VozidláAutobusy SAD ZV › Iveco Crossway LE 12M NP

Iveco Crossway LE City 12M NP z prvej série

Úvod

Po zmene holdingu Irisbus na Iveco Bus boli v roku 2014 tiež predstavené nové autobusy Euro VI. Všetky autobusy Euro VI majú výrazný dizajn. Nástupcom Irisbusu Crossway LE je Crossway Low Entry, ktorý sa vyrába v mestskej verzii City a prímestskej verzii Line v dĺžkach 10,8 metrov, ako aj 12, 13 a 14,5 m.

Plynový autobus Iveco Crossway Low Entry Natural Power s dĺžkou 12 metrov bol predstavený na veľtrhu Busworld 2017. O rok neskôr tieto autobusy zakúpil aj dopravca SAD Zvolen pre prímestskú dopravu, najskôr vo verzii City, následne aj vo verzii Line.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco Crossway LE City 12M NP ZV-007DS, ZV-290DS, ZV-746DS, ZV-755DS, ZV-830DS 2018 2018 5
2. Iveco Crossway LE City 12M NP ZV-745DV, ZV-747DV, ZV-754DV, ZV-774DV, ZV-789DV, ZV-790DV, ZV-792DV 2019 2019 7
3. Iveco Crossway LE Line 12M NP ZV-333ED, ZV-553ED, ZV-983EC máj 2020 2020 od 2021 3
4. Iveco Crossway LE Line 12M NP ZV-520EL, ZV-566EL, ZV-589EL, ZV-665EL, ZV-687EL, ZV-698EL september 2021 2021 6
5. Iveco Crossway LE City 12M NP ZV-044DV 2019 2021 1
Spolu 2018 – 2021   22

Technické parametre

Dĺžka 12050 mm
Šírka 2550 mm
Výška s klimatizáciou 3205 mm
Výška podlahy 320 mm (predné dvere)
330 mm (stredné dvere)
Rázvor 6030 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 43 + 1 (City)
45 + 1 (Line)
Celková hmotnosť 19500 kg (City)
17900 kg (Line)
Motor FPT Industrial Cursor 9 NP, Euro 6, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom
Výkon motora 264 kW / 1600 – 2200 rpm
Objem motora 8710 cm3
Krútiaci moment motora 1650 Nm / 1 200 – 1 500 rpm
Maximálna rýchlosť 85 km/h s obmedzovačom rýchlosti (City)
100 km/h s obmedzovačom rýchlosti (Line)
Prevodovka Voith D 864.6, automatická, 4-stupňová (City)
ZF EcoShift 6S 1611BD, manuálna, 6-stupňová (Line)
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: Iveco RI 75, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor MC17X, hypoidná s jednoduchou redukciou
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia Thermo King Athenia MkII S-805

Fotografie

Katalóg vozidiel

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #4:
Okej skúsim zohnať nejakú foto technického prípadne ísť na STK Online len tam je to asi platené. Ak nájdem presný zdroj dám to sem.
Reakcia na: milanko79 #3:
Tak to poviem inak.
Ak má prísť k oprave, prvoradé je mať nejaký dôkaz. Bohužiaľ, "malo by", "spravidla", "nie je výsada" znie ako čokoľvek iné len nie dôkaz. Preto som sa pýtal na zdroj... Správne teda chápem, že ide len o nedoložiteľné pozorovania?
Reakcia na: Viko #2:
Mali by to mať aj v technickom. Obmedzovač do 85 je spravidla len na City verzie
Reakcia na: milanko79 #1:
Aký je prosím zdroj k tomuto? Majú to CITY zapísané v techničáku? Lebo mám za to, že výbavu si môžeš posledné roky v IVECU nakombinovať hocijako, nezávisle od verzie.
Oprava : u prvých 2 sérií vozidiel (2018 a 2019) sa jedná o verziu City s medzimestským usporiadaním sedadiel - nemajú police na batožinu, iná palubka, rýchlosť obmedzená do 85 kmh a narozdiel od ostatných vozidiel majú VOITHku nie ZF (aj keď to nie je výsada City verzie, dajú sa podľa toho spoznať) Táto chyba je na viacerých portáloch, no nikde neprišlo k oprave.