vyradená Karosa C954E bola #TT-103CT v závere roka 2020. Následne bola odstavená vo februári 2021 #TT-403BX a posledná #TT-724BU dojazdila v polovici roku 2021 z dôvodu zlomeného rámu.
Všetky 3 vozidlá boli odvezené na likvidáciu na konci roka 2021.