Minibusy Iveco Stratos L27 postavené na podvozkoch Iveco Daily 50C14 boli zakúpené pre tzv. citybusové linky určené najmä starším ľuďom a telesne postihnutým.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Iveco Stratos L27
BB-317CK, BB-316CK, BB-359CK, BB-457CK
2006
2006
2012 – 2019
4
Spolu
2006
4
Technické parametre
Dĺžka
6948 mm
Šírka
1996 mm
Výška
2745 mm
Rázvor
3950 mm
Počet dverí
2 + 1 manipulačné pre vodiča
Počet miest na sedenie
12 + 1
Počet miest na státie
15
Celkový počet miest
27 + 1
Motor
Iveco F1CE0481A, naftový štvorvalec s priamym vstrekovaním
Karosériu minibusu zostavili z lisovaných plechov a ošetrili kataforézou proti korózii. V dolnej časti obložili karosériu plastovými nárazníkmi. V pravej bočnici umiestnili dvojicu výklopných dverí pre cestujúcich, predné jednokrídlové, zadné dvojkrídlové. Pri zadných dverách znížili podlahu a nástupný priestor tu vybavili výklopnou plošinou. Podlahu pokryli protišmykovou podlahou, prahy schodov vybavili osvetlením. V interiéri umiestnili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom. Pracovisko vodiča neoddelené kabínkou od priestoru pre cestujúcich vybavili samostatnými manipulačnými dverami. Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými časťami bočných okien a stropným výklopným vetrákom slúžiacim aj ako núdzový východ. Vykurovanie vyriešili nezávislým kúrením s konvektormi pozdĺž bočníc pod sedadlami.
Minibusy vybavili optickým informačným systémom firmy EMtest. Vozidlá nalakovali bielou farbou a doplnili nálepkami s bystrickým motívom.
Prevádzka
Prvé vozidlá sa zaradili do premávky od 10. novembra 2006 na novozriadených tzv. citybusových linkách 103 a 104. Od 14. novembra 2006 boli nasadzované aj na ďalšie nové citybusové linky 101, 102 a 105.
Neskôr sa minibus objavoval aj na linke 13. Po zániku poslednej minibusovej linky od 1. januára 2012 boli minibusy využívali už len ako záložné vozidlá.
Vyraďovanie a likvidácia
Prvý minibus bol vyradený v roku 2012, ostatné vyradili v rokoch 2014 až 2019.