Karosy C 744 boli prvými sériovými kĺbovými autobusmi v Československu vyrábané podnikom Karosa Vysoké Mýto. Prototyp Karosy C 744 vyrobili už v roku 1983, no pre viaceré technické problémy sa ich sériová výroba rozbehla naplno až v roku 1989. Konečne tak vznikla alternatíva k maďarským autobusom Ikarus 280, ktoré boli dovtedy jedinými dostupnými kĺbovými autobusmi v Československu. Keďže Karosa predstavila mestskú verziu kĺbového autobusu až v roku 1991, mnohé podniky zakúpili linkové Karosy C 744 aj pre potreby MHD.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa C 744.24
TTA 18-85
1989
1989
2006
1
Spolu
1989
1
Technické parametre
Dĺžka
17355 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3165 mm
Výška podlahy
890 mm
Počet dverí
3
Počet miest na sedenie
60 + 1
Počet miest na státie
70
Celkový počet miest
130 + 1
Pohotovostná hmotnosť
13800 kg
Motor
LIAZ ML 637 N Euro 0, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora
189 kW / 2000 rpm
Objem motora
11946 cm3
Prevodovka
Praga 5P 80.40, manuálna, 5-stupňová
Nápravy
predná: LIAZ
stredná: RÁBA
zadná: RÁBA 007.20
Pneumatiky
11 x 22,5"
Opis
Polosamonosná kĺbová karoséria bola zostavená z oceľových panelov, predná a zadná časť boli spojené točnicou. Strop a bočnice interiéru obložili u výrobcu sololitmi. Nad sedadlami linkového vyhotovenia v kombinácii textílie a koženky vyčlenili priestor na batožinu so sieťkou. V pravej bočnici boli troje dvojdielne výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Interiér osvetľovali žiarivkové telesá. Vykurovanie interiéru bolo zabezpečené naftovým agregátom a teplovzdušnými radiátormi, vetranie prebiehalo cez stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. Kabínka vodiča bola pri dodaní polouzavretá podobne ako aj pri ostatných prímestských autobusoch. Vyfarbenie bolo po vzore prímestských autobusov v modro-bielej kombinácii.